Test

Za upravljačem zvijezde: Aprilia Tuareg 660 je newcomer koji puše za vratom Yamahi Ténéré

Talijani su nakon 10 godina uspjeli napraviti na asfaltu upravljiv, a u off-roadu uvjerljiv enduro s dvocilindrašem od 80 KS

Aprilia Tuareg

 Davor Pongračić/CROPIX

Tuareg se vratio. Jedanaest godina nakon što je s tržišta nestao Pegaso, Aprilia ponovo nudi putni enduro u srednjoj kategoriji – potkraj prošle godine u Milanu predstavljeni Tuareg 660, kojim Talijani jurišaju ne samo na uspješnu Yamahu Ténéré 700, nego i BMW F650 GS, Suzuki DL 650 V-Strom…

I to prilično samouvjereno, ako je suditi po cijeni od 94.500 kuna, ni dvije tisuće kuna povoljnije od Ténéré 700. Vrijedi li tih novaca?

Prebacujemo nogu preko sjedala na priličnih 86 centimetara od tla, što je posljedica prije svega dugog hoda opruga od čak 24 centimetra. Sjedalo je u prednjem dijelu prilično usko, pa stopala na asfalt uspijevaju spustiti čak i niži od 185 centimetara. Položaj za širokim upravljačem sasvim je uspravan i opušten, a samo sjedalo je bogato podstavljeno.

image

Aprilia Tuareg

Davor Pongračić/CROPIX

Iza privlačnog dizajna, pogotovo u prepoznatljivoj plavo-bijelo-crvenoj kombinaciji po uzoru na Tuareg iz osamdesetih kad je nastupao i na reliju Pariz-Dakar, krije se redni dvocilindraš s prošlogodišnjeg RS 660 i Tuono 660.

Premda razvija samo 80 KS, čak 20 KS manje nego u RS i 15 KS manje nego u Tuonu, sasvim pristojno pokreće svega 204 kilograma težak Tuareg. Tajna je u skraćenom prvom stupnju prijenosa za off-road vožnju, ali i raskošnom okretnom momentu od 70 Nm pri ne pretjerano visokih 6500 okretaja.

image

Aprilia Tuareg

Davor Pongračić/CROPIX

Vozaču su na izbor četiri mape paljenja, od čega dvije nepromjenjive (Urban i Explore). Odaziv na gas i kočenje motorom mogu se, međutim, podešavati u čak tri stupnja, kontrola proklizavanja u četiri, a u dva i ABS (može se i posve isključiti, čak i sprijeda).

Twin s danas već gotovo obaveznom radilicom pod 270 stupnjeva prihvaća gas i u šestom stupnju prijenosa pri samo 2000 okretaja, ali se najugodnije osjeća pri 5000 okretaja i ne posustaje sve do crvenog područja na 10.000.

Pritom je lagan za vožnju i upravljiv. Unatoč dugom hodu opruga, precizno slijedi pokrete upravljača, ne opire se oštrijim ulascima u zavoj i ostaje neutralna čak i pri kočenju duboko u zavoju.

image

Aprilia Tuareg

Davor Pongračić/CROPIX

Podjednako je uvjerljiv i u off-roadu, zahvaljujući širokom upravljaču, podesivoj upside-down vilici hoda čak 24 centimetra i gumama Pirelli Scorpion STR. S druge strane, savršeno je miran na pravcu, barem do brzina od 130 km/h (GPS kaže da potegne do 168 km/h). I lako je driftati, ali ne treba pretjerivati jer je ipak težak 204 kilograma (3 kg manje nego Ténéré 700).

image

Aprilia Tuareg

Davor Pongračić/CROPIX

Vjetrobran sjajno štiti prsa, glavu i ramena, motor gotovo da i ne podrhtava, a prednji dio spremnika drži zrak podalje od koljena. U ponudi su i dodatne grijane ručke (ne i sjedalo), a u opremi je i tempomat. U prosjeku troši svega 5 litara, čak i četiri za opuštenije vožnje, pa je jedan 18-litarski spremnik dovoljan za čak 400 kilometara.

image

Aprilia Tuareg

Davor Pongračić/CROPIX

Ukratko

Aprilia je na platformi RS i Tuona 660 uspjela napraviti sasvim pristojan putni enduro, koji stoji uz bok razvikanoj Yamahi Ténéré 700. Ne samo cijenom…

TFT-zaslon od 12,7 centimetara lako je čitljiv i po jakom suncu, ali meniji bi mogli biti i jasnije posloženi. Poznati twin razvija 80 KS i u prosjeku troši oko 5 litara

Čak 24 centimetra hoda prednjeg i stražnjeg ovjesa glavna su vrlina Tuarega 660. Uz to je još i najlakši u klasi (sa točno 3 kg manje odnTénéréa 700)

Tuareg 660

Tehnički podaci

Motor 2 cilindra, redni, hlađen tekućinom,

8 ventila, ride-by-wire

Obujam 659 ccm

Provrt i hod 81 x 63,9 mm

Snaga 59 kW/80 KS pri 9250 o/min

Okr. moment 70 Nm pri 6500 o/min

Mjenjač 6 stupnjeva prijenosa

Okvir čelični, dvostruki

Ovjes sprijeda upside-down vilica ø43 mm,

straga monoamortizer, sprijeda i straga hod 240 mm

Kočnice 2x disk ø300 mm sa 4-klipnim kliještima,

straga disk ø260 mm sa 1-klipnim kliještima

Gume sprijeda 90/90 R21, straga 150/70 R18

Spremnik goriva 18 litara

Duljina 222 cm

Visina sjedala 86 cm

Osovinski razmak 152,5 cm

Težina 204 kg

Cijena 94.500 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 17:25