Nedavno je predstavljen novi SL, a iako još vanjski dizajn nije poznat, otkrivena je kabina sa stražnjom klupom. Također smo mogli vidjeti povratak na manje složeni krov od tkanine. SL je kroz povijest predstavljao luksuznog Roadstera, a sada se, uoči premijere najnovije generacije, Mercedes odlučio osvrnuti na 65 godina povijesti modela.
(1954-57) Mercedes-Benz 300 SL Coupe (W198)
Nakon uspjeha trkaće izvedbe 300 SL-a koji je 1952. godine osvojio titulu prvaka, nastala je potražnja za proizvodnom verzijom. Dvije godine nakon, na Međunarodnom salonu motosporta u New Yorku, predstavljen je W198. Gullwing vrata postala su zaštitni znak ove generacije, a M198 motor sposoban je bio za impresivnih 222 KS (163 kW) i maksimalnu brzinu od 258 km/h.
(1955-63) Mercedes-Benz 190 SL (W121)
U suštini, riječ je bilo o pristupačnijoj alternativi od ekskluzivnog 300 SL-a. Dizajnom manji, i dalje je imao sličan stil, inženjering i potpuno neovisan ovjes. Ispod poklopca nalazio se 1,9-litreni četverocilindraš koji je stvarao 105 KS (77 kW) i sposoban bio dostići 170 km/h.
(1957-63) Mercedes-Benz 300 SL (W198)
'Gullwinga' je zamijenio roadster W198 300 SL 1957. godine. On je usvojio konvencionalnija vrata zahvaljujući modificiranom okviru. Poboljšan je stražnji ovjes, a smanjena je i visina praga. Tijekom svog proizvodnog razdoblja koristio je Dunlopove kočnice i blok motora od legure.
(1963-71) Mercedes-Benz SL (W113)
Ova izvedba zamijenila je 190 SL (W121) i 300 SL Roadster (W198). 230 SL predstavljen je na Salonu automobila u Ženevi 1963. godine, a zbog konkavne linije krova dobio je nadimak 'Pagoda'. Najviše je poboljšano podvozje, a 2,3-litreni redni šestak stvarao je 150 KS (110 kW). 1967. godine predstavljen je 250 SL s 2,5-litrenim motorom i 10 posto većim okretnim momentom. Godinu dana kasnije, u ponudi se našao i 280 SL s 2,8-litrenim motorom od 170 KS (125 kW).
(1971-89) Mercedes-Benz SL (R107)
Ova izvedba prva je koristila osmocilindrični motor u klasi SL, a prvi koji je debitirao 1971. je SL 350. Dvije godine kasnije, predstavljen je SL 450, a odmah godinu nakon i SL 280. Ti modeli dobili su široku paletu koja je uključivala šestcilindrične i osmocilindrične motore.
(1989-01) Mercedes-Benz SL (R129)
Krajem osamdesetih godina Mercedes je predstavio R129, s upečatljivim stilskim poboljšanjima i novim sigurnosnim značajkama. 1992. godine predstavljen je snažniji 600 SL (kasnije SL 600), s 12-cilindričnim motorom sposobnim za 388 KS (290 kW). Nekoliko redizajnova je uslijedilo, a umjesto rednih šestaka uveden je V6. 1999. godine predstavljen je SL 73 AMG sa 7,3-litrenim V12 od 525 KS (386 kW), kojim je zamijenjen SL 600.
(2001-12) Mercedes-Benz SL (R230)
S inovativnom tehnologijom, poboljšanom sigurnosnom opremom i novim dizajnom, ulazak u novo tisućljeće označio je R230. Najvažnije izvedbe uključuju SL 55 AMG, SL 600 i SL 65 AMG, s 476, 500 i 612 KS. U standardu je bio 7-stupanjski automatik 7G-TRONIC, a 2008. godine paleti su dodani SL 63 AMG i SL 65 AMG Black Series.
(2012-20) Mercedes-Benz SL (R231)
Serija R231 predstavljena je za 60. godišnjicu značke 'SL' 2012. godine, na Sjevernoameričkom međunarodnom salonu automobila. Prvi modeli uključuju SL 500, SL 63 AMG i SL 65 AMG, svi snažniji od svojih prethodnika.
Što znamo o najnovijem modelu?
Osim što će nastaviti 'lozu' SL-a, najnovija generacija će zamijeniti AMG GT Roadstera, a razvijen je na istoj platformi kao i sljedeća generacija AMG GT Coupea. Mercedes je već objavio fotografije unutrašnjosti, pri čemu vidimo mnogo dizajnerskih elemenata preuzetih s nove S-klase i AMG GT-a. Mercedes je naveo kako su dizajneri stvorili 'mješavinu analogne geometrije i digitalnog svijeta, kojeg su nazvali 'hiperanalog'. Inspiracija je preuzeta od originalnog 300 SL Roadstera iz 50-ih.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....