Pritisci marketinga, financija, sigurnosti i okoliša osiguravaju da konceptni automobili rijetko stignu na cestu bez niza promjena. Serijska verzija će gotovo sigurno biti kompromitirana 'sjena' svog konceptnog oblika, na veliku žalost dizajnera automobila. Međutim, kao što otkriva ovaj popis, nekad se dogodi da konceptni automobili postanu stvarnost.
Audi TT
Izvorni Audi TT, predstavljen na sajmu automobila u Parizu 1998. godine, napravio je prijelaz s konceptnog automobila iz 1994. u proizvodnu stvarnost uz samo manje revizije, uključujući male prozore iza vrata. Godinu dana kasnije, na sajmu automobila u Ženevi 1999. godine, Audi je u ponudu dodao kabriolet izvedbu, koji je izgledao nevjerojatno slično konceptu TT Roadster iz 1995. Naravno, najistaknutija promjena TT-a bila je ugradnja stražnjeg krila, nakon brojnih sudara pri velikim brzinama.
Subaru SVX
Subaru SVX djelo je Giorgetta Giugiara. Predstavljen je na Salonu automobila u Tokiju 1989. godine, a proizvodnja je počela dvije godine poslije. Poznat je po svojoj značajki 'prozor u prozoru' koja je nudila sveobuhvatnu vidljivost. Malo automobila nudi toliku prisutnost u dizajnerskom jeziku za novac.
Toyota C-HR
Nije baš tako hrabar kao C-HR konceptni automobili iz 2014. i 2015. godine, ali ne možete optužiti Toyotu zbog sigurnog dizajna. C-HR - ili Coupe High-Rider - uspijeva se istaknuti na tržištu kojim dominiraju dosadni i uglavnom neinspirativni crossoveri. 'Iako nije baš vodeći u klasi, C-HR se osjeća kao proizvod diva globalne automobilske industrije koji izlazi iz svog sjedišta na periferiji europskog tržišta'.
Smart Roadster
Dva desetljeća nakon premijere koncepta Roadstera i Roadstera Coupé, ovi mali Smartovi ostaju tipični konceptni automobili na cesti. Doista, proizvodne verzije predstavljene na sajmu automobila u Parizu 2002. izgledale su gotovo identično konceptima. Dok neki odbijaju gledati dalje od iritantnog sustava prijenosa, drugi pozdravljaju njegovu lakoću i kompaktnost. Smart bi Roadster mogao predstaviti ove godine, i on bi i dalje izgledao aktualno.
Chevrolet SSR
Tržište za kabriolet pickup s retro izgledom pokazalo se malim u Sjedinjenim Američkim Državama, a još manjim drugdje u svijetu. Ovisno o starosti SSR-a (Super Sport Roadster), snaga se dobiva iz 5,3-litrenog ili 6,0-litrenog V8. Ali samo ga pogledajte... Drago nam je što ga je GM predstavio.
BMW i8
Priča o BMW-u i8 započela je konceptom Vision EfficientDynamics iz 2009. godine, koji je koristio trocilindrični turbodizelski motor i par električnih motora. To je otvorilo mjesto za benzinsko-električni plug-in hibrid, prije nego što je serijska verzija stigla 2014. godine. Mnogo godina kasnije, i8 još uvijek izgleda kao budućnost. Proizvodnja je završila prošle godine, bez izravne zamjene, a proizvedeno je preko 20.000 primjeraka.
Opel Tigra
Opel je nastavio s proizvodnjom Tigre nakon pozitivnog odgovora na konceptne automobile iz 1993., koji su uključivali Tigru Roadster. Postojale su glasine o V6 verziji i govorilo se o Tigri koja će se u SAD-u prodavati kao Pontiac. Niti jedno od navedenog nije se dogodilo, ali proizvodna Tigra je uživala u kratkom razdoblju medenog mjeseca prije nego što je Puma 'ušla u igru'. Ipak, proizvodna verzija ostala je vjerna konceptu iz 1993. godine.
Audi R8
Proizvodni Audi R8 ima korijene do konceptnog automobila Le Mans Quattro iz 2003. godine. U konceptu, superautomobil s aluminijskim 'svemirskim' okvirom crpio je snagu iz twin-turbo V10 motora sposobnim za 618 KS, ali serijska verzija iz 2007. morala se zadovoljiti srednje-smještenim 4,2-litrenim V8. Godinu dana kasnije, od Lamborghinija Gallarda dobio je divni 5,2-litreni V10 kako bi R8 progurao u veliku ligu superautomobila.
Polestar 2
Za tako jednostavan i nenatrpan dizajn, Polestar 2 ima visoku razinu prisutnosti na cesti. Možda je to zbog dizajna stražnjih svjetala, uglavnom još nepoznate Polestar oznake ili 20-inčnih kovanih aluminijskih naplataka. Započeo je život 2016. kao Concept 40.2, Volvova vizija male limuzine. Danas, Volvo značka i T5 Twin Engine zamijenjeni su litij-ionskom baterijom od 78 kWh.
Honda e
Ako gledamo preslatki koncept Honde Urban EV iz 2017. godine, možemo vidjeti male promjene na proizvodnoj verziji. Nestali su prednji i stražnji LED zasloni s pozadinskim osvijetljenim Hondinim logom, jednokraki upravljač i stražnja 'škarasta' vrata. Međutim, postoji mnogo toga što je Honda e usvojila od koncepta, uključujući retro-futuristički stil, uglađeni dizajn interijera i niz zaslona na vrhu nadzorne ploče.
Citroen C4 Cactus
Koncept je predstavljen s Airbump pločama na vratima i odbojnicima, a proizvodna verzija ih je zadržala. Međutim, ideja nije prošla; Citroën je gotovo uklonio ploče faceliftom. Kao i mnogi stari Citroënovi modeli, C4 Cactus bio je prepun neobičnih i idiosinkratičnih detalja, koji su automobilu dali dozu šarma. Međutim, mnogi su te detalje vidjeli iritantnima i nepotrebnima.
Nissan GT-R
Zasigurno postoje naznake koncepta GT-R-a iz 2001. godine u proizvodnoj verziji, ali Nissan GT-R više nalikuje prototipu iz 2005. Vrijeme može umanjiti vizualni utjecaj automobila, posebno onog koji je u prodaji više od jednog desetljeća, ali sličnosti GT-R-a s Protom donijele su mu mjesto na našem popisu.
BMW Serija 6
Sjajan dizajn trebao bi podijeliti mišljenja, što znači da je BMW Serije 6, pa... sjajan dizajn. Postoji nešto veliko, hrabro i lijepo u BMW-u Serije 6 (generacija E63/64) od 2003. do 2011. godine. Mnogo duguje konceptu BMW Z9 Gran Turismo iz 1999., iako bez ludosti i s konvencionalnim rasporedom vrata.
Renault Avantime
Monovolumen potekao iz Renaultovog razdoblja ludosti (pogledajte i Vel Satis, Wind i Mk2 Mégane) Iako ga nitko nije baš želio jer je riječ o coupe monovolumenu, što je paradoks sam po sebi, oduševljeni smo što je napravljen. Predstavljen je kao CoupéSpace na sajmu automobila u Ženevi 1999. Uvedene su samo male promjene kako bi bio spreman za proizvodnju - serijska verzija imala je četiri sjedala i par iznimno teških vrata.
Škoda Yeti
Yeti je predstavljen kao koncept na sajmu automobila u Ženevi 2005. godine, te služi kao podsjetnik na vrijeme kada je Škoda stvarala prepoznatljive automobile. Yeti je na prvom mjestu, iako su Škodi bile potrebne pune četiri godine da koncept pretvori u stvarnost. Bilo je savršeno vrijeme, jer je Yeti iskoristio rastuću potražnju za kompaktnim crossoverima. Faceliftirani Yeti manje je prepoznatljiv.
Range Rover Evoque
Evoque izgleda vrlo slično konceptu LRX predstavljenom na sajmu automobila u Detroitu 2008. godine, ali postoji nekoliko značajnih razlika. Prvo, koncept je nosio oznake Land Rovera, dok je proizvodna verzija Range Rover. Drugo, koncept je izrađen s elektrifikacijom na umu, što nije slučaj kod originalnog Evoquea. Gotovo 800.000 primjeraka je proizvedeno tijekom osam godina. Upečatljiv vanjski izgled automobila na njegovom početku često rezultira zastarjelošću na kraju, ali Evoqueovi su izdržali test vremena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....