VREMEPLOV

Nepoznata povijest: Kultni Mercedes 300 SEL 6.8 AMG koristio se za testiranje avionskih guma

Poznat kao ‘Rote-sau‘ (‘Crvena svinja‘) postigao je izvanredno drugo mjesto u utrci 23 sata Spa 1971. nakon čega je nestao

Mercedes 300 SEL 6.8 AMG

 Mercedes-Benz

Povijest Mercedesa 300 SEL 6.8 AMG primjer je predanosti dvojice bivših Mercedesovih inženjera koji su sanjali o vraćanju Mercedesa na trkaće staze. Model poznat kao "Rote-sau" ("Crvena svinja") postigao je izvanredno drugo mjesto u utrci 24 sata Spa 1971. nakon čega je misteriozno nestao.

image

Mercedes 300 SEL 6.8 AMG

Mercedes-Benz

Ali prije nego što se to dogodilo, Mercedes 300 SEL 6.8 AMG iz 1970. završio je na testiranju dijelova za borbene zrakoplove. Podrijetlo AMG 300 SEL 6.8 usko je povezano s ranim godinama Aufrecht Melcher Großaspach (AMG).

Tvrtku su osnovali Hans-Werner Aufrecht i Erhard Melcher 1967. godine. Njihov prvi automobil bio je Mercedes 300 SE koji će postati njemački prvak u touring automobilima s Manfredom Schiekom za upravljačem.

No, "Rote-sau" je ono što je firmu dvojice Nijemaca čije je sjedište bilo smješteno u starom mlinu u gradu Burgstallu, stavilo na međunarodnu scenu. Podrijetlo konkretnog Mercedesa 300 SEL 6.3 iz 1970. na kojem je trkaći automobil razvijen nije jasno. Jedni kažu da je kupljen rabljen, drugi da ga je naručio privatni vlasnik, a treći da su ga Aufrecht i Melcher kupili nakon nesreće.

image

Mercedes 300 SEL 6.8 AMG

Mercedes-Benz

Kako bilo, "Crvena svinja" je dobila niz važnih izmjena na motoru, koji je na koncu razvijao 427 KS i 600 Nm maksimalnog okretnog momenta nakon povećanja obujmamotora na 6,8 litara. Iako vezan uz tvornički automatski mjenjač, ​​300 SEL dobio je ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa.

Masa je također smanjena za više od 200 kilograma, ugrađeni su sigurnosni kavez i trkaća školjkasta sjedala. Karoserija je bila završena u dubokoj crvenoj boji zbog koje je automobil kršten u "Crvenu svinju".

AMG-ov cilj bio je natjecati se na utrci 24 sata Spa-Francorchampsa 1971. Mercedes 300 SEL 6.8 AMG uspio se kvalificirati na peto mjesto tijekom treninga i, na iznenađenje gledatelja, završio je na drugom mjestu.

Nažalost, AMG nije uspio ponoviti ovaj sjajan rezultat na drugim događajima kao što su 24 sata Nürburgringa ili Le Mans. Kasnije je FIA ​​zabranila automobile s motorom većim od 5,0 litara u Europskom prvenstvu touring automobila.

image

Mercedes 300 SEL 6.8 AMG

Mercedes-Benz

AMG ga je nakon toga prodao Matri, francuskom konglomeratu povezanom, između ostalih poslovnih područja, s aeronautikom i oružjem. Francuska tvrtka koristila ga je kao "ispitni mode" za dijelove borbenih i putničkih zrakoplova. Kako bi to bilo moguće, AMG je modificirao 300 SEL 6.8 AMG rezanjem šasije i karoserije kako bi dodao dodatni metar međuosovinskog razmaka.

Sadašnja limuzina sa šest vrata bila je velika, teška i dovoljno snažna za testiranje guma za borbene zrakoplove. Zato su Matra inženjeri izrezali rupu u podu Mercedesa 300 SEL 6.8 AMG iz 1971. kako bi smjestili opremu za testiranje stajnog trapa borbenog zrakoplova. Na taj je način guma mogla izaći van i doći u kontakt s asfaltom dok je 427 KS i 600 Nm "Crvene svinje" katapultiralo vozilo do maksimalne brzine od 265 km/h.

image

Mercedes 300 SEL 6.8 AMG

Mercedes-Benz

Prostrana kabina omogućavala je prijevoz svih dijelova potrebnih za ispitivanje stajnog trapa borbenih zrakoplova. Osim toga, bio je dovoljno snažan da ubrza i postigne brzine koje oponašaju polijetanje i slijetanje ovih zrakoplova. Tako su Matra inženjeri mogli analizirati koeficijent trenja u stajnom trapu svoje letjelice.

image

Mercedes 300 SEL 6.8 AMG (replika)

Mercedes-Benz

Što se dogodilo nakon završetka njegove uloge u Matri je misterij. Priča se da je francuska tvrtka uništila automobil, a sve ukazuje da je to zaista tako. Početkom 2000-ih, kako bi proslavili povratak AMG-a na utrke, Mercedes je pokušao locirati originalno vozilo. Nakon neuspješne potrage u Francuskoj, tvrtka je odlučila izraditi dvije točne replike njemu u čast. Jedan od njih je na statičnoj izložbi, a drugi ponekad sudjeluje u vrlo ekskluzivnim testovima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 13:05