U ranim 1990-ima, Fiat je proširio svoj asortiman automobila, a Centro Stile Fiat postao je ključna točka za stilski napredak koristeći platforme masovnih modela za dizajn sportskih vozila s snažnim karakterom i funkcionalnom snagom. Jedan od tih izuzetnih rezultata bio je Fiat Coupé.
Devedesete su predstavljale prekretnicu za Fiat, s Paolom Cantarellom na čelu, potičući kreativnost i inovaciju. Paolo Cantarella, inženjer iz Pijemonta, potaknuo je različitost modela u proizvodnji, fokusirajući se na Centro Stile Fiat pod vodstvom Ermanna Cressonija, koji je prethodno bio šef dizajna u Alfa Romeu. Ovaj tim spojio je dizajnerske inovacije Chrisa Banglea i Mikea Robinsona, kreativnost Andreasa Zapatine, te talentirane mlade talijanske dizajnere poput Roberta Giolita.
Iako su individualne ideje bile cijenjene, konačni proizvod rezultat je timskog rada. Kreativnost je bila inovativna i ponekad nekonvencionalna, ali uvijek funkcionalna, s estetskim izborima usmjerenim na poboljšanje ergonomije i performansi automobila. Unatoč pojavi prvih računala za podršku, tradicionalno modeliranje glinom ostalo je uobičajeno, stvaranje modela u mjerilu 1:1 temeljilo se na kombinaciji digitalnog i fizičkog pristupa.
U ovom okviru, Chris Bangle i Ermanno Cressoni predvodili su tim koji je stvorio Fiat Coupé. Automobil je bio inovativan i koristio je platformu ‘Tipo 2‘, koja se već pokazala uspješnom s modelima kao što su Fiat Tipo, Lancia Dedra i Alfa Romeo 155. Oblik automobila bio je revolucionaran za to doba, od poklopca motora koji prelazi u blatobrane, tzv. "cofango" stil pa sve do stražnjeg kraja.
Bočne strane su bile visoke s kratkim stražnjim krajem s karakterističnim okruglim svjetlima poput Fiatovih manjih sportskih modela iz 1970-ih i 1980-ih. Naglasak je bio i na aerodinamici, kvake na vratima bile su uvučene u karoseriju u okviru vrata, a blatobrani "odrezani". Kovani "retro" otvor za dolijevanje goriva na desnom boku bio je stilska točka na "i".
Za sportsku unutrašnjost pobrinula se renomirana kuća Pininfarina, a detalj koji je privlačio pažnju bila je traka koja se protezala cijelim kokpitom u vanjskoj boji automobila. Fiat Coupé je predstavljen na Salonu automobila u Bruxellesu 1993., a proizvodnja je započela sljedeće godine. Opremljen prvo sa 4-cilindarskim 2.0 turbo 16V motorom, te potom nakon redizajna 5-cilindarskim turbo motorom s 20 ventila, postao je najbrži sportski Fiat do tada.
Taj najsnažniji 2.0 20V Plus model sa 220 KS posljednje godine proizvodnje do 100 km/h je stizao za 6,3 sekundi i vozio do 250 km/h. Osim što je bio najbrži Fiat ikad, moglo bi se kazati kako je ovaj Fiatov coupe na neki način, povijesno gledano, u svoje vrijeme bio "novi Fiat Dino".
Fiat Coupé ostao je u proizvodnji do 2000. godine, privlačeći pažnju svojim originalnim dizajnom i pružajući uzbudljive performanse. Sa više od 70.000 proizvedenih primjeraka, predstavljao je Fiatovu viziju sportskog automobila, jednostavnog za vožnju, ali sa sofisticiranom mehanikom i puno karaktera.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....