ŽIRI D&D AWARD 2024.

Produkt dizajner Filip Despot: ‘Nekad se proizvod od ideje do izvedbe promjeni i više desetaka puta‘

 NEJA MARKICEVIC /CROPIX

Filip Despot (1979.) diplomirao je industrijski dizajn 2005. godine na Studiju dizajna Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu. 2006. godine osniva studio Grupa zajedno sa kolegicama Ivanom Pavić i Tihanom Tarabom. Grupa od tada djeluje na području produkt dizajna, dizajna interijera, postava izložbi i scenografija.

2010. pokreću vlastiti dizajnerski brend specijaliziran za rasvjetu koji ima nekoliko kolekcija; Arigato, Model, Baluna, Igram i ILI-ILI. Grupa dizajn brend danas izlaže na svim relevantnim sajmovima namještaja i rasvjete a svoje proizvode uspješno distribuira na svjetsko tržište. Već niz godina surađuju i s dizajn brendom Prostoria za koju su do sada razvili nekoliko kolekcija namještaja; Echo, Monk, Piun, 3angle, Shtef i Tinker. Grupa je realizirala i nekoliko proizvoda za brendove Artisan, Metodu i Gir.

image

Filip Despot na prvom okupljanju žirija za godišnju nagradu D&D-a.

DRAGAN MATIC/CROPIX
image
DRAGAN MATIC/CROPIX

Njihov zajednički rad, kao i Filipov individualni, zapaženi su i nagrađivani kroz godine. Ove godine Igram Portable Lampa odnijela je glavnu nagradu na German Design Award natjecanju, a prošle je pobijedila na Product Design Awardu. 2020. godine njihova kolekcija rasvjete Igram odnijela je glavnu nagradu HDD-a u kategoriji produkt dizajna, dok im je 2019. godine nagrada Big See Product Design stigla u ruke za kolekciju Baluna.

Ovo je tek dio priznanja struke za talentirane kreativce iz Grupe koji nastavljaju oduševljavati svojim jedinstvenim proizvodima koji krase interijere diljem svijeta, gdje su i predstavljani na izložbama u galerijama poput Maison et Objet u Parizu, EU Gateway Design mission u Tokyu i Salone del Mobile u Milanu.

image
NEJA MARKICEVIC /CROPIX
image

Prvo okupljanje žirija za D&D nagradu

DRAGAN MATIC/CROPIX

Timu Grupe ideja nikad ne nedostaje jer, kako nam kaže, svaki proizvod ima drugu priču i za njega je potrebno novo istraživanje pa nikad nije "dosadno", a nerijetko se, i to posebno u scenografiji koju su prije puno češće radili, dogodi i da finalni proizvod bude nešto sasvim drugo do početne ideje. Upravo zato taj proces je igra koja nikad ne dosadi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
31. listopad 2024 17:38