MALI DIZAJNERSKI BISER

Hižica u srcu Pule za one koji vole dizajn

U Puli u Veronskoj ulici otvoren je poseban ulični lokal kojim su Puljani oduševljeni. Autori uređenja kojim je odlično iskorišten ovaj mali, ali visoki ulični lokal veličine 20 kvadrata su arhitektica Ana Visković te njegovi vlasnici, brat i sestra, arhitekt Bernard Domniku i dizajnerica Sara Domniku, koji su osnovali biro Kumpanija

U srcu Pule, u Veronskoj ulici, otvoren je mali dizajnerski biser, trgovina s dizajnerskim predmetima i arhitektonsko-dizajnerski ured Hižica, prema projektu biroa Kumpanija, koji je i vlasnik ovog prostora.

Autori uređenja kojim je odlično iskorišten ovaj mali, ali visoki ulični lokal veličine 20 kvadrata su arhitektica Ana Visković te brat i sestra, arhitekt Bernard Domniku i dizajnerica Sara Domniku, koji su osnovali Kumpaniju. Ondje se nude mnogi dizajnerski predmeti domaćih autora. Lokal Hižica smjestio se na samom početku pješačke zone u blizini pulske tržnice, na ruti kojom svakodnevno prolazi velik broj žitelja.

- Prostor smo maksimalno iskoristili za novu namjenu. Kompletno je obnovljen, počevši od nove podloge i poda, obnove zidova, dodani su sanitarni čvor, nova galerija, uređeno pročelje te smo osmisliti organizaciju i komunikaciju unutar njega - kaže Sara Dominku, mlada dizajnerica.

TOTAL DIZAJN

Prostor je podijeljen u nekoliko zona. Izložbeni dio, koji čini cijeli skelet, prodajni dio, dio za sastanke, mali sanitarni čvor te prostor ureda i skladišta na galeriji. Željeli su, kako kažu, prezentirati čime se bave i napraviti prepoznatljiv potpis Hižice koristeći mogućnosti arhitekture i dizajna kao sredstva vizualnog komuniciranja, a istovremeno zadovoljiti funkciju i program.

- Prije više od pet godina osnovali smo Kumpaniju, tvrtku u kojoj zajedno radimo na projektima arhitekture i dizajna. Otada smo odradili mnoge poslove projektiranja i dizajniranja interijera. Najviše smo voljeli one u kojima smo radili tzv. total dizajn, od vizualnog identiteta i projektiranja prostora do integriranja identiteta u sami prostor. Jedan od takvih projekata je i projekt Hižice, kojim želimo proširiti našu djelatnost i na maloprodaju - rekla je Sara Dominku.

Potpuno prozirno pročelje omogućuje dobar pogled u interijer. Kroz njega se vidi metalni skelet koji ide 360 stupnjeva ukrug, a koji povezuje donji prodajni i gornji prostor ureda te daje mogućnost vertikalnog izlaganja namještaja

Budući da velik broj projekata imaju u Puli, Istri i Kvarneru, osim ureda u Zagrebu željeli su biti fizički prisutni i u rodnom gradu Bernarda i Sare, čija su, kako kažu, “djeca”, koji im je jako puno dao i odakle je sve krenulo.

- Htjeli smo da Hižica bude više od ureda, prostor koji će prezentirati čime se bavimo i što kreiramo te prostor u kojem će naši posjetitelji moći saznati nešto novo, vidjeti nešto drugačije i ponijeti nešto posebno sa sobom, ako to žele. Vidjeli smo da takvog mjesta u našem gradu nema, a da bi ga mi, kao i mnogi Puljani, rado posjećivali. Na kraju je ispalo da će to biti naša Hižica, koja ima ‘žicu za svaku hižu’ i u kojoj možete naći posebne sitnice koje svaki prostor mogu pretvoriti u dom - objašnjava S. Dominku.

Dizajn vizualnog identiteta Hižice osmislila je ona. Uz nju, kao dizajnericu tržišnih komunikacija, te Bernarda, koji je arhitekt, u njihovom je timu i njihova prijateljica i kolegica arhitektica Ana Visković, koja je također projektirala prostor. Izvođač namještaja i opreme bila je njihova sestrinska tvrtka za izradu namještaja i opremanje interijera Interrupt, dok je građevinske radove u interijeru izveo L.A TIM 2. Kod uređenja interijera naglasak je bio na kvalitetnom iskorištavanju malog prostora i dobroj organizaciji.

SKELET

- Potpuno prozirno pročelje omogućuje dobru vizuru u interijer i kroz njega se vidi metalni skelet koji ide 360 stupnjeva ukrug. On ima višestruku funkciju: element vertikalnog povezivanja za pristup galeriji, mogućnost vertikalnog izlaganja namještaja i samim time bolju iskoristivost prostora, nosač kutija za odlaganje, od kojih neke svoju dubinu iskorištavaju za skrivene skladišne prostore, prepoznatljiv element i model izlaganja artikala. Istovremeno je takvom organizacijom prostora omogućeno izlaganje velikog broja artikala, s tim da svaki dobije svoj mini prostor i ne djeluje natrpano - objasnila je vlasnica.

No, prvenstvena ideja trgovine je ponuda dizajnerskih “sitnica” za dom, koje nisu nužno male, poput fotelja, stolića, posuđa...

- Neki se boje da za ovakve koncepte nema mjesta u manjim gradovima, no mi mislimo da su upravo manje sredine sjajne jer možemo ponuditi individualniji pristup. Kod odabira asortimana vodimo se, prije svega, idejom i inovativnošću. Cijena nije nit vodilja odabira. Imamo sitnica raznih svjetskih i naših dizajnera, a radimo na tome da u trgovini imamo što više hrvatskog dizajna - dodaje.

Mnogi su predmeti u ponudi, unatoč raširenom mišljenju da su oni dizajnirani jako skupi, cjenovno pristupačni.

- Smatram da je ljudima dosta hiperprodukcije, uvijek istih stvari, i da za našu ponudu itekako ima mjesta i u Puli. Reakcije su, iako smo očekivali pozitivne, iznad svih naših očekivanja - smije se Sara.

Foto: Miroslav Dilberović

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. srpanj 2024 15:25