MALI ŠARMER

Vremeplov: 30 godina druge generacije Nissana Micre, prvog Europskog auta godine iz Japana

Mali div iz Japana prepun kvaliteta na izboru za Auto godine pobijedio čak i glavnog favorita novu Fiat Pandu...

Nissan Micra 1992. - 2002.

 Nissan

Aktualni Europski automobil godine 2021. je Toyota Yaris, i to po drugi put u nešto manje od posljednjih 20 godina. Riječ je o modelu koji je debitirao 1999. godine i koji je kroz generacije stekao veliku popularnost, kako diljem Europe, tako i kod nas.

Međutim, prvi automobil iz Japana koji je osvojio tu prestižnu titulu bila je simpatična Nissan Micra druge generacije i to 1993. godine, a sam je model predstavljen godinu ranije, što znači da sada slavi 30 godina od pojavljivanja. S obzirom na godine i veliku čast koju je Micra doživjela vrijedno se prisjetiti malenog Japanca kojeg nije nedostajalo ni na našim ulicama.

image

Nissan Micra 1992. - 2002.

Nissan

Prva generacija je u Europi prošla pomalo neopaženo, no druga, K11 je napravila karijeru 1990-ih. Razlog: ponajprije dizajn koji je bio sve samo ne stereotipan japanski s kraja 1980-ih godina, poput prve generacije. Pun pogodak!

Micra iz 1992. je bila praktična, nepretenciozna i simpatična s provjerenom tehnologijom ispod poklopca. Dakle, korak dalje od sveg dotad viđenog. Bio je to i prvi model koji se proizvodio u Europi, u britanskom Sunderlandu te je namjenski podređena ukusu europskih kupaca. U duljinu je mjerila 3,72 metra, u visinu 1,44 metra te je nudila 200 litara u prtljažniku koji bi preklapanjem stražnjih sjedala i korištenjem prednosti kokpita mogao porasti na gotovo 1000 litara.

image

Nissan Micra 1992. - 2002..

Nissan

Simpatična obla karoserija s karakterističnim svjetlima donekle je podsjećala na kultni Mini ("novog" Minija tad još nije bilo), a svježim linijama sposobna je bila privući mladu i zrelu publiku, te posebno žensku. Prednost je bila i dostupnost verzija s 3 i 5 vrata, potonja u to vrijeme još nije bila toliko česta kod malih automobila.

Kako bismo upotpunili popis kvaliteta Micre iz 1992., tu su bili benzinski motori svi 16V, koji su ponudili malo življe performanse uz zadržavanje malog obujma: pri lansiranju je bio dostupan 1.0 4-cilindraš od 54 KS koji je postizao 150 km/h, te 1.3 od 75 KS koji je dostizao čak 170 km/h, a pritom nijedan nije bio rastrošan.

image

Nissan Micra 1992. - 2002.

Nissan

Također su obje bile dostupne s kontinuirano varijabilnim automatskim CVT mjenjačem, koji se nudio po istoj cijeni kao i ručni! Ubrzanje i potrošnja goriva su malo porasli, ali je postignut veći komfor, posebno u gradu. Tada je 1997. stigao prvi i najvažniji redizajn (K11C), fokusiran prije svega na prednji dio, s drugačijom rešetkom hladnjaka i novim farovima.

Godinu dana kasnije, Micra se mogla kupiti s atmosferskim dizelskim motorom 1.5 od 57 KS, koji je imao performanse usporedive s 1.0 s CVT modelom (150 km/h i 0-100 za 19 sekundi) s još manjom potrošnjom.

image

Nissan Micra 1992. - 2002.

Nissan

Osam godina nakon lansiranja, 2000 godine Nissan je još jednom ažurirao model, s vrlo laganim faceliftom usredotočenim na vanjske detalje i kvalitetniju unutrašnjost te dodao nove razine opreme. Glavne inovacije ticale su se benzinskih motora, pri čemu je 1.0 razvijao 60 KS, ali je CVT bio rezerviran samo za novi 1.4 16V benzinac od 82 KS.

image

Nissan Micra 1992. - 2002.

Nissan

Godine 2003. K11 je ustupio mjesto novoj generaciji K12, izgrađenoj na platformi koju je dijelio s Renaultom u sklopu Renault-Nissan alijanse, i s puno futurističkijim linijama, međutim na nekim tržištima kao što je Tajvan, gdje je potražnja još uvijek bila velika, proizvodnja je nastavljena od 2005., s daljnjim unaprjeđivanjem i samo s originalnim 1.3 motorom od 75 KS.

image

Nissan Micra 1992. - 2002.

Nissan

Mali div iz Japana, nema sumnje, koji je bio prepun kvaliteta i izboru za Auto godine pobijedio čak i glavnog favorita tada novu Fiat Pandu...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 20:42