Iako smješten u središtu poslovne zone na zagrebačkoj Radničkoj cesti, Poslovni centar Romeo i Julia nije bio dovoljno uočljiv zbog viših poslovnih i komercijalnih zgrada koje ga okružuju. Posjetitelji su često prolazili pokraj zgrade te bi se, umjesto da primijete da su stigli na odredište, nastavili kretati ulicom. Kad bi i uspjeli doći do zgrade, dočekao bi ih novi problem: naći glavni ulaz koji je, nakon što je sagrađena susjedna zgrada, bilo teško uočiti.
Budući da je arhitektonska tvrtka Das Haus već uređivala urede pojedinih tvrtki u zgradi, vlasnici PC-a Romeo i Julia angažirali su je i za uređenje zajedničke recepcije, a rezultat suradnje je i novi, upečatljiv vizualni identitet uz istodobno uklanjanje dvaju glavnih problema.
Dodana vrijednost
Obnova fasade dovela je i do još jedne zanimljive arhitektonske intervencije - jedinstvenog parkirališta za bicikle u garaži, koje je odabranim grafičkim elementima i bojama postalo sastavni dio koncepta, a ujedno predstavlja dodanu vrijednost poslovnog centra s uredima za najam i popratnim sadržajima poput lounge prostora, teretane, salona za ljepotu...
- Napravili smo izmjene na fasadi s novim vizualnim identitetom žuto-crnih tonova, uređivali smo recepciju zgrade i nekoliko ureda u zgradi, a trenutačno obnavljamo sanitarije u čitavom prostoru. Predstavnici zgrade bili su otvoreni prema novim idejama. Tako smo zajedno došli na ideju o izradi parkirališta za bicikle u garaži - rekao nam je arhitekt Davorin Radošević iz tvrtke Das Haus.
S obzirom na to da sve više zaposlenika i korisnika ureda postaje svjesno dobrobiti dolaska na posao biciklom stvorila se potreba za parkiralištem, a uklanjanjem triju parkirališnih mjesta za automobile dobiven je prostor površine 45 četvornih metara. Projekt je realiziran krajem 2021. godine.
Klamerice vs. spirale
- Postojeće parkiralište bilo je namijenjeno za 12 bicikala te podijeljeno na tri lokacije u garaži. Radilo se o tzv. spiralama koje su vrlo nezgodno rješenje. Dizajn spiralnog stalka, naime, temelji se na zastarjeloj, ali još vrlo raširenoj paradigmi da se bicikle veže za prednji kotač. To pogoduje krađama, ali i oštećenjima brzinomjera, zvona, retrovizora, košare, sajle ili ručke kočnica pri izvlačenju bicikla sa stalka ako se volani preklapaju jedan preko drugoga. S druge strane, tzv. klamerica, koja je sada prisutna, omoguće vezivanje bicikla na bilo kojem dijelu, neovisno o veličini i vrsti bicikla te su situacije za moguća oštećenja neusporedivo manje - ističe Radošević i dodaje kako je ujedno omogućeno i parkiranje više bicikala.
Od ulaza u garažu do bajk-parka vode oznake na podu. Izrađena je šablona te obojene strelice kako bi biciklisti znali doći do svoje pozicije, a ujedno i da vozači automobila vide upozorenja i paze na bicikliste. Neonski znak je upaljen tijekom radnog vremena.
- Postojeće cijevi sprinkler sustava i kanale ventilacija obojili smo u žuto, koristili smo transparentnu mrežu kako prostor ne bi davao dojam klaustrofobičnog podruma, a za još bolji dojam zaslužne su biljke u teglama i umjetna trava kako bi se smanjila "hladnoća" garaže - kaže.
Bajk-park namijenjen je isključivo zaposlenicima zgrade, a provjerava se i pristup. Tu je i postaja za punjenje električnih bicikala i romobila, kao i dio s alatom u slučaju potrebe manjih hitnih popravaka na biciklima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....