VREMEPLOV

Neobičan par: Što kažete na ove rijetke kabrio i karavan verzije kultne S-klase 560 W126?

Ova dva rijetke primjerka Mercedesa W126 idu na aukciju RM Sotheby‘s Arizoni 22. siječnja
Mercedes 560 SEC Cabrio i TEL
 RM Sothesbys

Mercedes 560 SEL serije W126 u svoje je vrijeme, dakle 1970-ih i 1980-ih, po mnogima predstavljao najbolju serijsku limuzinu na svijetu i jednog od najboljih Mercedesa ikad. Pritom je u verziji 560 SEC snaga i tehnologija Mercedesa bila pakirana u atraktivnije i još luksuznije coupe izdanje.

image
Mercedes 560 SEC Convertible by Straman
RM Sotheby‘s

Međutim, kabriolet nikad nije ušao u serijsku proizvodnju, dok se moguća proizvodnja karavanske inačice bilo koje S-klase oduvijek smatrala blasfemijom, pa tako i kod linije W126 ma koliko god Mercedes bio dobar u tome. Mercedes W123 T-model bio je sasvim dobra mjera preko koje se nije išlo.

image
Mercedes 560 SEC Convertible by Straman
RM Sotheby‘s

No, kako zainteresirani pojedinci ne bi bili zakinuti i za te verzije pobrinule su se karoserijske radionice Caro iz Hamburga i kalifornijski specijalist za pretvaranje coupea u kabriolete Straman. Sada ova dva rijetke primjerka W126 idu na aukciju RM Sotheby's Arizoni 22. siječnja i očekuje se da će postići cijene od oko 40.000 do 50.000 dolara za 560 SEC Cabrio te 30.000 do 40.000 dolara za 560 TEL.

image
Mercedes 560 SEC Convertible by Straman
RM Sotheby‘s

Mercedes 560 SEC kabriolet koji je izradio Straman, temelji se na coupeu 560 SEC iz 1986. godine za američko tržište. Konkretni automobil je u kabriolet verziju pretvoren potpuno nov. Ima lijepu kombinaciju Diamond plave metalik boje i bež unutrašnjosti, a pokreće ga 5,5-litreni V8 od 241 KS (za američko tržište je imao manje snage) povezan s 4-stupanjskom automatikom.

image
Mercedes 560 SEC Convertible by Straman
RM Sotheby‘s

Najočitija promjena u odnosu na coupe verziju jest platneni krov sa sustavom sklapanja. Vrijedno je napomenuti da su u Stramanu prilikom konverzije ojačali karoseriju na najbitnijim mjestima kako bi nadoknadili gubitak krutosti zbog uklanjanja krova, a cijena novog je bila vrlo visoka: 115 000 dolara.

image
Mercedes 560 TEL by Caro
RM Sotheby‘s

U opisu aukcionara se navodi da je automobil bio u vlasništvu samo jedne obitelji sve do 2018. godine te da je do sada prešao tek 30.000 milja (48.280 km). S autom će budući kupac dobiti originalni rezervni ključ, izvorni priručnik za korištenje vozila, komplet alata, knjigu održavanja s podacima o vozilu, rezervnu gumu i dizalicom.

image
Mercedes 560 TEL by Caro
RM Sotheby‘s

S druge strane, jedinstveni golemi karavan S-klase temelji se na standardnom Mercedesu 560 SEL iz 1990. godine. Automobil je lakiran u Pearl Crnu metalik boju, a u unutrašnjost caruje koža također crne boje. Baš kao i 560 SEC i 560 TEL (T u nazivu dolazi od T-model) pogoni 5,5-litreni V8 motor od 304 KS te je povezan s četverostupanjskim automatskim mjenjačem.

image
Mercedes 560 TEL by Caro
RM Sotheby‘s

Što se tiče same prerade, Caro nije imao nimalo lak posao, a za nadogradnju stražnjeg kraja poslužio je Mercedes linije W124 od kojeg preuzima i stražnja svjetla. Stražnji nosači krova izvedeni su tako da ne bi narušavali stil standardnog 560 SEL modela, a prerada je bila vrlo skupa. Naime, ovaj je automobil nov stajao enormnih 180.000 njemačkih maraka.

Već idućeg tjedna doznat ćemo koliku će cijenu postići ove dvije jedinstvene S-klase linije W126...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 05:51