U posljednje vrijeme puno se piše o kineskom proizvođaču automobila BYD. Od toga kako su prodajom električnih automobila nadmašili Teslu u posljednjem kvartalu prošle godine, toga kako imaju vlastiti brod za prijevoz 7000 automobila, do toga da imaju najmanju i najlakšu bateriju za električne aute te da grade prvu tvornicu u Europi, u Mađarskoj. Ne manje važno, imali su kandidata za prestižnu titulu Europskog automobila godine 2024. te su ponosni partneri FIFA Europskog prvenstva u nogometu - Njemačka 2024.
Očigledno, apetiti Kineza su veliki i BYD je mnogim proizvođačima danas "trn u peti". Međutim, s obzirom na to da BYD još uvijek u Hrvatskoj nema zastupnika, ta je kompanija manje poznata prosječnom domaćem vozaču. U sljedećih nekoliko ulomaka upoznajemo vas s propulzivnom mladom kineskom auto kompanijom i njenim počecima.
Fascinantna je priča o usponu BYD-a, kineskog pionira u proizvodnji električnih automobila, a počinje ne tako daleke 1995. godine, kada je Wang Chuanfu, vizionar, inženjer i poduzetnik, osnovao tvrtku u Shenzhenu. S početnim fokusom na proizvodnju punjivih baterija za mobilne telefone, BYD je brzo proširio svoje horizonte prema čistim i održivim tehnologijama.
Već 2003. godine, BYD je napravio hrabar korak ulaskom u automobilsku industriju kupnjom kompanije Tsinchuan Automobile, stječući pritom ključne tehnologije i licence. Ovaj potez ubrzo je doveo do predstavljanja njihovog prvog potpuno električnog vozila, BYD F3, na prestižnom sajmu automobila u Detroitu 2005. godine, privukavši tako međunarodnu pažnju.
Razdoblje od 2008. do 2010. godine obilježilo je BYD-ov intenzivan fokus na razvoj električnih i hibridnih vozila, uključujući lansiranje F3DM, jednog od prvih plug-in hibridnih vozila u masovnoj proizvodnji na svijetu.
Ulaganje Warrena Buffetta 2008. godine dodatno je potaknulo rast i razvoj tvrtke, omogućavajući BYD-u da proširi svoju ponudu i počne izvoziti vozila na međunarodna tržišta.
Do 2010. godine, BYD je već bio prepoznat kao ključni igrač u industriji električnih vozila, lansirajući modele poput BYD e6 i surađujući s globalnim partnerima, uključujući Toyotu, 2020. godine. Osim što je razvio impresivan asortiman električnih vozila, BYD je također pokrenuo inovativne tehnologije poput Blade Battery i e-Platforme 3.0, nastojeći ubrzati prijelaz na održivu mobilnost.
BYD-ova predanost inovacijama i održivom razvoju dovela je do lansiranja prestižnih modela poput BYD Tang i BYD Han, kao i novog vrhunskog brenda Yangwang 2023. godine.
S više od milijun prodanih novih energetskih vozila i uspostavom globalne mreže industrijskih parkova, BYD ne samo da je postao vodeći proizvođač novih energetskih vozila, već je i promijenio paradigmu automobilske industrije, stavljajući održivost i inovaciju u sam centar svoje poslovne filozofije. Nema sumnje, još ćemo itekako čuti o BYD-u u narednom razdoblju...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....