Ako je Fiat mogao Podići Pandu od tla i podariti joj Steyrov 4x4 pogon, zašto to ne bi mogao i Volkswagen? Nijemci su se tako prije točno 30 godina upustiili u vlastitu off-road avanturu. Toliko je vremena, naime, prošlo od kad je svijet upoznao najneobičniju "Duju" (čast modelu Rallye).
Za pogon i proizvodnju su šefovi iz Wolfsburga baš kao i iz gazde Fiata iz Torina zadužili austrijske specijaliste iz Graza gdje se poput Pande proizvodio i Volkswagen Golf II Country.
Ovaj se Golf isticao poznatim Syncro pogonom na sve kotače ali sada s povišenom podnicom (sa 63 mm na 180 mm), zaštitnim plastikama na karoseriji, zaštitom podnice, velikim golemim čeličnim "bull-barom" s maglenkama te petim kotačem na poklopcu prtljažnika - baš kao i svi pravi terenci tog doba.
Ukupno je 7735 primjeraka (uključujući i šminkerskih 558 primjeraka Chrome Edition) izašlo iz pogona Steyr-Daimler-Pucha (danas Magna Steyr) u 18 mjeseci 1990. i 1991. godine.
Vrlo zanimljiv model, no u to doba je bio jednako razuman kao i primjerice planinarenje u mokasinama i nikome zapravo nije bio jasno zašto se VW u to upustio na samom kraju proizvodnje "Dvojke".
No, Nijemci su si mogli dopustiti taj kratki izlet u nepoznato jer su do 1990. već proizveli čak 6 milijuna "Dvojki" koja je do tad rekla već sve. Još 1985. je bio uveden katalizator, servo upravljač i ABS te je od 1996. bio dostupan i Syncro pogon na sve kotače.
Opipavanje tržišta započelo je godinu dana ranije predstavljanjem prototipa Montana na salonu automobila u Ženevi nakon čega je projekt postao stvarnost.
Pogon Syncro s "Visko" spojkom između kardana i diferencijala raspoređivao je okretni moment na sva četiri kotača. Vuča je bila raspoređena dominantno na prednje kotače da bi se 50 posto selilo i na stražnju osovinu, kad bi uvjeti u vožnji to zahtijevali. Sasvim dovoljno za izlete van asfalta, ali bez blokade diferencijala ne i za ozbiljniji off-road.
Ispod poklopca se nalazio isključivo 1,8-litreni benzinac od 98 KS uz okretni moment od 141 Nm koji je bio uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem sa skraćenim prijenosnim omjerima. Veća masa i lošija aerodinamika utjecali su na performanse pa Golf Country nije mogao postići više od 164 km/h najveće brzine. Kasnije je stigla i verzija istog motora sa 16 ventila od 107 KS iz VW Golfa II GTI.
Kad je bio nov, VW Golf Country je stajao od 39.000 njemačkih maraka što nije bilo malo, a sada je napokon riječ o vrlo zanimljivom modernom klasiku kojem se cijene ovisno o stanju vani kreću od nekih 5 do 12 tisuća eura.
Ako ste zagrizli za 30 godišnju VW-ovu legendu i ako negdje naletite na primjerak koji se prodaje, kod kupnje posebnu pažnju posvetiti stanju Syncro pogona. Sretan rođendan!