Smjena na vrhu

Neuville nakon izlijetanja odustao, vodstvo nakon prijepodnevnih brzinaca preuzeo Evans

Na drugom je mjestu sa 22,6 sekundi zaostatka Ott Tanak u Fordu, a Esapekka Lappi u Toyoti probio se na treće

Elfyn Evans

 AFP

Nakon jutarnje dionice druge etape Croatia Rally dobio je novog vozača na vrhu. Odustajanjem Thierryja Neuvillea, novi lider WRC utrke u Hrvatskoj je Elfyn Evans, na drugom je mjestu Ott Tanak, a Esapekka Lappi probio se na treće. Promjenu na vrhu poretka donio je prvi prolazak brzincem Ravna Gora - Skrad.

image

EVANS Elfyn

Nikos Katikis/imago sportfotod

Neuville, koji je u subotnju etapu krenuo kao vodeći s više od 10 sekundi prednosti i na dva uvodna ispita neznatno povećao razmak u odnosu na prvog pratitelja Evansa, nije uspio doći do cilja jedinog novog brzinca u ovogodišnjem itinereru Croatia Rallyja. Belgijac je nepunih pet kilometara nakon starta u jednom desnom zavoju izgubio stražnji kraj, udario lijevim stražnjim kotačem u stijenu pored ceste, a potom prednjim dijelom u stablo. Oštećenje na Hyundaiju bilo je preveliko za nastavak utrke.

image

Thierry Neuville

AFP

Proboj na vodeću poziciju dodatno je motivirao Velšanina i do povratka u servisnu zonu, nakon četiri odrađena brzinska ispita, Evans je povećao svoju prednost u odnosu na Tanaka na 22,6 sekundi. Istodobno, Estonac je na gotovo identičnu vremensku udaljenost pobjegao Esapekka Lappiju koji nije bio niti približno brz kao prvog dana, kada se nakratko probio ispred Tanaka. Finac u jedinom preostalom Hyundaiju nije uspio pronaći pravi osjećaj za upravljačem, a Tanak kojem je Puma napokon po volji, potrošio je jednu gumu na trećem brzincu dana i nije htio previše riskirati u nastavku.

image

Ott Tanak

AFP

Neuville nije bio jedina žrtva novog ispita za koji se najavljivalo da će biti više nego zahtjevan. Na dionici dugoj 10 km zapeo je i Raul Hernandez, a Oliver Solberg imao je puno sreće, jer je u pirueti između drvoreda osim desetak sekundi izgubio samo stražnje staklo i spojler.

image

Kalle Rovanpera

AFP

Jutarnjim brzincima prve etape dominirao je aktualni prvaka Kalle Rovanpera. Finac je iskoristio prvu startnu poziciju i bio najbrži na tri, dok je posljednji ispit Platak, pripao Sebastienu Ogieru. No, oba Toyotina vozača daleko su od borbe za postolje. Rovanpera je trenutačno sedmi s više od 2 minute zaostatka za momčadskim kolegom Evansom. Ogier je trenutačno peti, s 3 sekunde manjim minusom, ali sve ambicije povratka u borbu za sam vrh pale su u vodu tijekom noći s petka na subotu, kada su suci Francuzu odrezali minutu kazne zbog vožnje s nepravilnim korištenjem sigurnosne opreme (pojasevi i sustav HANS) nakon promijenjene gume na Budinjaku. Dodatno razočaranje donijeli su problemi na automobilu zbog kojih je kasnio na start prvog brzinca i dobio novih 10 sekundi penalizacije.

image

Sebastien Ogier

CROPIX

U žestokoj konkurenciji WRC2 klase od samog početka relija vrlo uvjerljivo vodeću poziciju drži Yohan Rossel. Istodobno iza njegovih leđa, također od samog početka za drugu poziciju vodi se prava bitka između Nicolasa Ciamina i Nikolaya Gryazina, a nakon 12 ispita dijeli ih tek 0,4 sekunde.

image
CROPIX

Od hrvatskih predstavnika najbolje je plasiran Tomas Hrvatin, trenutačno na 34. mjestu ukupnog poretka te na 3. u RC4 klasi, i sve to unatoč dvije zarađene penalizacije (10 sekundi + 1 minuta) zbog preranog starta. "Ne, nije bila u pitanju nervoza, već jednostavno nepoznavanje auta. Još uvijek otkrivamo krajnje granice i svoje i auta, ali zasad nam ide dobro", govori nam Hrvatin, za kojeg je na drugoj etapi najteži bio prvi brzinac dana (Kostanjevac - Petruš Vrh). "Za Ravnu Goru smo znali da će biti sklisko i neravno, ali na Kostanjevcu, za nas koji dolazimo nakon velikih auta, bilo je potpuno nepredvidljivo na kojem dijelu ceste će nas zateći blato i šoder, ali uspijevamo se snaći."

image

Jan Pokos

CROPIX

Stepenicu niže u ukupnom poretku drži Željko Magličić, a Jan Pokos je na 37. mjestu.

Poredak nakon 12 brzinskih ispita

1. Elfyn Evans (Toyota) 1.47:56,5

2. Ott Tanak (Ford) +22,6

3. Esapekka Lappi (Hyundai) +44,8

4. Pierre-Louis Loubet (Ford) +2:06,9

5. Sebastien Ogier (Toyota) +2:08,3

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 11:14