VREMEPLOV

Sjećate se Peugeota 306 (1993-2002)? Privlačan francuski odgovor na Golf puni 30 godina

1990-ih francuski dizajn više nije bio kontroverzan, tako da su automobili bili uspješni, ali su ipak brzo pali u zaborav

1993. - 2002. Peugeot 306

 Peugeot

Postoje automobili koji su ostali toliko neupadljivi da ih danas poznaju samo okorjeli ljubitelji. Ti modeli nisu nužno bili neuspješni, ali su prošli ispod radara prosječnog kupca. Upravo zbog toga naslov započinjemo sa "Sjećate li ga se?".

Devedesete se mogu promatrati kao desetljeće nove objektivnosti za francuske automobilske marke - nema više zbunjujuće ponude modela i dizajn više nije toliko kontroverzan, toliko da su povezani automobili bili uspješni, ali su brzo pali u maglu zaborava.

image

1993. - 2002. Peugeot 306

Peugeot

Najbolji primjer je Peugeot 306, predstavljen u Francuskoj 18. veljače 1993. godine, što znači da će uskoro napuniti točno 30 godina. Njegov prethodnik bio je 309 koji je izvorno razvijen za Talbota, dok je 305 limuzina zamijenjena modelom 405. Zapravo, tek kasnih 70-ih kupljena marka Talbota je grupi PSA Horizon isporučila moderni kompakt u stilu VW Golfa.

image

1993. - 2002. Peugeot 306

Peugeot

306 sena velikim europskim tržištima prodavao od žujka 1993. s petero vrata, a od jeseni iste godine dobio je i trovratnu i dizelsku izvedbu. Nakon toga, od 1994., nudio se i kao kabriolet i limuzina, a karavan je predstavljen 1997. Proizvodnja je završena 2002. godine.

image

1993. - 2002. Peugeot 306

Peugeot

Peugeot 306 je naslijedio platformu i mnoge dijelove od Citroëna ZX iz 1991. godine. Zanimljivo, i kod ovog se automobila vidi talbotska pripadnost: na limu se uz Peugeotovog lava na znaku vidi T u reljefnom krugu.

Ljepuškasti 306 je prvi put proizveden u tvornici Poissy, domu Simca-Talbota. Kasnije se model proizvodio i u tvornici Ryton u Velikoj Britaniji.

image

1993. - 2002. Peugeot 306

Peugeot

Sa stražnje strane, 306 ima određenu stilsku srodnost s Renaultom 14, gdje uočavamo oblik kruške. Pininfarina je bila zadužena za kabriolet, pri čemu je 306 posljednji Peugeotovog kabriolet proizveden u Italiji, uz Ferrarijevu proizvodnu traku.

Zapremina prtljažnika modela s petero vrata iznosila je od 310 do 630 litara. Bilo je kritika na račun sigurnosti - iako je zračni jastuk za vozača dolazio kao standardna oprema, zračni jastuk za suvozača uopće se nije mogao naručiti, a ABS je bio prilično skup.

image

1993. - 2002. Peugeot 306

Peugeot

Kad smo već kod cijena, 306 XN od 60 KS je tada kao osnovni model koštao 21.340 maraka (10.910 eura). Najbolji model bio je S16, koji je koštao 37.490 njemačkih maraka (19.100 eura).

U Njemačkoj se 306 natjecao s tadašnjim VW Golfom III, ali nije bio tako uspješan kao što je bio u Francuskoj. Ukupno je proizvedeno gotovo 3 milijuna primjeraka, a danas su rani modeli rijetki. Iznenađujuće, najbiraniji model bio je kabriolet.

image

1993. - 2002. Peugeot 306

Peugeot

Što se tiče opreme, 306 je u početku bio dostupan s ručnim ili elektrohidrauličnim upravljanjem krovom, a stražnji prozor nije bilo stakleni već plastičan. Postojale su i sportske izvedbe - 306 XSI od 121 KS i 306 S16 od 150 ili 158 KS. Posebna Maxi verzija od 285 KS označila je Peugeotov povratak u reli 1996. godine nakon desetogodišnje pauze.

image

1993. - 2002. Peugeot 306

Peugeot

Maxi verzija modela 306 osvojila je vrlo konkurentno prvenstvo Francuske u reliju 1996. i 1997. s Gillesom Panizzijem za volanom. Zatim je model pobijedio na nekim utrkama u WRC-u, kao na primjer na Korzici 1997. i 1998. godine, pri čemu je 306 predstavljao oštru konkurenciju mnogo snažnijim svjetskim reli automobilima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. listopad 2024 22:28