Od početka 2020-ih, takozvana generacija Z osjetno zauzima svoje mjesto u svijetu s odvažnim perspektivama i još odvažnijom estetikom. Generacija Z ponosno eksperimentira sa svojim identitetima, budući da je odrasla na internetu i kroz zbunjujuće lockwdowne. Oni donose promjenu kulture s organskim oblicima, šarenim elementima i sukobljenim uzorcima koji dominiraju umjetnošću, medijima, modom i dizajnom interijera. Trend potiskuje nekoć vladajući minimalizam, uzvikujući Venturijevu Less is a Bore (Manje je dosadno) – prenosi ArchDaily.
Novi stil uređenja prikuplja sve više sljedbenika. Njegove značajke označavaju uskrsnuće maksimalizma. Kao što ime sugerira, maksimalizam je maksimiziranju svega, od nijansi i tekstura do materijala i oblika. U dizajnu interijera manifestira se kao hiper-osobni prostor koji pršti vizualnom stimulacijom.
Maksimalistički interijeri prikazuju kontrastne elemente u sveobuhvatnim paletama. Gomila biljaka, slika, zbirki i suvenira oblikuju izgled dok se dodaje sloj osobnosti prostoru. Danas većina eklektičnih soba crpi inspiraciju iz Memphis pokreta i postmodernih stilova. Maksimalizam također promiče dekolonizirani pogled na dizajn vraćajući elemente koji su bili previše "kič" za one koji su do sada vladali.
Za razliku od viralnih internetskih trendova, generacija Z nije izmislila maksimalizam. Slično kao i sam stil dizajna, povijest maksimalizma slojevita je utjecajima. Trend se može pratiti unatrag do Europe iz 16. stoljeća, kada su bogati javno iskazivali svoj ukus u pretjeranosti kroz slike bogato namještenih odaja. Nakon nekoliko desetljeća opskurnosti, stil se ponovno pojavio u domovima viktorijanskog doba kao oblik samoizražavanja i identiteta. Maksimalizam je nastavio rasti i slabiti zajedno sa svojim protupokretom "minimalizmom".
Maksimalizam je definitivno jedna od mnogih pobuna generacije Z protiv ponašanja starijih generacija, poput načina na koji narušavaju arhitektonsku radnu kulturu. Česta zatrvaranja uslijed pandemije su također napravila odmak od minimalizma prema živahnijim i poticajnijim okruženjima. Otprilike u to vrijeme TikTok se pojavio kao prozor u različite stilove života, pozivajući ljude da isprobaju nove trendove interijera. S više slobodnog vremena i internetskim resursima, DIY renoviranje doma postalo je sve popularnije. Maksimalizam je navirao u monotonim domvima, čiji su frustrirani stanovnici bili željni vizualnog uzbuđenja.
Bez udžbeničkih primjera, maksimalizam je odušak za istraživanje i samootkrivanje. Stil potiče odabrano gomilanje smislenih elemenata i kićeni prikaz osobnosti. Boje, uzorci i oblici slojeviti su kako bi stvorili prostore jedinstvene za pojedinca. Kroz maksimalizam domovi postaju muzeji osobnih interesa, hobija i dragocjenih uspomena.
Maksimalizam koji vidimo danas slijedi nacrt svojih matičnih trendova s utjecajem suvremenih društvenih vrijednosti. Na tragu epohe milenijskog minimalizma, maksimalizam 2020-ih još uvijek nosi ekološki osviještene osjećaje svog prethodnika. Iako se čini da trend veliča materijalistički stil života, maksimalisti generacije Z ponavljaju antikonzumerističke filozofije.
Naglasak na održivosti čini poznati trend osvježavajuće novim, to može zahvaliti online kreatorima koji sa stilom šire savjete o smanjenju proizvoda, ponovnoj upotrebi i recikliranju.
Sve dok je svaki komad dekoracije svjesno odabran imajući na umu održivost, maksimalisti mogu zadržati nizak ekološki otisak. Namještaj i završna obrada trebali bi trajati i ostati u optjecaju, smanjujući količinu proizvedenog otpada na minimum. Budući da maksimalizam nema pravila, pojedinačni elementi dizajna nikada ne mogu izaći iz mode.
Kreativnost je srž maksimalizma. Njegova filozofija samo motivira novi val maksimalista da inoviraju održive alternative. S decentraliziranijim sustavima i pristupom informacijama, generacija Z zasigurno će unaprijediti industriju dizajna s održivošću na čelu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....