Motivacijska priča tvrtke Prostoria

Kako je nastao prvi hrvatski dizajn brand ojastučenog namještaja

Sigurno ste čuli za Revolve i Polygon. Tomislav Knezović, vlasnik tvrtke Prostoria, priča o počecima, vizijama, izazovima i uspjehu postignutom u samo tri i pol godine

Priča o Prostoriji, tvrtki koja je u velikom stilu popularizirala dizajnerski namještaj s potpisom hrvatskih dizajnera, počela je 2011. nakon što su ostvareni svi tehnički preduvjeti da tvornica s najmodernijom tehnologijom krene u probni rad. – Naša vizija je od početka bila proizvoditi inovativne proizvode koji će, uz to što će biti funkcionalni, biti i drugačiji. Naravno, uz sve to htjeli smo dati potporu domaćim dizajnerima te dokazati kako i mi u svojoj maloj zemlji imamo vrhunske profesionalce koji su u stanju osmisliti odličan proizvod za dom. Kao rezultat prvog natječaja, 2012., nastala je sofa Revolve s potpisom hrvatsko-austrijskog dizajnerskog kolektiva NumenForUse i fotelja 3angle koju je napravio zagrebački studio Grupa – prisjeća se Tomislav Knezović, vlasnik tvrtke Prostoria.

– Svaki utilitarni predmet ujedno je multidisciplinaran te smo od početka objedinili sve sudionike koji su nam bili neophodni (dizajneri, stolari, tapetari, strojari…). To nam je bila jedina opcija – dodaje. Za njega je, kaže, dizajn način života. Ali i veliki gospodarski pokretač. – Ako u svim strukturama društva postoji suradnja, dizajn postaje i realna opcija. Primjerice, Skandinavci istinski žive u skladu s tom premisom. Ne samo da štuju svoje stare majstore poput Aalta, Sarpaneve, Wirkkale, nego je cijelo društvo okrenuto istraživanju inovativnosti kao zalogu budućnosti.

Djeca uče u školi o dizajnu, a društvo u svim gospodarskim granama potiče implementaciju dizajna. I mi nastojimo klijentima objasniti zašto je dizajn bitan. Mnogi su željni saslušati zašto je taj proizvod baš takav i što je dizajner želio postići. Sljedeći put sami postavljaju pitanja i zanima ih što je novo. Ljudi shvaćaju važnost dizajna kad im se to nudi – objašnjava Knezović, koji smatra kako u Hrvatskoj možda nema produkcije kao vani, ali ima proizvodnje koja vapi za proizvodima kojih nema na tržištu. – U Hrvatskoj imamo odlične proizvođače namještaja, rasvjetnih tijela, tepiha… To treba iskoristiti. Mladi dizajneri trebaju nuditi svoje radove i izvan granica Hrvatske.

Naravno, kako bi se suradnja između dizajnera i proizvođača pokrenula, glavnu ulogu treba odigrati država. Jednom kvalitetnom strategijom koja bi uključivala implementaciju dizajna i inovacija u proizvodnju stvorila bi se osnova za prepoznavanje Hrvatske ne samo po kvalitetnim sportašima, već i po kvalitetnim proizvodima. Osim toga, proizvođači ne bi morali uvijek biti najpovoljniji po cijeni, već bi se gledala dodana vrijednost u proizvodu – tvrdi.

‘Uspjeli smo dokazati da imamo vrhunske dizajnere koji mogu osmisliti odličan proizvod za dom!’

Zanimljiva činjenica jest da je Prostoria krenula u proizvodnju bez ijednog tapetara i bez ijednog čovjeka s iskustvom u ozbiljnoj proizvodnji tapeciranog namještaja. – Nismo ni sanjali da bi bio problem doći do stručne radne snage. Srećom, imamo odličan tim entuzijasta, ljudi punih energije i danas se čudimo što je postignuto u samo tri i pol godine – kaže i dodaje kako se način proizvodnje Prostorije razlikuje od proizvodnje na koju smo navikli na ovim prostorima, i to po tome da su ulaganja i financijski i angažmanom puno veća. – Kad radimo kvalitetan, inovativan i dizajniran proizvod pod našim imenom, moramo se potruditi da svi parametri budu zadovoljeni.

Proizvod mora pratiti kvalitetan katalog, a za taj katalog moramo imati kvalitetne fotografije. Moramo se predstavljati na sajmovima i imati štandove koji su na jednakom nivou kao i proizvodi – kaže. A što je za tim Prostorije bio najveći izazov u cijelom ovom procesu? – Svaki novi projekt nam je veliki izazov. Nakon postavljanja strategije na koji ćemo način nešto razvijati, kreće razvoj koji traje do godinu dana. U svakom razvoju ima jako puno uzbudljivih trenutaka, euforičnih kada je tehničko rješenje dobro, a isto tako razočaranja kada nešto ne ide kako treba. Najviše nas ispunjava ponosom kada nas na sajmovima potencijalni i stari kupci obasipaju pohvalama. Inače, općenito smo ponosni na ono što radimo jer smo sigurni da radimo i za opće dobro – zaključuje.

Foto: Prostoria

Ako vam se svidio ovaj članak, molimo vas da ga podijelite!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 22:12