Kao evolucija srednjovjekovnih kandelabara, lusteri su dugo osvjetljavali interijere oblikujući prostor i stvarajući raspoloženja – od spektakularne Venecije iz 18. stoljeća do geometrijskog Pariza iz 1920-ih. Dakle, kada je međunarodni proizvođač svjetiljki Flos udružio snage s arhitekticom i dizajnericom Patriciom Urquiolom kako bi stvorio suvremeni luster, bilo je ispravno da njegov dizajn odražava ovaj trenutak ranog 21. stoljeća – prenosi Domus.
Za ovaj inovativni tim, to je značilo kombiniranje održivosti, tehnologije i biofilije u modularni sustav rasvjete koji može izazvati toplu, senzualnu atmosferu. Upoznajte Almendra svjetlosni sustav. Almendra (što na španjolskom znači ‘badem‘) jednostavna je grana s tri ‘sjemenke‘, nalik na dvije ljuske otvorenog badema i spojene središnjom iglom.
Učenje od prirode
Biofilni oblik – poput same prirode – bez napora je podložan modularnosti i fleksibilnim kompozicijama, idealnim za različita stambena okruženja, a posebno za ugostiteljski sektor, gdje se osjećaj kontinuiteta može prilagoditi na mnogim razinama interijera. ‘Latice‘ se mogu sastaviti na linearnu ili zakrivljenu osovinu, u niz rješenja s tri, četiri ili šest svjetala koja se mogu postaviti prema dolje ili prema gore.
-Bademi su organizmi: badem nije plod, to je sjemenka koja je neka vrsta ovalnog spremnika, mora se otvoriti da bi badem izašao. Sviđa mi se jer je ostao vrlo pojednostavljen modularni objekt koji izgleda kao mala otvorena školjka, prirodna, ali i mehanička. Tehnološki i prirodno, a istovremeno vrlo jednostavno u jeziku i poetici - kaže dizajnerica Urquiola.
Održiva inovacija
Od ključne važnosti za svakog osviještenog dizajnera ili klijenta koji danas radi, mehaničari Almendre bave se održivom upotrebom materijala i kružnim gospodarstvom – u skladu s Flosovom inovativnom inicijativom održivosti. ‘Latice‘ su izrađene od polikarbonata dobivenog iz nusproizvoda proizvodnje papira: tallolja ili ‘tall oil‘ (doslovno borovo ulje), koji se godinama koristi za proizvodnju tinte.
Osovina i rasvjetno tijelo na koje se pričvršćuju moduli izrađeni su od ekstrudiranog aluminija koji se može 100% reciklirati. Dizajn je definiran prema kriterijima ISO standarda o LCA (Life Cycle Assessment); nevidljivi vijci čine da se komad lako rastavi radi održavanja ili recikliranja – s klasom recikliranja ugraviranom na svakom komadu.
Suvremeni obrt
U izradi suvremenog pristupa, Urquiolina namjera nije bila napraviti luster kao "viseći objekt", već stvoriti "svjetlosnu prisutnost", s fleksibilnim odnosom prema prostoru. Svjetlo je funkcionalno i učinkovito – za osvjetljavanje prostranih predvorja, a istovremeno je meko i nježno – što ga čini prikladnim i za intimnije životne prostore.
Daljnjim razvojem tehnologije Urquioline kolekcije Serena iz 2015. za Flos, koja je uključivala fleksibilne difuzne elemente, Almendrine ‘sjemenke‘ imaju tanku kožu, a LED izvor smješten u središnjoj igli ravnomjerno širi svoju svjetlost duž ruba školjki zahvaljujući optičkom vodiču. sustav, ugodno difuzirajući njihovu površinu. Grane i sjemenke mogu se postaviti tako da dočaraju snažnu prisutnost na pozornici ili atmosferu domaće topline; s jedne strane strog i linearan (za osvjetljavanje velikih stolova na primjer), a s druge organski i lebdeći poput skulpture.
Organski dizajn
Odgovarajući na svoj biofilni oblik, Almendrina paleta boja je izvučena iz prirode i organskih tonova samog badema; uključujući prljavo bijelu, bež,, antracit, metalik plavu i metalik lila.
- Gledala sam stabla badema na Ibizi. Počevši od zelene, odabrali smo boje badema; bijelu cvjetova, do smeđih grana i školjaka (s nijansom koja naginje narančastoj). A akt je boja koja se odnosi na granu. Dok metalik govori o jedinstvu prirode i tehnologije, kaže Urquiola.
To je sjedinjenje koje stvara uzvišenu Almendru, luster koji se bez napora kreće između prirode i tehnologije, mehanike i poezije kako bi obuhvatio naše suvremene živote 21. stoljeća.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....