Godina 1914. ostala je zabilježena kao prekretnica u povijesti modernog svijeta, označavajući početak Prvog svjetskog rata, sukoba koji je promijenio europske tijekove i globalne politike. Dok su se europske sile sukobljavale zbog kolonijalnih interesa, u automobilskom svijetu rođena je ikona - ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) 20/30 HP, automobil koji će preživjeti rat i obilježiti početak marke iz Milana kao i trkačke karijere velikog Enza Ferrarija.
ALFA 20/30 HP debitirala je 1914. godine, za to vrijeme luksuzni automobil visokih performansi koji je ciljao imućnu klijentelu.
To je bio ALFA-in prvi korak u svijet luksuza, postavljajući temelje za ono što će uslijediti. Međutim, početak Prvog svjetskog rata je već 1915. zaustavio proizvodnju, jer su kapaciteti tvornice Portello preusmjereni na potrebe rata, ostavljajući narudžbe nove ALFA-e na čekanju.
Priča je započela 1910. i modelom ALFA 24 HP s kojom je marka brzo stekla reputaciju po sportskim modelima koji su pružali vrhunski doživljaj vožnje. Nekoliko godina kasnije, ALFA je osvijestila potrebu za unaprjeđenjem s akcentom na performanse, udobnost i luksuz.
S takvim ambicijama, Giuseppe Merosi dizajnirao je slavni Alfa Romeo 20/30 KS, postavljajući novi standard za talijansku visoku klasu. Tijekom rata, Nicola Romeo preusmjerio je tvrtku na proizvodnju oružja te postao većinskim vlasnikom ALFA-e, preimenovavši je 1918. u Alfa Romeo i odabrao upravo model 20/30 HP kao simbol za novo ime marke.
Alfa 20/30 HP dolazila je u "Berlina" te "Torpedo" verzijama s 4,3-litrenim rednim četverocilindrašem snage do 67 KS što je omogućavalo maksimalnu brzinu od 115 km/h. Ukupno je proizvedeno 285 jedinica.
Godine 1921., Alfa Romeo je lansirala model 20/30 KS ES Sport, verziju s poboljšanim performansama, uključujući jači motor i estetske promjene. Ovaj model privukao je buduće trkaće legende poput Enza Ferrarija, Antonija Ascarija i Uga Sivoccija.
Alfa 20/30 HP ES Sport ostvarila je značajne pobjede na utrkama poput Targa Florio, Mugella i Aosta-Gran San Bernardo, čime je osigurala svoje mjesto u trkaćoj povijesti. Enzo Ferrari je započeo svoj put prema legendi upravo u ovom automobilu, čija je posljednja pobjeda zabilježena na Coppa del Garda 1922. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....