Iza većine sjajnih automobila na svijetu stoje odlični motori. Razmislite samo o strojevima poput Ferrarija 308, Honde Integre Type R, Chevrolet Corvetti i BMW-u M5. Međutim, ti automobili nisu samo motor. Oni su potpuni paket stila, upravljanja i performansi. Ponekad je, međutim, glavna značajka nečega dobroga samo jedna stavka. Ovo je 8 sjajnih motora u običnim automobilima...
8. Lancia Thema 8.32
Zamislite samo - limuzina s Ferrarijevim motorom! Kad bismo ovdje stali, priča bi zvučala dobro. Međutim, to nije cijela priča, jer joj nedostaju neke ključne informacije, poput činjenice da je riječ o limuzini s pogonom na prednje kotače i je jeftinija Thema Turbo bila samo par desetinki sporija od verzije s motorom Ferrarija.
Motor od 215 KS izveden je iz 3,0-litrenog V8 modela 308 GTB, ali je opremljen konvencionalnom polugom radi poboljšanja profinjenosti, a više od 35 godina nakon što je 8.32 predstavljen, ostaje jedina službeno odobrena limuzina s Ferrarijevim motorom.
7. Mercedes-AMG R63
AMG je svoj 6,2-litreni V8 M156 stavljao u sve što mu je došlo pod ruke krajem 2000-ih godina, od sportskih SL automobila do ML SUV-a. Jednovolumenski kombi R-klase također nije izbjegao tretman, a njegov motor od 510 KS slao je snagu na sva četiri kotača što mu je omogućilo hvatanje stotke za 5,1 sekundu.
R-Klasa je bez AMG-ovog motora imala neobičan karakter, ali atmosferski V8 motor samo je još dodatno otežao prodaju. Procjenjuje se da je proizvedeno samo 200 primjeraka, a doznajemo kako je jedan od njih u Hrvatskoj.
6. Volkswagen Phaeton W12
Tko bi kupio luksuzni automobil za 500.000 kuna s VW značkom? Ispostavilo se da ne tako mnogo ljudi. Phaeton je bio VW-ov suparnik automobilima poput BMW-ove Serije 7, ali nije ni izgledao, a ni vozio tako glatko kao Mercedesova S-Klasa.
Ipak, ono što se nalazilo pod poklopcem motora bilo je prilično zadivljujuće - 5,0-litreni V10 dizel s 313 KS, ili 6,0-litreni W12 od 420 KS, koji je u osnovi bio atmosferska verzija motora koji se mogao pronaći Bentleyju Continentalu i Flying Spuru.
5. Audi S6 5.2 FSi
Dok je VW Phaeton W12 dijelio DNK s Bentleyjevim krstaricama, drugdje u Volkswagenovom carstvu Audijeva sportska limuzina S6 koristila je V10 motor Lamborghinija Gallarda.
U redu, to možda nije u potpunosti točno, budući da je Audijev 5,2-litreni motor od 435 KS bio drugačiji od Lambovog, ali je ipak bio zanimljiv agregat koji je S6 omogućio respektabilnih 5,1 sekundu do stotke. Ipak, bilo je pritužbi na neuglađenu vožnju, neuzbudljivost u zavojima, i najgore, na sam dizajn automobila.
4. Honda Civic VTi Wagon
Hondin 1,8-litreni četverocilindraš B18C VTEC jedan je od najboljih četverocilindričnih motora, a Honda Integra Type R bez njega ne bi postala ikonom kakva je danas. Ali na nekim tržištima, poput Velike Britanije, agregat je ponuđen u Civic kompaktu s petero vrata i Civic karavanu.
Sve je to učinilo karavan istinskim 'sleeperom' od 8000/min, ali ovdje je definitivno riječ o prilično običnom automobilu s izvanrednim motorom.
3. Volvo S80
Sjećate li se druge generacije Volva S80? Unatoč tome što se model proizvodio cijelo desetljeće od 2006. godine, nije baš bio popularan. Možda to nije tako s modelima koji su dobili 4,4-litreni V8 kojeg je dizajnirala Yamaha.
Volvo je također ponudio B8444S V8 od 315 KS u SUV-u XC90, ali je kasnije pronašao sasvim drugačiji dom kada je britanska kompanija za sportske automobile Noble uzela motor i dodala dva turbopunjača za rezultat od 650 KS za svoj superautomobil M600.
2. Chevrolet SSR
GM-ov legendarni LS motor toliko je izvrstan da je teško da niste čuli izraz 'LS swap'. Međutim, koliko god bio odličan, nije uspio spasiti retro SSR kabriolet-kamionet.
SSR je predstavljen sa slabijim Vortec V8 motorom od 304 KS, ali je kasnije nadograđen na LS2 s 395 KS. Time je vrijeme za na četvrt milje (402 metara) palo s 15,4 sekunde na 14,1 sekundu, ali je testni tim rekao da ga i dalje nije zabavno voziti.
1. BMW 745i SA
Slabi smo na luksuznu limuzinu E23 Serije 7 iz osamdesetih, a BMW M88 DOHC redni 'šestak' iz M1 i M5 jedan je od najboljih motora svih vremena. Ali M88 u E23? Zvuči nepotrebno, ali BMW Južne Amerike ga je odlučio ugurati.
Njegov problem bio je u tome što je trebao prodavati automobile s upravljačem na desnoj strani, ali nije bilo mjesta da stup upravljača ide na desnu stranu u modelu 745i. Tako je BMW-ov južnoafrički odjel umjesto toga odabrao M88 od 286 KS iz M5, i kako bi napravio još veću zbrku, motosport agregat se nudio s ručnim i automatskim mjenjačem,, a automatski je bio daleko najpopularniji izbor.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....