Upoznajte Mateju Listeš, vlasnicu Kjutka!

Ovo je najslađi domaći kreativni brend s personaliziranim ukrasima koji postaju najdraža uspomena

Mateja Listeš, vlasnica hrvatskog brenda Kjutak

 Kjutak

Mateja Listeš kreativka je u pravom smislu te riječi. Završila je Tekstilno-tehnološki fakultet, ali nikada nije radila u struci. Priča o njezinim najrazličitijim kreacijama nastala je iz čistog hobija.

- Volim zimu, zabavne parkove, filmove i DIY kreacije. Ne nužno tim redoslijedom - smije se Mateja koja otkriva da se još od malih nogu bavila ‘handmade svaštarenjem‘, izrađivala, crtala, rezala, ukrašavala... i uvijek imala sto i jednu ideju.

Koji je vaš najprodavaniji proizvod?

Jako mi je drago što se svi proizvodi traže gotovo podjednako pa će svatko naći nešto za sebe. Manji, veći, jednostavniji, više ili manje personalizirani ukrasi, svaki nađe publiku. Po tome vidim da tržište stvarno voli različitost i slobodu odabira, što je i jedan od razloga zašto sam odlučila stalno proširivati asortiman i smišljati nove ukrase. Ipak, od trenutačnih proizvoda rekla bih da su balon, kasica i zmaj malo traženiji, iako se i najnoviji proizvod "Otisak" puno traži jer je drukčiji tip ukrasa i roditeljima posebno emotivan - otkriva Mateja Listeš.

image
Kjutak
image
Kjutak
image
Kjutak
image
Kjutak
image
Kjutak

- Kod mene je Kjutak samo vrh sante leda jer je takva ideja zapravo bila životna želja za poslom u kojem mogu biti potpuno slobodna i izraziti se na svoj, kreativan način. Ali, nikada nisam krenula kako sam htjela. Možda sam čekala pravi trenutak, neki poseban znak ili jednostavno nije bilo dovoljno hrabrosti. Radila sam većinom korporativne poslove u većim tvrtkama u kojima se moglo puno naučiti, ali ne ono što me iskreno zanimalo - prisjeća se Mateja i dodaje kako je tek nakon rođenja kćeri osjetila istinsku potrebu da potpuno preokrene svoj život i napravi nešto po svom guštu, onako kako je oduvijek htjela.

image

Mateja Listeš, vlasnica hrvatskog brenda Kjutak

Kjutak
image
Kjutak
image
Kjutak
image
Kjutak
image
Kjutak

- S obzirom na to da obožavam zabavne parkove, poduzetništvo mi se činilo kao još jedna luda vožnja koju moram iskušati. Moji su me u potpunosti podržavali, što mi je dalo dodatnu energiju da u težim trenucima dignem glavu i nastavim raditi ono što stvarno volim. Lili me inspirirala da konkretnije definiram kreativni smjer kojim bih trebala ići, a to je ručna izrada personaliziranih dječjih i baby ukrasa kao uspomena za cijeli život - govori Mateja i nastavlja kako pod svojim brendom Kjutak izrađuje slične, ali i raznolike predmete.

image
Kjutak
image
Kjutak

Planovi za budućnost?

Voljela bih da Kjutak s vremenom postane brend koji će roditeljima donijeti dugoročnu vrijednost. Kad za 5, 10 ili 15 godina pogledaju taj ukras, da se s veseljem sjećaju zabavnog vremena kad su njihovi veliki mališani bili maleni. Zato ću neke buduće proizvode kreirati da budu estetski lijepi i višenamjenski, poput kasice za dječju štednju. U budućnosti definitivno planiram otvoriti webshop sa svim proizvodima na jednom mjestu, a jednom možda i fizički dućan-igraonicu koji će biti zabavno iskustvo i za roditelje i za djecu - govori Mateja Listeš.

- Kjutak je od početka zamišljen kao mjesto na kojem mame, tate, bake, djedovi, tete, kumovi, prijatelji i rođaci mogu naći personalizirane ukrase koji će dugoročno postati velika uspomena malenima i njihovoj obitelji. Ideje ručno oblikujem u kreacije jer želim stvoriti posebnu emotivnu vrijednost roditeljima, ali istovremeno napraviti estetski moderan ukras za dječje sobice koji će njihov kutak učiniti veselijim, toplijim i malo više slatkim. Trenutačno izrađujem personalizirane balone, kasice, zmajeve, okvire i zastavice, a nedavno sam predstavila novi slatki ukras s otiskom djetetova stopala ili dlana koji je odmah postao hit među roditeljima - nabraja Mateja koja kaže da radeći na svom brendu voli istraživati nove tehnike i voli kombinirati više različitih tehnika kako bi dobila zanimljiviji proizvod. Od tehnika najčešće koristi rezanje i lijepljenje, za balone kviltanje bez šivanja i ručno oslikavanje, a zanimljiva joj je i makrame tehnika.

image
Kjutak
image
Kjutak
image
Kjutak
image
Kjutak

Tko su uglavnom vaši kupci? Ima li ih i izvan Hrvatske?

Imala sam i upita iz inozemstva, najviše iz država Balkana i Njemačke, a neke narudžbe iz Hrvatske poslane su baš tamo. Iskreno, uživam u ovoj početnoj fazi izgradnje Kjutka pa sam trenutačno najviše fokusirana na hrvatsko tržište. Htjela bih najprije stvoriti vrijednost brenda na domaćem prostoru, a tek onda početi razmišljati o širenju poslovanja u druge države - kaže Mateja.

- Volim prirodne materijale, većinom muslin i pamuk. Priroda je za mene neiscrpan izvor inspiracije, pogotovo nježni zemljani tonovi i pastelne boje - ističe Mateja i dodaje da proces izrade svakog njezinog proizvoda uključuje više koraka, od dizajna, personalizacije do ručnog slaganja. Ponekad ima, govori, desetke malih dijelova koje sastavlja ručno, dio po dio. - Cijene su možda najbolji pokazatelj koliko mi vremenski treba za koji proizvod jer je vrijeme važan faktor i pri određivanju cijene. Jednostavnije i cjenovno jeftinije ukrase mogu napraviti za 2-3 sata, dok za skuplje i složenije znam uložiti i po 5-6 sati rada. Na spomenute sate uvijek treba uračunati i vrijeme komunikacije s klijentima dok se dogovorimo o svim detaljima. Zato svaka vrsta ukrasa ima svoju cijenu, ovisno o dizajnu, složenosti i vremenu koje mi treba za finalnu izradu. Cijene se kreću od 35 eura za otisak dječjeg stopala ili dlana do 85 eura za personalizirani balon. S obzirom na to da stalno smišljam nove kreacije i širim aktualnu ponudu, najbolje se javiti porukom na Kjutak društvene mreže te provjeriti trenutačne cijene i dostupnost proizvoda - kaže Mateja.

Više možete saznati na Instagramu i na Facebooku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. lipanj 2024 15:30