Kada je 1989. godine Lexus službeno predstavljen kao nova marka na tržištu, nitko nije mogao zamisliti kakav će trag njihov prvi model, LS400, ostaviti u svjetskoj automobilskoj industriji.
Auto s kojim je japanski proizvođač krenuo u pohod na premium segment i danas je pojam luksuznog automobila iako je od njegovog predstavljanja prošlo 35 godina.
Lexus LS400 bio je drugačiji od onoga što se do tada nudilo na tržištu. Bio je ispred svog vremena po pitanju inovativne tehnologije, ali i unutarnjeg uređenja koje je zračilo luksuzom i profinjenošću.
U moru zanimljivih podataka o prvom Lexusovom modelu, izdvojili smo pet posebno zanimljivih koje dokazuju zašto je ovaj automobil bio toliko poseban kada se pojavio na automobilskoj sceni.
Predstavljen u zemlji ljutih konkurenata
Iako je automobil stekao veliku slavu u Sjedinjenim Američkim Državama za čije je tržište bio primarno i napravljen, prezentacija modela za američke novinare bila je održana u Njemačkoj, zemlji Lexusovih najljućih konkurenata.
Finalni test bio je, dakako, njemački Autobahn, gdje na pojedinim dionicama nema ograničenja pa su novinari mogli testirati sve čari modela koji će nešto kasnije zavladati američkim tržištem.
Njemački automobilski svijet nije bio oduševljen dolaskom japanskog konkurenta, a na njihovoj je strani tada bio i njemački tisak, koji je cijelu prezentaciju automobila posprdno nazvao “razgledavanjem Disneylanda” zbog dvorca Neuschwanstein kod kojeg su se vozači zaustavili na putu prema Münchenu, a koji je ranije bio inspiracija za dvorac u Disneyevom parku.
Lažni nokti za savršene tipke
Kada su stvarali LS400, u Lexusu ništa nisu prepustili slučaju i pazili su na svaki detalj. Tijekom razvoja modela LS, jedan član tima bio je zadužen osigurati da svaki gumb i prekidač budu savršeni.
On je, naime, sa sobom nosio tri kompleta lažnih (umjetnih) noktiju i s njima isprobavao tipke u vozilu, a sve s ciljem kako bi osigurao da su tipke prikladne za sve vrste kupaca.
Glazbeno usklađen motor
Sigurno ste, vozeći se u Lexusu, primijetili njegove galantne i profinjene zvukove. Bilo da palite brisače ili pokazivače smjera, svaki je zvuk u modelima ove japanske marke uštiman i poseban.
Osim na zvukove u unutrašnjosti, u Lexusus su posebnu pažnju pridali i zvuku motora, koji, prema nekim stručnjacima, može pozitivno ili negativno utjecati na vozilo.
Zbog toga je Lexus udružio snage s Yamahom u proizvodnji glazbeno usklađenih motora. Tvrtke su zajednički stvorile V8 motor drugačijeg zvuka za seriju Lexus LS.
Probleme pretvorili u trijumf
Par mjeseci nakon početka prodaje, Lexus je naišao na prve probleme. naime, nekoliko je vlasnika prijavilo sitne kvarove, odnosno probleme pa se tvrtka odlučila na dosta neočekivan potez - pozvati svih 8000 prodanih primjeraka na pregled.
Vlasnici su bili pozvani da dođu u distribucijske centre, a ako u njihovoj blizini nije bilo istih, Lexusovi su serviseri dolazili do njih te po potrebi pregledali automobile na kućnom prilazu. Prilikom pregleda, automobile su oprali te napunili spremnik s gorivom, a ako su spremnici bili puni, vlasnicima su dali vouchere za gorivo u iznosu punog spremnika.
Iako su mnogi mislili da će problemi praktički u samom početku naškoditi Lexusovom ugledu, cijela se priča pretvorila u PR trijumf u kojem je Lexus stekao reputaciju marke kojoj su kupci na prvom mjestu. Tu reputaciju imaju još i danas te je jedna od ključnih filozofija brenda.
Kultna reklama sa šampanjcem
Američkoj televizijskoj publici Lexus se 1989. godine predstavio s legendarnom reklamom po kojoj je ovaj brend i danas poznat. Reklama imena “Balance” prikazivala je Lexus LS400 na valjcima, a na poklopcu motora bile su naslagane čaše za šampanjac.
Brzina koju je auto dostigao na valjcima iznosila je preko 230 km/h, a piramida od staklenih čaša se unatoč brzini, nije razbila.
Reklamu, koja je dobila nekoliko nagrada, kreirao je Team One, jedinica tvrtke Saatchi & Saatchi, s ciljem da se promoviraju inženjerski atributi modela LS400.
Na koncu, Mercedes S-Klasa, BMW Serije 7 i Audi V8 tih godina su dobili zaista više nego dostojnu konkurenciju...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....