Fascinacija novim nije samo orijentirana na automobilsku ili modnu industriju. Svijet namještaja i uređenja interijera podložan je stilskim promjenama kroz dekade. U tom svijetu finalan proizvod doživljavamo kao nešto što predstavlja imperativ trenda, no rijetko se tko zapita postoje li koraci koji su prethodili, a koji su investirani u ono što će se zvati modernim. Sa znatiželjom ili obožavanjem, katkad i s otporom (o ukusima se ne raspravlja) promatramo predmete i prostore, zamišljajući sebe u korelaciji. No, iza znalačke ruke arhitekta ili dizajnera postoji jedan segment industrije koji dodatno sublimira arhitektonske trendove. Riječ je o proizvodnji pločastih materijala, kojem je dobro osmišljen ormar ili obloga prostora konzekvenca. I u toj igri kokoši i jajeta s iskrenom zadivljenošću mogu zaključiti da je ta grana nadrasla sva očekivanja i stereotipe.
Promatrajući vremenski tijek od pojave prvih komada oplemenjene iverice, kad je iveral sadržavao kriterije čvrstoće, dobre cijene, lake uporabljivosti, ali i pomalo plastičnog efekta i suženog raspona dizajna, današnja sintagma niti malo ne diskreditira njegov pojam i značenje. Iveral je zauzeo imperativnu ulogu u svijetu opremanja interijera svojim rasponom efekata, tekstura i boja. Njegova forma je i u sirovom formatu, bez dodanog dizajna namještaja ili prostora, impresivnog karaktera. Kao takav, logično nameće trendove u kompletnoj industriji i postaje okidač dizajnerskim i arhitektonskim idejama.
3D efekti
Jedan od takvih kreatora je i talijanska tvrtka Cleaf, iznikla iz obiteljskog poslovanja 1975. godine. Njihovi pločasti proizvodi primijenjeni su u proizvodnji najvećih kuća namještaja koje krasi epitet dizajnerskog i luksuznog, poput Poliforma i Moltenija. Kontinuirano eksperimentirajući prenose taktilne i vizualne senzacije oblačeći površine bazne iverice i medijapana u raskošnost za sva osjetila. Imaginacijom i tehnološkom inovacijom iverali s uzorkom drva nisu više samo ravne uglačane fotointerpretacije. Drvo je prezentirano dosljedno, opipljivo je rukom, godovi, pore, efekt četkanog drveta - sve prenosi senzibilitet i njegovu toplinu.
No ogroman iskorak je i u stvaranju inovativnih uzoraka drva, s efektima različitih obrada i boja koje su potpuno nove. Izbrazdanost površine inspirirana paralelnim linijama koje se nalaze u prirodi, mat i sjaj na istom uzorku koji dodatno pojačava trodimenzionalni efekt, te boja koji ruši sve predrasude zaista evociraju kreativnost. Lakirani medijapan ne mora više biti skuplja solucija u inačicama Cleafovih iverala koji svojim mat izgledom ostvaruju eleganciju.
Veliki trend kojeg sugeriraju svojim materijalima su i 3D efekti na jednobojnim ili strukturiranim površinama. Piramidalni uzorak, pa čuveni mozaik uzorak koji koketira s uplitanjem kože modne kuće Bottega Veneta ili neizglačani granit ili beton stavljaju svojom vjernom interpretacijom sve skuplje i manje ekološki prihvatljive originale u drugi plan. Metal je dobio svoju inačicu u kojoj tehnološke domene ne predstavljaju granicu, jer je granica sada samo u svemoćnosti kreatora.
Tonovi, brazdanje i fine teksture privlače zapostavljenom metalu kao toploj i zanimljivoj soluciji. Ljubitelji tkanina i kože mogu u Cleafovim iveralima pronaći teksture i uzorke koji su dosljedni originalima, ali u novom materijalu i formi. Toliko vjerno prenoseći suptilnost tekstila, dopuštaju da i pod rukom prenesu senzaciju gotovo istovjetnu tkanini, neovisno je li on štof riblja kost ili lan.
Više od 600 uzoraka
Zaista je jasna njihova moć utjecaja na trendove, koje inspiriraju dizajnere i arhitekte u svom radu. Takvu cijenjenu grupu kreativaca iz Hrvatske povela je domaća tvrtka Sigma Plus u samu tvornicu Cleaf, gdje smo imali priliku upoznati rad, ali i najnovije materijale u samoj središnjici tvrtke. Inspiraciju je dodatno potaknuo i workshop u kojem smo istraživali nove mogućnosti kolekcija kreirajući prodajne prostore za hranu, modu i namještaj, ali i maloprodajni prostor budućnosti. Da smo na najboljem mjestu dokazala je brojnost različitih interpretacija odabira uzoraka materijala i maštovitost solucija uređenja interijera pločastim materijalima domaćina koje smo im na kraju prezentirali.
Cleafov showroom CUBO mjesto je koje odiše dizajnom, vrhunskom arhitekturom i očigledno jedno od mjesta gdje se rađaju trendovi u raskošnoj gradaciji superiornih površina i solucija s više od 600 uzoraka i 60 tekstura. Na tom studijskom putovanju posjetili smo i muzej Enzo Ferrari u Monzi gdje je na drugačiji način prezentirana priča o kreiranju trendova i njezinoj važnosti kroz vrijeme.
Zadivljujući arhitektonski kompleks u kojem je smješten muzej uključuje dva objekta od kojih je jedan djelo češkog arhitekta Jana Kaplickya iz studija Future Systems. Maštovita i poticajna priča o trendovima zaokružena je povratkom u Zagreb u prostoru tvrtke Sigma Plus gdje se mogu vidjeti i nabaviti izloženi pločasti materijali, ali i program okova koji zaokružuje stolarsku praksu, te inovativni sustavi vodilica za walk-in ormare njemačkog proizvođača Raumplus bez podne šine, te s mogućnosti koso rezanih kliznih vrata za potkrovlja. I oni najljepši materijali oživljavaju tek pod rukom majstora, a ovdje robotizirano skladište i najprecizniji suvremeni strojevi idu ukorak sa željama arhitekata i dizajnera, potrebama stolara, ali i svjetskim tendencijama.
Strast i entuzijazam povezuju stvaralačke procese od samog materijala do gotovog proizvoda ostavljajući nam beskrajno puno mogućnosti u kreiranju jedinstvenog i osobnog prostora, dozvoljavajući investitorima i arhitektima snažno prisustvo u ostvarivanju unaprijeđene i vizualno oplemenjene budućnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....