BMW je objavio još jednu epizodu 'Inside BMW Group Classic', koja ovaj put detaljno opisuje zanimljiv koncept iz devedesetih godina. Riječ je o studiji dizajna, nikad viđenom prototipu ZBF-7er koji je trebao prikazati budućnost serije 7, s ogromnom bubrežnom rešetkom i luksuznim interijerom koji je bez sumnje ispred svog vremena.
Joji Nagashima, poznati BMW-ov dizajner koji je radio na popularnim modelima poput E36 serije 3 i Z3 Roadstera, započeo je videozapis predstavljanjem prototipa kao člana dizajnerskog tima. 90-ih godina stvarale su se studije dizajna za budućnost BMW-ovih limuzina, uključujući serije 3, 5 i 7.
ZBF-7er imao je veći 'otisak' od prekrasne i voljene serije E38 koja se u to vrijeme proizvodila. Bubrežna rešetka ima vertikalni dizajn koji izgleda poput divovskih nosnica, a bio je neobičan čak i za 90-te. Međutim, moramo priznati kako je možda prednja rešetka jednostavnija i mnogo bolje integrirana s ostatkom automobila u odnosu na modernu G22 seriju 4.
Profil automobila prati liniju prozora koja je prilično slična onaj na E65 seriji 7, koja je tek predstavljena 2001. godine. Tu su i druge futurističke značajke poput skočnih ručki na vratima i kamere koje zamjenjuju zrcala. Riječ je o aerodinamički optimiziranim značajkama koje koriste proizvodni modeli danas, gotovo tri desetljeća kasnije.
Na minimalnoj karoseriji, bez karakternih linija, sve ploče su izrađene od metala, ručno tučene u Italiji starim tehnikama izrade. Jedini ukrasni element u profilu su bočne pločice dovršene u kromu, koje je dizajner smatrao primjerenima zbog dugog međuosovinskog razmaka.
Stvari se ulaskom u kabinu ne mijenjaju. Infotainment sustav mogao bi se činiti malenim za današnje standarde, ali činjenica da je povezan s analognim sklopom instrumenata jednostavno je predviđala budućnost. Još jedna značajka koja je danas trend su povezani klimatizacijski otvori u središtu nadzorne ploče.
Sve tipke smještene su na središnji tunel, upravljač i vrh nadzorne ploče, što je omogućilo prostor na središnjoj konzoli za nekoliko ladica. Drvo i metal pristaju uz presvlake svijetlih boja i tamno drvo za donji dio kabine.
Poznato je da se prototip može voziti, no ostaje nejasno što se krije ispod poklopca motora. Vjerojatno bi to mogao biti 5.4-litreni V12 iz tadašnje serije 7 (E38) koji proizvodi 326 KS (240 kW) i 490 Nm okretnog momenta.
Iako se mnogo elemenata iz prototipa pronašlo u kasnijim produkcijskim modelima, nije objašnjeno zašto ZBF-7er nikada nije predstavljen, barem kao konceptni automobil, i što je točno uslijedilo nakon njegovog razvoja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....