Automobil koji je postao kulturna ikona i dan danas ima najprepoznatljiviji oblik vozila na planeti. 'Buba' je u automobilskoj industriji nešto posebno. Posljednja koja je izbačena u Emdenovoj tvornici u Njemačkoj bila je 1978. godine, a proizvodnja se zatim nastavila u Brazilu, pa zatim i u Meksiku do 2003. godine. Sveukupno je izrađeno 21 milijun primjeraka.
Međutim, Volkswagen je počeo razmatrati nasljednika za voljeni model već pedesetih godina prošlog stoljeća, što je čak pola stoljeća prije nego što je posljednja proizvedena. Osnovni dizajn bio je star gotovo 20 godina sredinom 1950-ih i izgledao je kao stariji od modernih europskih rivala.
Nakon eksperimentiranja s pet vrata i nekim radikalno drugačijim dizajnima, Bubu je u konačnici 1974. godine zamijenio Golf 1 s vodenim hlađenjem. Međutim, stvari su se mogle odviti u potpuno drugačijem smjeru. Ovo su neki od prototipova koji nikad nisu uspjeli zamijeniti Bubu.
1955-56 EA47-12
Dvanaestica u imenu ovog prototipa znači da je bio 12. od 15 ukupno izrađenih, između 1953. i 1956. godine. Dizajn podsjeća na Karmann Ghiu koja je predstavljena 1955. godine, a poput njega, i prototip je imao stražnji, zračno hlađeni 1.2-litreni četverocilindrični bokser koji proizvodi skromnih 30 KS.
1955 EA48
EA48 bio je jedan od glavnih prijedloga u kompaniji, koji je 'odlaznom' modelu odgovarao po veličini, performansama i cijeni. Riječ je bilo o svojevrsnom njemačkom odgovoru na britanski Mini, ali čak četiri godine prije. Poput Minija, EA48 je za razliku od Bube imao pogon na prednje kotače, a također je bio opremljen MacPhersonovim prednjim ovjesom, kao i svaki moderni automobil toga doba.
1960 EA97
EA97 izgleda kao svaka druga vjerodostojna mala limuzina šezdesetih godina prošlog stoljeća, a već je 200 primjeraka bilo u pretprodukciji nakon što je stigao poziv šefova iz Volkswagena. EA97 nije zaživio jer su oni očito osjetili da je 1,1-litreni stražnje-smješteni motor preblizu Bubi i većoj limuzini Type 3 koja je predstavljena godinu kasnije.
1969 EA266
Ovaj dizajn osmislio je Ferdinand Piech, unuk čovjeka koji je odgovoran za originalni dizajn Bube – Ferdinana Porschea. Izgleda konvencionalnije od Minija s početka 1970-ih, a ispod stražnjeg sjedala smješten je 1,6-litreni bokser s vodenim hlađenjem. Novopredstavljeni šef VW-a Rudolf Leiding smatrao je da je Fiatov poprečni raspored s pogonom na prednje kotače budućnost malih automobila, ugasivši projekt uz ogroman trošak. Na svu sreću, Leiding je bio u pravu.
1969 EA276
EA276 dizajnom nalikuje na sjevernokorejsku inačicu Golfa 1 GTi, ali istina je da je ovaj prototip nadahnuo pravi Golf 1 koji se pojavio 4 godine poslije. Po prvi puta korišten je 'kutijasti' dizajn koji je nagovještavao radikalni odmak od Bube, iako je u ovoj fazi VW još uvijek koristio zračno hlađeni boxer. 1974. godine Volkswagen je konačno proglasio nasljednika Bube, a on je osam generacija dalje još uvijek snažan. Ipak, Buba je bila toliko voljena da je istoimenika dobila između 1997. i 2019. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....