Predsjednik uprave Rixos grupacije i jedan od vodećih poduzetnika u Turskoj Fettah Tamince, rođen u Vanu u Turskoj, svestrana je osoba. Biznisom se počeo baviti još za vrijeme studija. Danas se njegove aktivnosti i investicije šire u širokom spektru industrija, uključujući turizam, hotelski menadžment i investiranje, gradnju i razvoj nekretnina. Poslovno je aktivan u brojnim zemljama svijeta. Tvrtka Rixos Hotels vlasnik je i vodi 12 luksuznih hotela u raznim državama, također u Hrvatskoj, te su jedan od najbrže rastućih lanca takve usluge u svijetu.
Prije nekih mjesec dana otvorili ste potpuno obnovljeni hotel Rixos Premium Dubrovnik u Dubrovniku, u teškim okolnostima pandemije. Kakva su očekivanja s obzirom na tu situaciju, te odakle su prvi gosti?
- U početku je bilo najviše gostiju iz Njemačke i Hrvatske. Slika se naglo poboljšala uz pokretanje avioveza s engleskog tržišta. Trenutačno imamo velik broj gostiju iz Velike Britanije. Teško je govoriti o očekivanjima kad se sve mijenja iz minute u minutu. Generalno smo zadovoljni kolovozom, a trudimo se ostvariti dobre rezultate i u jesenskim mjesecima.
Kakva je situacija u vašim hotelima vezano za pandemiju i u drugim državama? Kako korona mijenja današnji turizam?
- Govorimo o ogromnoj odgovornost tijekom novog procesa. Bila je prilično teška odluka za Tursku, jednako kao i druge zemlje, nastaviti turističku industriju. Vjerujem da sad imamo dovoljno iskustva kako sigurno voditi naše hotele i u ovom razdoblju. Accor Hotels i Rixos Hotels strateški su partneri, a Accor ima više od 5000 hotela u svijetu. Svakako imamo koristi od takve moćne mreže u smislu poduzetih mjera i iskustva. Štoviše, Rixos Premium Belek, naš hotel u Antaliji, nije bio zatvoren u čitavom razdoblju od pojave korone, i nastavio je biti domaćin našim gostima. Educirali smo i treniramo članove našeg osoblja te smo poduzeli i sve potrebne fizičke, higijenske, sterilizacijske i zdravstvene mjere. Trenutačno smo otvorili hotele u Turskoj, Egiptu, UAE i Hrvatskoj.
Što očekuju gosti od vaših hotela u doba korone?
- Situacija je takva da gosti sada pitaju nas: "Što ćete učiniti za nas ove godine? Riskirali smo što smo otišli na praznike", Proračun im se smanjio i prihodi mnogih vlasnika tvrtki su pali. Usprkos tome, odvojili su budžet za odmor. Očekuju sterilno, sigurno i mirno okruženje i svjesnu upravu i osoblje. Nakon izolacije, svima nedostaju mjesta, doživljaji, istraživanja, putovanja, susreti s dragim ljudima i zajedničko vrijeme. Žele se zabaviti, družiti s prijateljima i obitelji, slično ranijim odmorima, ali držeći socijalnu distancu kako bi zaštitili sebe i druge.
Što ste željeli postići uređenjem hotela u Dubrovniku i kako biste voljeli da se gosti u njemu osjećaju?
- Imamo tri glavna postulata u našem novom konceptu i dizajnu: priroda, zdravlje i premium pristup. Obnovljeni Rixos Premium Dubrovnik jedan je od osam Rixos Premium hotela u svijetu, također pripada najvišem rangu luksuznih hotela unutar Accor grupe. Osim intenzivne obnove interijera, ta promjena uključuje uglavnom novi koncept usluge koji je jedinstven na ovom području. Premium koncept uključuje nove standarde za dobrodošlicu i odlazak, nove sadržaje soba, kao što su luksuzni brendovi, nove F&B poslovnice, koje su jedinstvene u Dubrovniku, kao što su Umi Teppanyaki kuharski showovi, te nove aktivnosti za naše goste i još mnogo toga. Želimo da naši gosti dožive izvanredno iskustvo luksuza.
Bili ste nedavno u Dubrovniku. Koja su vam najdraža mjesta u gradu, osim, naravno, hotela vaše grupacije?
- Cafe Festival i Gradska Kavana Arsenal za šalicu kave, Konoba Dubrava sa zadivljujućim pogledom na Jadran i Gruž Port Orsan riblji restoran, neka su od mjesta koje volim posjetiti kad sam u Dubrovniku. Obožavam i plivati u uvalama te, naravno, samu povijest grada.
Kada govorimo o luksuzu i ugodnom boravku, što je ono što gosti danas traže i očekuju vezano za uređenje?
- Luksuz znači da se gosti svih dobnih skupina osjećaju posebno, s pažnjom posvećenoj detaljima, koja nudi doživljajnu priliku za odmor. Sve dok postoji ovo tržište, bit će potražnje za luksuznim hotelima, i razvoj novih resort odmarališta nastavit će rasti. Ključ je u diferencijaciji - ponuditi jedinstvenu uslugu, drugačiju od drugih. Vjerujem osobno najviše u mirno okružje u suvremenom uređenju, s dozom prirode u sebi.
Općenito, posljednjih godina, kako su ljudi putovali sve više, zahtjevi se povećavaju. Sve se mijena tako brzo, svaki novi hotel koji lansiramo već je star. Hoteli trebaju novitete. No ne može se stalno mijenjati interijer i eksterijer zgrade hotela, ali definitivno se mogu dodati nove ideje i detalji. Zauzvrat dobivate puno pozitivnih povratnih informacija od gostiju, jer primjećuju svaki detalj i cijene ga.
Recite nam nešto o svom poslu, što je, preciznije, vaša sadašnja funkcija, ali i o svojim počecima u biznisu.
- Ja sam developer. Volim tražiti nove mogućnosti po svijetu i kreirati najprikladniji koncept. Vodim nekoliko velikih razvojnih projekta s međunarodnim partnerima. Oduvijek me privlačilo poduzetništvo i pokušavao sam se uključiti u kupnju i prodaju. Obrazovanje,
iskustvo i kontakti došli su kasnije te mi pomogli da proširim poduzeće na globalnu scenu. Nastojim razmišljati drugačije, kako bih našao nove ideje i mogućnosti.
Počeli ste od nule, odnosno sami ste sebe progurali do uspjeha. Kako ste to uspjeli?
- Rođen sam u malom gradu u Turskoj, ali uvijek sam imao viziju o lansiranju na globalnu razinu. Morao sam naučiti strane jezike, izgraditi odnose i putovati svijetom. Radio sam naporno na putu do svojih ciljeva, a i danas sve radim s jednakom ambicijom i vjerom. To mi je pomoglo da ostvarim uspjeh i savjetujem slično i drugima, naročito mladim, novacima poduzetnicima. Uz naporan rad, vizija i smjer najvažniji su. Moraš znati što želiš postići i raditi naporno na putu prema uspjehu. Pritom će biti smetnji i padova, međutim, dok god ne ponoviš istu grešku dva puta, na dobrom si putu. Iskustvo se stječe kroz greške i veliki trud.
Koje karakteristike danas mora imati uspješan turistički biznismen?
- Uspjeh je u ravnoteži. Ako planirate vaš život, u koji su uključeni vaša obitelj, odnosi, zdravlje i biznis - sve u balansu, to znači da ste uspješni. Imaš li novca, ali su tvoja djeca nesretna, ako vodiš profitabilan posao, ali imaš slabe odnose s drugima, onda nisi uspješan. Bez obzira na posao, uvijek ću naći vremena za čitanje, sport, obitelj i prijatelje. Balans, bez obzira na to što radio u životu, najvažnija je stvar na putu prema sreći.
Kako onda provoditi svoje privatno vrijeme i koliko ga uopće imate? I koji vam je najdraži hotel?
- Uživam biti na brodu s mojom obitelji i prijateljima, kad god imam mogućnost. More prenosi ljude u jedan drugi svijet. Aegean i Mediteran moje su omiljene rute, koje mi najviše odgovaraju. Što se tiče hotela, Rixos Premium Belek, koji smo otvorili 2005. godine u Antaliji u Turskoj, hotel je koji, prema mojem mišljenju, najviše odgovara konceptu privlačnog luksuznog odmora. Uvijek mi je bio pri srcu i vjerovao sam u njega. Radimo na tome da proširimo privlačnu kvalitetu koju smo stvorili u tom hotelu na čitav svijet.
Studirali ste ekonomiju, ali i njemačku književnost u Münchenu... Što sad čitate, gledate, koji sport volite...?
- Seriju "The Kominsky Method" gledao sam nedavno, i baš sam uživao. Čitam ovih dana "Rebel Ideas" od Matthewa Syeda. Vježbanje i sport dio su moje dnevne rutine. Bavim se fitnessom, pješačim i trčim skoro svaki dan. Volim i skijanje i plivanje u vrijeme njihove sezone. Tenis i golf moji su favoriti, koji na mene dobro utječu psihički i fizički.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....