vremeplov

Najprodavanija luksuzna limuzina u povijesti torinske marke: Lancia Thema slavi 40 godina

U 1980-im prošlog stoljeća Lancia Thema, ne samo u Italiji, predstavljala je vrhunsku limuzinu koju je vozila profinjena klijentela

Lancia Thema

 Lancia

Još malo brojimo, točnije do studenog tekuće godine, kada će Lancijin kultni model proslaviti 40. godišnjicu. Ona je ugledala svjetlo dana davne 1984. na torinskom salonu automobila. Proizvodila se u tri serije u jedno desetljeće dugoj proizvodnji, kada je svoje Theme našlo 370 tisuća kupaca. Uz klasičnu limuzinu, prodavala se i također uspješna karavanska izvedba.

image

Lancia Thema

Lancia

Lancia Thema rođena je na zajedničkoj platformi s koje silazili i Fiat Croma, Saab 9000 i Alfa Romeo 164. Udobna, elegantna i decentna, isticala se klasom i diskrecijom.

Giorgetto Giugiaro također je pridonio stilskom definiranju modela. Recept koji je na tržište donio profinjenu, klasičnu limuzinu s velikom dozom karaktera. U kabini je sve odisalo Italijom, s detaljima u koje se bilo vrlo lako zaljubiti. Tipično talijanski, rekli bismo, nešto za čim iskreno čeznemo vozeći današnje modele talijanskih marki.

Za Lanciu Themu odabrana je konvencionalna arhitektura, s pogonom na prednje kotače, poprečno postavljenim motorom, neovisnim ovjesom na četiri kotača. Njegova dinamika je ugodna, agilna i briljantna.

Otpor zraka od 0,32 pridonio je akustičnoj udobnosti. Ljubav javnosti prema ovoj elegantnoj limuzini brzo se proširila. Uspjeh svih izvedbi bio je trenutan. Kako je potražnja bila veća nego se očekivalo, uprava je klicala od sreće i bila ‘prisiljena‘ pojačati proizvodnju.

image

Lancia Thema

Lancia

Nije dugo trebalo da se shvati da će ovo postati najprodavanija luksuzna limuzina u povijesti torinske marke. S dimenzijama 4605/1752/1435 mm Lancia Thema je bila izdašnih dimenzija, njen se proizvodni ciklus odvijao u povijesnoj tvornici Mirafiori.

Sjajno osmišljena talijanska limuzina mogla je tada komotno stati uz bok visokokvalitetnoj njemačkoj konkurenciji, jer je nudila dosta novih tehnologija uz veliku dozu šarma. Materijali korišteni u putničkom prostoru bili su vrlo profinjeni: Alcantara i Poltrona Frau koža. Završna obrada također je bila na visokom nivou.

image

Lancia Thema

Lancia

Standardna oprema bila je vrlo bogata, kao i popis opcija. U Italiji ova je limuzina postala statusni simbol. Bio je to omiljeni automobil mnogih političara i poslovnih ljudi. Voziti ga bio je gotovo dokaz postignutog uspjeha u životu. Ponuda motora pod prednjim poklopcem također je bila bogata.

image

Lancia Thema

Lancia

Dvolitreni i 2,8 litreni benzinci s četiri i šest cilindara, a top benzinsku verziju pamtimo u vidu trolitrenog šestocilindričnog motora. Postojala je i slabija izvedba s 1,6 litrenim motorom, ali ona je proizvedena u vrlo malo primjeraka. Uz benzince, kupcima se jasno nudila i 2,5 litrena turbodizelska verzija.

image

Lancia Thema

Lancia

Posebno mjesto kod kolekcionara zacijelo će imati Lancia Thema 8.32, koju su još zvali Thema Ferrari zbog motora koji je dolazio ravno iz Maranella. Radilo se o trolitrenom V8 motoru, s 32 ventila i 215 KS, koji je Themi Ferrari omogućavao maksimalnu brzinu od 240 km/h. Dizajn je bio nešto agresivniji u odnosu na klasičnu Themu, a interijer je bio raskošniji.

image

Lancia Thema

Lancia

A o zvuku uopće ne moramo ni pričati. Ova se Thema proizvodila od 1988. do rujna 1992., uz određene estetske i tehničke dorade. U tom je ruhu torinski sedan postigao najveći komercijalni uspjeh. Zatim je došao red na treću seriju, koja je pratila model do umirovljenja 1994. godine.

image

Lancia Thema

Lancia

Iduća generacija prodavala se od 2011. do 2014., međutim bila je riječ o preodjevenom Chrysleru 300C te nije postigla zapažen uspjeh...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 02:27