Ludwig Mies van der Rohe, slavni arhitekt koji je živio u 20. stoljeću, poznat je među ostalim po uzrečici "manje je više", koja je postala poznata krilatica minimalizma. Upravo je to mantra domaćeg brenda hdizajn, malog zagrebačkog obrta koji je prije par godina uspješno iskoračio u svijet dizajnerskih postera.
Hdizajn je krajem 2014. pokrenuo Hrvoje Cirkvenec, 38-godišnji grafički dizajner iz Zagreba, a prvotno ga je zamislio kao freelance posao vezan uz grafički dizajn. No, nakon što je izradio i prijateljima poklonio dizajnerski kalendar u dimenzijama postera, reakcije su ga potaknule da postere za uređenje interijera ponudi široj publici. U tu priču savršeno je ušao Josko Martinović, 30-godišnjak rodom iz Podgore pokraj Makarske, koji se od malih nogu bavio slikanjem. Njih dvoje su finalizirali pokretanje web shopa hdizajn.hr, koji je otvoren u prosincu 2019. godine.
DODANA VRIJEDNOST
Otad osmišljavaju i izrađuju dizajnerske postere koji su uglavnom minimalistički, ali ujedno imaju art predznak. Također, cjenovno su pristupačni, ali istodobno izlaze iz svijeta generičkih postera.
- Ideja naših dizajnerskih postera je da svatko u svom domu može imati dizajnerski ukras na svom zidu. Minimalizmom i art pristupom željeli smo ponuditi zainteresiranima da dekoriraju svoj dom hrvatskim proizvodom koji nije tek isprint New Yorka ili Londona, ili vizual neke druge generičke slike ili fotografije, nego da uz pristupačnu cijenu dobiju dodanu vrijednost u svom prostoru - kaže Josko.
Hrvoje dodaje kako su hdizajn posteri specifični po čistoći izričaja, bez obzira na to radi li se o apstrakciji, minimalističkim posterima ili, primjerice, vizualima s biljkama, ljudima, životinjama... a upravo se zbog te čistoće uklapaju u svaki prostor. Odnedavno je u ponudi i dizajnerski poster naziva Glagoljica, koji spaja hrvatsku povijest i kulturu s grafičkim dizajnom.
- Poznate su nam neke verzije glagoljice koje služe u edukativne svrhe i često se nalaze u školama. Mi smo željeli dio hrvatske i slavenske povijesti dizajnerski uobličiti u poster koji će biti ukras interijera. I ne samo to. Poster glagoljice može biti i lijep suvenir Hrvatske koja je turistička zemlja - pojašnjava Hrvoje i dodaje kako je poster osmišljen u dimenziji 50x70 centimetara, a dolazi u tri boje: s crnim, plavim ili zlatnim slovima.
NAČIN IZRADE
Ostali posteri dolaze u različitim dimenzijama, od 30x40 do 70x100 cm, a to najčešće ovisi o tehnici u kojoj su nacrtani.
- Trenutačno radimo na dva načina: jedan je izrada vizuala crtanjem uz pomoć digitalnih alata, a drugi je na tradicionalni način, crtanjem vizuala koje potom skeniranjem pretvaramo u formu spremnu za repliciranje, odnosno print - pojašnjava Josko.
Cjelokupan asortiman može se vidjeti na web shopu hdizajn.hr. Cijene postera kreću se od 130 kuna, uz besplatnu dostavu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....