TAKE ME HOME

Ranka Grgić: “Web trgovina je jaki promidžbeni alat. Ako niste na internetu, kao da ne postojite”

Ranka Grgić, vlasnica popularnog webshopa i trgovine Take me Home, specijalizirane za prodaju proizvoda s hrvatskim potpisom.

Godina je 2013. Nakon mnogo promišljanja, analiziranja i razmišljanja Ranka Grgić odlučila je krenuti u vlastiti posao i, kako kaže, pronaći svoju nišu; nešto što će je veseliti i objediniti njezine različite interese, iskustva i vještine te ujedno imati potencijala na tržištu. - Plan je bio otvoriti prvo dućan, a zatim i webshop, no dogodilo se obratno jer dugo nisam mogla pronaći odgovarajući prostor, pa smo ga prvo otvorili na webu, što se na kraju pokazalo dosta dobro jer smo se u posao uhodali polako i virtualno - priča Ranka, inače vlasnica jako popularne trgovine i webshopa Take me Home u zagrebačkoj Tomićevoj ulici koji prodaje proizvode hrvatskih kreativaca.

- Konkretno, prodajemo uporabne proizvode više od 60 hrvatskih dizajnera i kreativaca. Kod nas možete pronaći keramiku, drvene daske i pribor, kuhinjski tekstil, umjetničke paprenjake, bojanke za djecu i odrasle, kuharice, kulinarske razglednice, postere i grafike, bilježnice i planere, zidne posude za biljke, nagrađivane dječje igračke, dizajnerske majice, ruksake, kravate, te čak 13 brendova domaćeg autorskog nakita. Teško je sve nabrojati. Nudimo i puno sitnica za turiste kao što su magneti, razglednice i vrećice lavande, ali čak i oni su autorski, pomno birani i drugačiji od drugih na tržištu - nabraja Ranka Grgić koja priznaje kako trgovina ipak ide puno bolje od webshopa i to iz jednostavnog razloga, jer hrvatska metropola svake godine ima sve više posjetitelja koji žele fizički doći u trgovinu i ponijeti doma nešto što će ih kroz svakodnevnu uporabu podsjećati na grad ili zemlju koju su posjetili.

- Iako je web prodaja u snažnom porastu, mnogi ljudi još uvijek preferiraju vidjeti i opipati proizvod prije kupnje, barem u našoj branši poklona. No web koriste za informiranje, preko weba nas pronalaze, koriste portale za preporuku. Naši domaći kupci, a ponekad čak i stranci znaju nam doći u trgovinu s popisom za kupnju koji su napravili pomoću našeg webshopa - ističe i dodaje kako su nedavno modernizirali funkcionalnost webshopa koji je prije radio na temelju kataloške prodaje, a sada može primati direktne narudžbe i plaćanje kreditnim karticama.

Plan je bio otvoriti prvo dućan, a zatim i webshop, no dogodilo se obratno jer dugo nisam mogla pronaći odgovarajući prostor pa smo ga prvo otvorili na webu, što se na kraju pokazalo dobrim potezom, kaže Ranka.

- Dizajn sučelja nismo željeli bitno mijenjati jer ga je prije šest godina radio tim profesionalnih dizajnera, pri čemu tada, a ni sada nismo željeli slijediti trendove u web dizajnu, nego smo odlučili napraviti vrlo jednostavan, minimalistički webshop u kojem će sami proizvodi biti u prvom planu. I prvu i drugu verziju radili smo po nekoliko mjeseci, no rad na webshopu nikada ne prestaje. Treba stalno stavljati nove proizvode, ispravljati greškice, dodavati vijesti, fotografije... - kaže. Napominje kako nema značajne razlike kada je riječ o profilu kupaca koji dolaze u trgovinu i onih koji kupuju preko webshopa. - Isti ljudi koji dolaze k nama kupuju i preko weba, a to čine kada nisu u mogućnosti doći u trgovinu. Imamo kupce iz mnogih drugih hrvatskih gradova, ali i iz cijeloga svijeta.

Nedavno nas je u dućanu posjetila gospođa iz Rijeke koja je već nekoliko puta naručivala preko webshopa, ali nas je odlučila posjetiti i pozdraviti prilikom dolaska u Zagreb. To nam je bilo jako simpatično - govori. Svestranu Ranku zamolili smo da nam i otkrije koje su prednosti webshopa u odnosu na kupnju dolaskom u trgovinu. - Webshop je prije svega jak promidžbeni alat. U današnje vrijeme je uobičajeno da gdje god idete, što god trebate, prvo to proučite i provjerite na webu. Web služi kao izvor informacija, a povezanost webshopa s društvenim mrežama donosi nam snažnu prisutnost u virtualnom svijetu.

Svaka bi trgovina, prema mom mišljenju, trebala imati dobar webshop jer danas ako niste na webu, zapravo ne postojite. Kupci vas shvaćaju puno ozbiljnije ako imate ozbiljan webshop na kojem mogu dobiti relevantne informacije te obaviti brzu kupnju kada je potrebno. Webshop vam daje kredibilitet, ali i osigurava podršku kupcima koji mogu naručiti proizvode onda kada to njima najviše odgovara - tvrdi i dodaje kako do savršenog webshopa stoji trnovit put, prepun pogrešaka i popravljanja. No, kaže, ključno je da iza webshopa stoji tim ljudi koji ga održava i radi na njemu 24 sata dnevno.

- No ako to i nemate, možete imati dobar webshop koji mora biti jasan i pregledan, lagan za navigaciju, brz, imati kvalitetne fotografije i nuditi kratke, bitne i lako dostupne informacije. Moj je moto ‘manje je više’ i smatram da je to posebno važno u kreiranju webshopa. Korisnici nemaju strpljenja tražiti, čekati i čitati nepregledne opise proizvoda. Što manje klikova do željenog cilja, to bolje - kaže Ranka. A koji su planovi za budućnost? - U planu nam je uvijek unapređenje našeg webshopa, kao i naše trgovine. Trudimo se stalno pronalaziti nove i zanimljive proizvode i autore, a upravo smo i u procesu proizvodnje prve vlastite mini kolekcije suvenira s motivom hrvatske čipke. Prvi proizvod iz kolekcije već možete vidjeti na našem webshopu, a ostali dolaze uskoro - napominje.

TOP 5 NAJPRODAVANIJIH PROIZVODA NA WEBSHOPU TAKE ME HOME

1. Walligami, dizajn: Domagoj Šarić)

Zidna posuda za biljke pomoću koje možete posaditi vertikalni vrt u svom domu, balkonu ili uredu i uštedjeti prostor na podu, namještaju ili prozorskim klupčicama. Inspiriran origamijem, tradicionalnom japanskom umjetnošću savijanja papira, Walligami je izrađen od mekih tkanina, čiji je džep za sadnju 100% vodonepropusan, dok istovremeno omogućava biljki da diše, propuštajući zrak. Cijena: 165 kn

2. KRTZ!, dizajn: Tea Janković, etcetera)

Ovaj nož za čišćenje oraha je izrazito jednostavan, funkcionalan i inovativan proizvod. Oblik mu je utemeljen na orahovu listu te ergonomski i inkluzivno prilagođen upotrebi. Ručno je izrađen od nehrđajućeg čelika povezujući tako tradicionalnu obrtničku tehniku sa suvremenim materijalom i dizajnom.KRTZ! se vrlo lako koristi – jedna oštrica obavlja sve funkcije: otvara ljusku oraha, uklanja unutarnju ljusku te vadi jezgru. Njegove zavodljve obline u svakoj će ruci s lakoćom izmamiti jezgru oraha iz ljuske i nepcu pružiti prazničnu čaroliju… Cijena: 135 kn

3. Krušarica, dizajn: Ivana Klement, Olja Orlić

Krušarica je prekrasna funkcionalna košarica za kruh od domaćeg platna. Služi za čuvanje i posluživanje narezanog kruha ili peciva. Kao i njezina sestra Kruhica, ukrašena je omiljenom hrvatskom uzrečicom “Dobar kao kruh”. Domaće platno čuva kruh na prirodan i ekološki način bez nastanka gljivica i plijesni, a kombinacija tradicionalnog i modernog dizajna uljepšava svaki stol ili kuhinju. Cijena: 215 kn

4. Kišobran Tesla, dizajn: Madhouse

Originalan i nadasve zabavno ilustriran kišobran inspiriran Nikolom Teslom i vječnim Malim princom, dizajniran je u Madhouse studiju u Rijeci, te izrađen u našoj sada već dobro poznatoj tvrtki Hrvatski kišobran što govori o njegovoj kvaliteti i izdržljivosti koja je u ovom slučaju testirana na riječkoj buri. Cijena: 185 kn

5. Gastropečat, dizajn: Mario Barišin

Prekrasan pečat od bijele keramike za izradu keksa osmišljen je i ručno izrađen u zagrebačkoj keramičkoj radionici Maria Barišina. Uz pečat dolazi uputa za uporabu i recepti za paprenjake, slane mediteranske i čokoladne kekse na nekoliko jezika. Originalan poklon za sve koji vole ili žele naučiti peči kolače, te odlična zabava za djecu i odrasle! Dostupni motivi: licitar, konjić, maslina, mačka, ovca, kokot. Cijena: 52 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. studeni 2024 08:51