Predmeti nabijeni emocijama

Istrošeni drveni stolci, vrčevi od gline, zastarjele pletene košare... Zašto su rukotvorine sve više popularne?

 INSTAGRAM/ @ROAM___ANTICS/
Popularna izrada, koja se dugo skrivala, vraća se zahvaljujući mladoj generaciji koja je u potrazi za predmetima sa smislom - bezvremenskim

Dio kulture koju je modernizam ostavio po strani, koja pretvara stare seoske kuće u druge domove, rješava se starog namještaja i zamjenjuje zastarjele dodatke modernijima, polako se gubi, zahvaljujući eri u potrazi za smislom. Ti mali svakodnevni predmeti ponovno se pojavljuju u interijerima, na društvenim mrežama, u galerijama. Stara slamnata fotelja ili keramičko cjedilo za mlijeko postaju ukrasni predmet, a popularna izrada sada postaje dio sadašnjosti. Štoviše, služi kao inspiracija suvremenim dizajnerima, umjetnicima i arhitektima. Na isti način, nakon godina zanemarivanja, muzeji posvećeni popularnim zanatima bilježe interes javnosti.

Predmeti nabijeni emocijama

Ovi komadi izražavaju zasićenost prekomjernom potrošnjom i ilustriraju našu želju za jedinstvenim predmetima, nabijenim emocijama i izrađenim od lokalnih materijala, materijalizirajući zdraviji odnos s prirodom. Stare mijesilice, vrčevi od gline ili košare od pruća, djeluju kao razotkrivači naših suvremenih problema. Ovi komadi neuljepšane ljepote evociraju spori život o kojem svi sanjamo! Oni također pričaju priču koju namještaj iz masovne proizvodnje nikada neće ispričati, stvarajući iznenađenja kroz proporciju, uzorak i detalj. I ako su ovi predmeti često rođeni u diskretnoj radionici ili seoskoj prirodi, sada ukrašavaju seoske kuće kao i urbane stanove.

Rukotvorine pogodne za miješanje stilova

Ovi "antikviteti", koji su podložni dijalogu s drugim stilovima, također su savršeni u eri koja ima ukusa za miješanje stilova. Izdvojiti ih iz njihovog konteksta, projicirati ih drugačije, znači i otkriti nove namjene za njih i razmotriti ih bez vizije gledanja unatrag. Roméo Ichard, sa sjedištem u Auvergneu i osnivač online trgovine Roam Antics, to je dobro razumio. O tome svjedoči njegov Instagram profil s fotografijama dostojnim časopisa. Nakon pet godina provedenih u digitalnoj komunikaciji, ovaj seljački unuk koji je postao umjetnički voditelj, umorio se od provođenja dana za računalom. Odlučio je promijeniti smjer okrećući se prema ovim naivnim, snažnim i inteligentnim komadima, pokrenuvši online prodaju švicarskog i tirolskog namještaja. Njegova publika? Uglavnom mladi, koji padaju pod čari njegove inventivne inscenacije. Druge galerije su krenule istim putem, poput Le Sentiment des Choses u Parizu, koja svoja otkrića nudi na Instagram profilu.

U vrijeme kada cijene potpisanih vintage komada postaju lude, ovo je dobra alternativa. Najbolji primjer je poznati belgijski trgovac antikvitetima i dizajner interijera Axel Vervoordt, koji je uveo narodnu umjetnost u najsuvremenije interijere, poput hotela Greenwich u New Yorku, a prate ga i najugledniji svjetski galeristi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. listopad 2024 05:51