Poznato je kako je Peugeot Sport sjajan tehnološki laboratorij koji marki pruža idealnu podlogu za istraživanje kojim u potpunosti ispunjava svoj potencijal za razvoj inovacija. Tako model 9X8, novi hiperautomobil predstavljen početkom ljeta, koji će uskoro sudjelovati na utrkama izdržljivosti, uključujući i 24 sata Le Mansa najbolje utjelovljuje tu priču.
Povijest gradnje sportskih modela Peugeota za trkališta traje već trideset godina, od 1991. i predstavljanja modela 905 koji je utjelovio pionirski dug marke po tom pitanju.
Naime, velika avantura Peugeota na utrkama Le Mans i Endurance započela je početkom 90-ih godina kada su se Francuzi vratili kao službeni tim na stazu Circuit de la Sarthe. Marka je s modelom 905 ušla na Svjetsko prvenstvo sportskih automobila (World Sportscar Championship ili WSC, koji je također poznat pod nazivom Championnat du Monde d'Endurance) i, naravno, sudjelovala u utrci 24 sata Le Mansa.
Upravo je modelom 905 Peugeot jasno pokazao da želi na sam vrh na toj legendarnoj utrci. S razvojnim programom tog sportskog prototipa modela Peugeot je započeo u prosincu 1988. godine, a 905 je predstavljen u veljači 1990. godine.
Na prvi pogled već je bilo jasno kako je trkaći Peugeot kako tehnološki tako i vizualno napredan model s prednjim dijelom tipičnim za modele marke u to vrijeme. Usto, 905 je po konstrukciji sustigao standarde Formule 1 jer je njegova šasija izrađena od karbonskih vlakana osmišljena u suradnji s Dassaultom, a pokretao ga je 3,5-litreni motor V10 s 40 ventila i 650 KS.
Između 1990. i 1993. redali su se uspjesi. Marka se s modelom 905 izjednačila s proizvođačima koji inače sudjeluju u utrkama izdržljivosti, ne samo s Porscheom i Jaguarom, nego i s oštrim konkurentima kao što su Toyota i Mazda. Za Peugeot je 1992. bila je ključna godina jer je tada momčad imala dva cilja: osvojiti naslov Svjetskog prvaka u kategoriji konstruktora i ostvariti pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa.
Za utrku 24 sata Le Mansa na bolidu su napravljene velike izmjene: uklonjeni su prednji spojler i krila na blatobranu, a stražnji spojler je premješten. Momčad Peugeota je postigla izvrsne rezultate tijekom sezone 1992. (2. mjesto u Monzi, 1. i 3. mjesto u Le Mansu, 1. i 2. mjesto u Doningtonu, 1. i 3. mjesto u Suzuki, 1., 2. i 5. mjesto u Magny-Coursu) te je osvojila naslov Svjetskog prvaka u kategoriji konstruktora za 1992. Cilj je bio postignut.
Peugeot je godinu dana kasnije, dakle 1993. osvojio tri prva mjesta s tri modela 905 s kojima je sudjelovao na utrci 24 sata Le Mansa. Ti su naslovi bili veliko priznanje marki i sportskim momčadima, a izvrsnost tehnologije tada je bila na vrhuncu, pa se Peugeot nakon toga povlači iz svih natjecanja.
Dalje, nakon modela 905, pa potom 908 iz razdoblja od 2007. do 2011. godine marka sada najavljuje svoj snažan povratak na scenu utrka izdržljivosti s modelom 9X8. Kao što su to učinili njegovi slavni prethodnici u utrkama izdržljivosti, tim se automobilom htjela ovjekovječiti tradicija marke Peugeot u dizajniranju trkaćih automobila visokih performansi, prepoznatljivih već na prvi pogled.
Tako i kod modela 9X8 marka objedinjuje već tradicionalni sportski duh, tehnološko znanje i stručnost te učinkovitost i stilsku izvrsnost. Kao i model 905 trideset godina ranije, sada 9X8 preuzima suvremena estetska obilježja specifična za marku: riječ je o profinjenom i elegantnom modelu koji pobuđuje emocije i utjelovljuje brzinu.
Na njemu se odmah primjećuju svjetlosni potpisi sprijeda i straga, s tri linije koje podsjećaju na kandžu lava. Bokovi pročišćenog dizajna odlikuju se strukturiranim linijama, a retrovizori su stopljeni s karoserijom vrlo niskog otpora zraka. Nadalje, na stražnjoj se strani nalazi veliki difuzor koji privlači poglede i natpis kojim se ističe najveća inovacija na modelu 9X8 – nema stražnjeg spojlera, te piše - "We did not want a rear wing”.
Naime, istraživanje propisa nove klase Hypercar, koja predstavlja novu glavnu kategoriju u utrkama izdržljivosti, inspiriralo je inženjere modela Peugeot Sport i dizajnere marke za to i dok su drugi odabrali pridržavanje tih propisa na konzervativniji način, timovi Peugeota odlučili su se za odvažnost i inovativnost.
Što se tiče motora, odabran je hibridni pogon koji spaja benzinski motor V6 s dvostrukim turbopunjačem od 500 kW (680 KS) koji pokreće stražnje kotače i električni motor/generator od 200 kW (270 KS) koji pokreće prednje kotače. Propisima se uređuju precizna ograničenja u radu sustava, što omogućuje hibridnim automobilima da imaju pogon na sva četiri kotača; definira se prag za povrat energije na prednje kotače i propisuje da prosječna ukupna snaga koju postiže pogonski sklop ne smije premašiti 500 kW (680 KS).
Stoga je hibridna tehnologija istodobno velika prednost jer omogućuje da se iskoristi pogon na sva četiri kotača, ali i veliki tehnički izazov, s obzirom na složenost upravljanja sustavom pogonskog sklopa.
Upravo to zanima Peugeot koji je posvećen ubrzanoj elektrifikaciji svoje game te neumorno potiče ambiciozan tehnički razvoj i prikuplja nevjerojatna iskustva na natjecanjima. U konačnici, program 9X8 trebao bi koristiti budućim električnim vozilima Peugeota.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....