NOVI OBLIK TURIZMA

Ovaj europski grad će vas nagraditi ako ga posjetite i napravite ove jednostavne stvari

 /SHUTTERSTOCK

Posljednjih su se godina mnogi europski gradovi borili s pretjeranim turizmom, provodeći mjere i ograničenja kako bi ublažili njegove učinke. To je bio slučaj u Veneciji, gdje su lokalne vlasti uvele ulaznicu za jednodnevne izletnike, i Santoriniju, gdje je broj mjesta za kruzere ograničen na 8000 putnika dnevno, piše Earth.org.

Glavni grad Danske Kopenhagen zauzeo je drugačiji pristup potičući turiste na ekološki osviještene aktivnosti. Ambicija grada je promijeniti narativ turizma s opterećenja okoliša na katalizator pozitivnih promjena.

Grad od 600.000 ljudi odavno je poznat po svojoj predanosti održivosti, s ciljem da postane prva ugljično neutralna prijestolnica na svijetu. Inicijativa CopenPay samo je još jedan korak u tom smjeru. Razvijen je na temelju nalaza izvješća o održivosti grupe za istraživanje tržišta Kantar objavljenog prošle godine, koje je otkrilo značajan jaz između želje ljudi da djeluju održivo i njihova stvarnog ponašanja. Dok je 82% potrošača izrazilo želju za usvajanjem održivijih praksi, samo 22% je navelo da su napravili konkretne promjene u svojim navikama.

CopenPay ima za cilj premostiti ovaj jaz nagrađujući turiste koji tijekom svog boravka donesu ekološki prihvatljive odluke. Posjetitelji će zaraditi nagrade za aktivnosti poput vožnje biciklom, korištenja javnog prijevoza, volontiranja na urbanim farmama ili sudjelovanja u čišćenju kanala i parkova. Nagrade mogu varirati od besplatnih obroka i vođenih obilazaka muzeja do degustacija vina i najma kajaka.

Jedan od najprivlačnijih aspekata CopenPaya je njegova jednostavnost. Turisti samo trebaju predočiti dokaz o svojim ekološkim radnjama – bilo da se radi o računu za najam bicikla, karti za javni prijevoz ili fotografijama na kojima se vide kako voze bicikl ili sudjeluju u naporima čišćenja – kako bi počeli zarađivati ​​nagrade. Trenutačno postoji više od dvadeset opcija za odabir, osiguravajući raznolik raspon iskustava za sudionike.

CopenPay je stoga izgrađen na povjerenju, baš kao što je dansko društvo najpovjerljivije na svijetu. Lakoća sudjelovanja ima za cilj potaknuti širu publiku da se uključi u program i donese održive odluke tijekom svog posjeta.

CopenPay nije samo pokušaj stvaranja održivijeg modela turizma na lokalnoj razini, već i pokušaj da se inspiriraju drugi gradovi da slijede taj primjer. Pokazujući svoj potencijalni utjecaj, grad se nada da će predvoditi globalni pokret prema praksi odgovornog putovanja, jačajući ideju da turizam može biti obostrano korisno iskustvo za posjetitelje, lokalne zajednice i okoliš.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. prosinac 2024 00:18