Na vodećem međunarodnom sajmu tepiha i podnih obloga Domotex 2024, koji se u Hannoveru održao od 11. do 14. siječnja, uz potporu Hrvatske gospodarske komore, nastupili su domaći proizvođači drvenih podova i parketa: Drvoproizvod, Exportdrvo, Massive Holding, Pan Parket i PPS Galeković.
U fokusu ovogodišnjeg sajma, na kojem je nastupilo više od tisuću izlagača iz 60 zemalja i posjetilo ga oko 18 tisuća posjetitelja iz 140 zemalja, bile su teme održivosti i učinkovite upotrebe sirovina.
"Jedna od najvažnijih mjera s ciljem povećanja energetske učinkovitosti, a koje mnoge tvrtke u našoj industriji već provode je instaliranje solarnih panela. Financiranje iz EU fondova nam je tu jako važno. Također uvodimo nove strojeve koji su efikasniji i troše manje električne energije", kazao je na panel raspravi na temu izazova primjene Europskog zelenog plana (The EU Green Deal) u industriji podova Filip Galeković, predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK.
"Green Deal nije nešto što se više može odgađati, to je smjer u kojem moramo ići. Međutim, ciljevi moraju biti realno postavljeni", dodao je Galeković.
Unatoč strogim zahtjevima koje Europski zeleni plan stavlja pred proizvođače, istovremeno je ova krovna strategija jamac održivosti i buduće konkurentnosti europske industrije podova - jedan je od najvažnijih zaključaka panel rasprave, na kojoj su uz predsjednika Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK Filipa Galekovića sudjelovali i zastupnik u Europskom parlamentu Reinhard Bütikofer, predsjednik Europskog udruženja parketne industrije (FEP) Lorezo Onofri te Helmut Maurer, dugogodišnji član Europske komisije.
"Dostupnost sirovine i ogroman rast troškova velik su izazov za nas proizvođače. Moramo razmišljati o što boljoj iskoristivosti sirovine uz što manju proizvodnju otpada. U našim pogonima čak i nusproizvode također koristimo u proizvodnji novih proizvoda, poput peleta", kazao je Galeković te zaključio kako je za prevladavanje najvećih izazova industrije ključna implementacija nekih mjera koje bi mogle pomoći proizvođačima u razvoju inovacija i novih proizvoda, kako bi postali efikasniji.
Hrvatske tvrtke već dvadeset drugu godinu zaredom nastupaju na ovom sajmu kako bi na početku poslovne godine dobili pregled tržišta i upoznali važne globalne partnere.
"Sajam Domotex uvijek je bio jedan od zanimljivijih sajmova za našu tvrtku. Već više od 20 godina smo prisutni na ovom prestižnom događanju, koji nam pruža priliku da naše proizvode predstavimo širokoj publici", kazao je Domagoj Galić, član Uprave Exportdrvo. Galić je istaknuo kako je ovogodišnji sajam ponovno potvrdio svoju važnost, kao platforma za interakciju s poslovnim partnerima, predstavljanje novih proizvoda i uspostavljanje potencijalnih poslovnih suradnji.
Zbog usporavanja gospodarskih aktivnosti u zapadnoeuropskim državama Italiji, Njemačkoj i Austriji prošla godina je za hrvatsku drvnu industriju, koja polovicu svojih prihoda ostvaruje od prodaje u inozemstvu, bila izrazito zahtjevna. Pad narudžbi odrazio se na smanjenje prometa, izvoza i industrijske proizvodnje. Iako najave za ovu poslovnu godinu nisu optimistične, oporavak tržišta očekuje se krajem godine.
"U ovim uvjetima posebno je važno da su naše tvrtke prisutne sa svojim proizvodima na najvažnijem sektorskom događaju - sajmu Domotex 2024 koji ima snažan internacionalni karakter i mjesto je susreta izlagača i posjetitelja iz cijeloga svijeta", rekao je Daniel Smiljanić, predsjednik Uprave Pan Parket.
"Izravni kontakti s poslovnim partnerima, razmjena informacija, prezentacija novih proizvoda i najnovijih trendova u industriji su razlozi zbog kojih su hrvatski proizvođači podnih obloga uz potporu HGK prisutni na ovom vodećem međunarodnom sajmu više od dvadeset godina", zaključio je Smiljanić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....