Električna vozila potpuno su promijenila narativ po pitanju identifikacije brzih i sportskih automobila. U prošlosti, bilo je prilično lako prepoznati najbrže serijske automobile na cesti, jer su upravo tako i izgledali.
Obično su bili niski, široki i bučni, s divljim krilima na stražnjoj strani. Ali ovih dana postoji šansa da vas "opere" neka neupadljiva, gotovo nečujna limuzina u susjednoj traci.
Što je učinilo Mercedes CL65 AMG savršenim automobilom za sve vrste nestašluka kada se prvi put pojavio krajem 2003. godine? Naravno, bio je to veliki Benzov coupe, pa biste očekivali da ima motor od najmanje osam cilindara i da bude brz. Znači, izgledao je kao da je brz, ali nitko zaista nije mogao pretpostaviti koliko je stvarno bio ludo brz.
Već je "standardni" CL600 već bio moćno "oružje" - njegov 5,5-litreni twin-turbo V12 imao je 500 KS kao i V8 iz CL55. Model CL65 je, međutim, dobio dodatnih 500 kubika obujma i bio sposoban za 612 KS i četveroznamenkastih 1000 Nm okretnog momenta. Te brojke su i danas impresivne - možda nisu šokantne, li prije 20 godina bile su.
Gotovo ni jedan serijski automobil tada nije imao više od 600 KS, a oni koji su imali, poput Ferrarija Enza, ili Porschea Carrere GT, koštali su dva do tri puta više.
Primjerice Porscheov 5,5-litreni V10 imao je 612 KS kao i CL65, iako je očito bio lakši i brži na ravnoj liniji, ali vjerojatno ne onoliko koliko zamišljate. Problem CL-a nije bio njegov omjer snage i težine, već trakcija. Bez 4Matic pogona na sve kotače i većim dijelom težine u "nosu", prianjanje stražnje osovine na mokrom je bilo gotovo nemoguće. CL65 se mučio čak i na suhom.
Trebalo mu je oko 2,2 sekunde da postigne 50 km/h, što je za pola sekunde više od Porschea 996 Turba (450 KS) ili Lamborghinija Murcielaga (572 KS). Ipak, do stotke, koje je hvatao za 4,4 sekunde, AMG je doslovno nadoknađivao izgubljeno vrijeme.
Isporuka snage EV-a, veliki val okretnog momenta koji se uvijek isporučuje bez problema ili vibracija, nije tako daleko od iskustva upravljanja ovim automobilom. Jedan primjerak sa samo 96 tisuća prijeđenih kilometara prodaje se za samo 30.000 dolara (226.000 kuna) preko Bring-A-Trailera.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....