Vozili smo

Za volanom gradske Mazde 2 Hybrid, najštedljivije Mazde koja nosi potpis Toyote

Malo poznata Mazda 2 s hibridnim motorom i tijelom Yarisa nakon dvije godine postojanja doživjela je redizajn

Mazda 2 Hybrid

 Mazda

Partnerstvo Mazde i Toyote nije od jučer. Još od 2015. godine udružuju znanje u razvoju elektrificiranih automobila i njihovih digitalnih i sigurnosnih tehnologija, a jedan od najkonkretnijih i najvidljivijih rezultata suradnje u posljednje vrijeme jest gradska Mazda 2 hibridnom tehnologijom Toyote Yaris.

Krenula je u prodaju još 2022. i od tada je prodano 20.000 primjeraka. Kod nas je, međutim, prošla nezamijećeno i u potpunoj sjeni Yarisa, simbola gradskih automobila s hibridnim pogonom. Izgled je u osnovi identičan Yarisovom, a razlog je jednostavan - platforma i cjelokupna koncepcija benzinske Dvojke, na tržištu uz dva redizajna u međuvremenu već deset godina, konstrukcijski nisu predviđeni za prihvat hibridnog sklopa. Benzinske verzije, dakle, i dalje izgledaju kao što su i do sada, a hibridna kao Yaris.

image

Mazda 2 Hybrid

Mazda

Kažemo kao, jer manjih razlika ipak ima, vidljivijih nakon svježe odrađenog redizajna. O čemu se, konkretno, radi? Maska je sada manja i dizajnerski sinkronizirana s paletom aktualnih Mazdinih modela, donji otvori za dovod zraka razvučeni su cijelom širinom karoserije, a nisu isti niti kutevi branika s kućištima za svjetla za maglu. Osim toga, Mazdin logotip djelomice ulazi u masku, dok je na Yarisu izvučen iznad maske.

U globalu se Mazdina izvedba u prednjem dijelu doima manje agresivnom od Toyotine, a pitomijom se čini i straga. Razlog? Površina petih vrata odmah ispod stražnjeg stakla ostavljen je u boji karoserije, dok Yaris u tom dijelu ima uvijek crni horizontalni plastični dodatak, kao spojnicu stražnjih svjetala. Dimenzije japanskih blizanaca (dužina 3,94 metra, širina 1,75, visina 1,5 i osovinski razmak 2,56 metra) su, međutim, iste.

image

Mazda 2 Hybrid

Mazda

Jedne su od manjih u ovoj klasi, ali dokazale su dobru upotrebljivost u smislu komfora s jedne strane i svakodnevne gradske praktičnosti s druge, naglašene i najmanjim krugom okretanja u ovoj klasi od svega 9,8 metara.

Primijetili smo da je redizajn donio određene promjene i u doživljaju unutrašnjosti. Digitalni instrumenti su čišći i čitkiji, softver i sadržaj infotainmenta unaprijeđeni, a dizajn i dodirne kontrole 10,5-inčnog zaslona moderniji. U opremu opcijski ulazi i veliki 10-inčni head-up zaslon u boji, s vrlo jasno prikazanim informacijama.

image

Mazda 2 Hybrid

Mazda

Nov izgled ima i tipka alarmnih žmigavaca, uvedene su i kvalitetnije tekstilne obloge i uz dobru opremu raspoređenu u pet paketa (Prime, Centre, Exclusive, Homura i Homura Plus) malo-pomalo stvoren je ugodan ambijent s automatskom klimom već u prvoj opremi, u kojem smo se mogli koncentrirati i na svojstva rada hibridnog sklopa.

Gmizanje gradskom gužvom, a potom izlazak na malo brže lokalne ceste i u konačnici na autocestu potvrđuje nam otprije poznate vrline Toyotinog hibridnog sustava. Trocilindarski 1,5-litreni atmosferski benzinski motor s Atkinsonovim principom rada, elektrificirani automatski mjenjač CVT, mala samopunjiva litij-ionska baterija kapaciteta 0,7 kWh i teška 21 kilogram smještena ispod vozačkog sjedala te snažan elektromotor u konačnici i u Mazdi razvijaju sistemskih 116 KS i 141 Nm, sasvim dovoljno za solidno brz ritam vožnje uz malu potrošnju.

image

Mazda 2 Hybrid

Mazda

Nakon odvoženih 250 kilometara pretežno u okviru ograničenja i uz poneko stiskanje gasa do daske kako bi provjerili ubrzanje do stotke za 9,7 sekundi i najveću brzinu od 175 km/h, ispisan prosjek od samo 4,5 litre izmamio nam je osmijeh zadovoljstva. Na malu potrošnju najviše utječe priličan postotak vožnje na struju u gradu, u kojem potrošnja pada ispod četiri litre, a u zoni smirenog prometa (30 km/h) spušta se čak ispod 3 litre. Kao i Yaris, dakle, i hibridna Mazda je idealan auto za grad.

Kao i Toyota, lijepo se i vozi. Nije prebučna niti kad CVT mjenjač razvuče okretaje u višu zonu, okretna je u gradu i kroz zavoje i ugodna na volanu, ostavljajući umirujući osjećaj čvrstoće i kompaktnosti.

image

Mazda 2 Hybrid

Mazda

Međutim, skuplja je od jednako motorizirane hibridne Toyote i na tu će činjenicu vjerojatno zažmiriti jedino ljubitelji marke iz Hiroshime. Dvojka, naime, starta na 24.795 eura, a Yaris na 22.950 eura.

Ukratko

Hibridna Dvojka i Yaris karoserijski se razlikuju samo u detaljima, a jednakih su vanjskih dimenzija, unutrašnje prostranosti i prtljažnika. Toyota daje i platformu GA-B

Proizvodi se s hibridnim Yarisom u Toyotinoj tvornici u Francuskoj. Benzinske Dvojke i dalje stižu iz Japana i zadržavaju autohtoni izgled

Mazdin hibrid i za volanom ostaje preslika Yarisa, uz manje, jedva zamjetne razlike. Ugođaj je zato dobro poznat, a redizajn je donio i nove, veće digitalne instrumente

Softverski, sadržajno i dizajnerski novi veliki infotainment, head-up u boji i jače bočno profilirana sjedala dostupni su u boljim paketima opreme i neki su od elemenata interijera koji su doživjeli napredak

image

Mazda 2 Hybrid

Mazda

Piše Mazda, ali zove se Toyota. Učinkovit pogonski sklop 3-cilindarskog atmosferskog benzinca 1.5, mjenjača CVT, baterije i elektromotora donira najveća japanska marka

Barcelona i okolna mjesta i ceste bili su prikladan ambijent za upoznavanje hibridne gradske Mazde, čiji prtljažnik (286 litara) zadovoljava potrebe svakodnevice

Mazda, čija peta vrata nemaju plastične dodatke kao Yaris, navodi potrošnju od 3,8 litara s 15-colnim do 4,2 litre s 17-colnim gumama. S najvećim gumama ostvarili smo prosjek od 4,5 litre, u gradu 3,8 litara

Maska je sada izvedena u Mazdinom stilu, a razlike naspram Yarisa čine i branici i donji otvori za dovod zraka. Na izbor je pet paketa opreme, a cijene kreću na 24.795 eura

image

Mazda 2 Hybrid

Mazda
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 11:00