U podnožju planine Fuji, u japanskom gradu Susono, otvoren je Woven City, grad budućnosti koji na do sad neviđen način spaja tehnologiju i zajednicu. Njegove ulice nisu obične, jedne su rezervirane samo za pješake, druge kombiniraju šetače i mala električna vozila, treće su namijenjene prometu motornih vozila, dok se pod zemljom skriva posebna mreža cesta za testiranja neovisna o vremenskim uvjetima.
Na stupovima ulica nalaze se svjetiljke, semafori, senzori i, očekivano, kamere. Sve to spojeno je u jedinstvenu infrastrukturu, svojevrsni "ekosistem". Ideja je da se ovdje stanovnici i posjetitelji kreću slobodno, da istraživači testiraju nove tehnologije, a inovatori i umjetnici unose nove "dimenzije" života. Woven City nastao je u "režiji" automobilskog diva Toyote, a samo ime na engleskom znači „tkan grad“. Ovo "naselje budućnosti" sad je i službeno postalo mjesto gdje se isprepliću ideje, znanost i svakodnevica.
Toyota Motor Corporation i Woven by Toyota (WbyT) prije gotovo pet godina svoj su Toyota Woven City kao projekt predstavili na CES-u (Consumer Electronic Show). Kako bi obilježili početak "života" u njemu, Toyota i WbyT organizirali su svečanost u Susono Cityju, a dolazak prvih stanovnika i uključivanje partnerskih poduzeća označili su trenutak kada se vizija pretvara u stvarnost. Ovaj grad sad postaje "živi laboratorij" za nove načine života i društvene suradnje, uz važnu ulogu mobilnosti kao temelja svakodnevnog kretanja.
Dvije skupine sudionika
"Izumitelji", odnosno kako ih u Woven Cityju nazivaju, inventori su poduzeća, startupi, poduzetnici, istraživačke institucije i drugi inovatori. Njihova je zadaća ovdje razvijati i testirati nove proizvode i usluge koje će prvo biti primjenjene u samom gradu, a kasnije eventualno puštene na slobodno tržište.
Novi Buggatijev dizajn studio otvoren je u Berlinu, pogledajte kako izgleda!
Kombinirajući Toyotinu proizvodnu stručnost, WbyT-ova softverska rješenja i kreativnu snagu svakog sudionika, Woven City gradi na japanskom konceptu Kakezan, odnosno konceptu „množenja“, gdje spajanjem različitih ideja nastaju inovacije i nova društvena vrijednost.
Među "inventorima" posebno se ističe glazbenik Naoto Inti Raymi, prvi umjetnik u Woven Cityju. Autor je gradske himne „Woven City“ i zvučnog logotipa, a njegovim dolaskom brojovih vrsta stanara narastao je na 20. Grad je pokrenuo i akceleratorski program s globalnim natječajem „Woven City Challenge: Hack the Mobility“, otvorenim do 14. listopada 2025. godine, u kojem su pozvani startupi, poduzetnici i sveučilišta iz cijelog svijeta da predlože ideje za sustvaranje sadržaja i tehnologije u Woven Cityju.
Druga skupina stanara nazvana je "weavers", što bi u doslovnom prijevodu značilo "gledatelji" ili "promatrači", a odnosi se na stanovnike i goste Woven Cityja. Oni svojim svakodnevnim životom u Gradu i povratnim informacijama oblikuju smjer budućih inovacija.
Prvi "weaversi" su ujedno i zaposlenici Toyota Grupe i njihove obitelji, oni su se već uselili u rujnu ove godine, a u prvoj fazi predviđeno je oko 300 ovakvih stanovnika. Šira javnost će se, prema trenutno dostupnim informacijama, moći uključiti od 2026. godine.
Službeni događaj otvorenja naselja nosio je naziv „Woven City Official Launch: Weaving the Future – Day 01“. Ondje su se po prvi put okupili izumitelji, promatrači i partneri. Vodeći ljudi Toyote i WbyT-a zahvalili su svima koji su podržali viziju ovakvog grada i istaknuli kako cilj Woven Cityja stvoriti nije samo stvoriti nove tehnologije, nego i bolje uvjete života.
Poseban trenutak bio je nastup najpoznatijeg stanara, Naoto Inti Raymija, koji je uživo otpjevao novu himnu novog načina života.
„Ono što želimo stvoriti ovdje u Woven Cityju jest Kakezan, množenje! Nijedna tvrtka sama ne može stvoriti pravu vrijednost. Potrebno je barem dvoje. Zato udružimo snage i osmijehe. A s dovoljno osmijeha, ne čini li vam se da zajedno možemo isplesti svjetliju budućnost?“ istaknuo je Akio Toyoda, predsjednik Toyota Motor Corporation i Master Weaver Grada, na svečanom otvorenju.
Toyota je svoju ambiciju da postane kompanija za mobilnost prvotno najavila još na CES-u 2018. godine, a sam koncept Woven City predstavila dvije godine kasnije. Od tada do danas, projekt je od vizije izrastao u stvarnost kroz mrežu suradnika i partnera. Cilj Grada je kroz "Kakezan sustvaranje" razvijati rješenja koja će nadilaziti njegove granice i doprinositi kvaliteti života u Japanu i svijetu.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....