Škoda ne bi bila tu gdje jest danas da nije lansirala Favorit. Dizajniran od strane kuće Bertone, prvi automobil marke s pogonom na prednje kotače i motorom sprijeda bio je jedan od odlučujućih čimbenika iza interesa Volkswagen grupe za češkom markom, u čijem se vlasništvu nedugo potom našla. I naše su ceste krajem 1980-ih, ali i godinama nakon toga bile krcate primjercima češkog pritupačnog kompakta.
Za to vrijeme sasvim moderan kompakt (premda jednostavno konstruiran i bez previše luksuznih detalja) je inicijalno nastao nakon odluke koju je čehoslovačka vlada donijela u prosincu 1982. da se automobil u potpunosti razvije do lipnja 1985. i da proizvodnja započne u roku od pet godina.
Lansiran je u srpnju 1987. na Sajmu strojarstva u Brnu i dobio je nadogradnje u drugoj polovici svog životnog ciklusa nakon VW-ovog preuzimanja 1991. Proizvodnja je zaršena 1994. kada Favorit naslijeđuje Felicija, koju je kasnije zamijenila Fabia koju već bolje poznajemo.
Ovaj Favorit iz 1993. prava je vremenska kapsula jer je prešao samo 33 kilometra otkako ga je prvi vlasnik iz Atene kupio prije 30 godina. Riječ je o "faceliftanoj" verziji, a priča kaže da su ti kilometri prijeđeni na putu od izložbenog prostora do garaže u blizini vlasnikove kuće. Automobil je tamo stajao tri desetljeća prije nego što je promijenio vlasnika.
U jesen prošle godine Favorit je stavljen na aukciju, a kupio ju je vozač utrka Jiří Mičánek Junior za čak 24.000 eura, što je novac za koji danas možete kupiti lijepo opremljenu Fabiu. Novi vlasnik je preuzeo automobil, ali ga također ne planira puno voziti. Uz samo nekoliko ogrebotina, tvornički je svjež i još ima zaštitnu plastičnu navlaku na sjedalima.
Ovaj Favorit opremljen je paktom LX s ukrasima od umjetnog drva i zgodnom grafikom koja se proteže duž bočnih strana automobila. No, riječ o verziji sa slabijim motorom pa ovaj primjerak nema čak ni tahometar kojeg je zamijenio veliki sat.
Budući da se radi o kasnijem modelu koji je koristio VW-ovo znanje i iskustvo, 1,3-litreni motor ima 54 KS (40 kW) i Boschovu elektroniku umjesto rasplinjača. I dalje bi trebao biti sposoban postići svoju oglašenu maksimalnu brzinu od 137 km/h.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....