Tuareg se vratio. Jedanaest godina nakon što je s tržišta nestao Pegaso, Aprilia ponovo nudi putni enduro u srednjoj kategoriji – potkraj prošle godine u Milanu predstavljeni Tuareg 660, kojim Talijani jurišaju ne samo na uspješnu Yamahu Ténéré 700, nego i BMW F650 GS, Suzuki DL 650 V-Strom…
I to prilično samouvjereno, ako je suditi po cijeni od 94.500 kuna, ni dvije tisuće kuna povoljnije od Ténéré 700. Vrijedi li tih novaca?
Prebacujemo nogu preko sjedala na priličnih 86 centimetara od tla, što je posljedica prije svega dugog hoda opruga od čak 24 centimetra. Sjedalo je u prednjem dijelu prilično usko, pa stopala na asfalt uspijevaju spustiti čak i niži od 185 centimetara. Položaj za širokim upravljačem sasvim je uspravan i opušten, a samo sjedalo je bogato podstavljeno.
Iza privlačnog dizajna, pogotovo u prepoznatljivoj plavo-bijelo-crvenoj kombinaciji po uzoru na Tuareg iz osamdesetih kad je nastupao i na reliju Pariz-Dakar, krije se redni dvocilindraš s prošlogodišnjeg RS 660 i Tuono 660.
Premda razvija samo 80 KS, čak 20 KS manje nego u RS i 15 KS manje nego u Tuonu, sasvim pristojno pokreće svega 204 kilograma težak Tuareg. Tajna je u skraćenom prvom stupnju prijenosa za off-road vožnju, ali i raskošnom okretnom momentu od 70 Nm pri ne pretjerano visokih 6500 okretaja.
Vozaču su na izbor četiri mape paljenja, od čega dvije nepromjenjive (Urban i Explore). Odaziv na gas i kočenje motorom mogu se, međutim, podešavati u čak tri stupnja, kontrola proklizavanja u četiri, a u dva i ABS (može se i posve isključiti, čak i sprijeda).
Twin s danas već gotovo obaveznom radilicom pod 270 stupnjeva prihvaća gas i u šestom stupnju prijenosa pri samo 2000 okretaja, ali se najugodnije osjeća pri 5000 okretaja i ne posustaje sve do crvenog područja na 10.000.
Pritom je lagan za vožnju i upravljiv. Unatoč dugom hodu opruga, precizno slijedi pokrete upravljača, ne opire se oštrijim ulascima u zavoj i ostaje neutralna čak i pri kočenju duboko u zavoju.
Podjednako je uvjerljiv i u off-roadu, zahvaljujući širokom upravljaču, podesivoj upside-down vilici hoda čak 24 centimetra i gumama Pirelli Scorpion STR. S druge strane, savršeno je miran na pravcu, barem do brzina od 130 km/h (GPS kaže da potegne do 168 km/h). I lako je driftati, ali ne treba pretjerivati jer je ipak težak 204 kilograma (3 kg manje nego Ténéré 700).
Vjetrobran sjajno štiti prsa, glavu i ramena, motor gotovo da i ne podrhtava, a prednji dio spremnika drži zrak podalje od koljena. U ponudi su i dodatne grijane ručke (ne i sjedalo), a u opremi je i tempomat. U prosjeku troši svega 5 litara, čak i četiri za opuštenije vožnje, pa je jedan 18-litarski spremnik dovoljan za čak 400 kilometara.
Ukratko
Aprilia je na platformi RS i Tuona 660 uspjela napraviti sasvim pristojan putni enduro, koji stoji uz bok razvikanoj Yamahi Ténéré 700. Ne samo cijenom…
TFT-zaslon od 12,7 centimetara lako je čitljiv i po jakom suncu, ali meniji bi mogli biti i jasnije posloženi. Poznati twin razvija 80 KS i u prosjeku troši oko 5 litara
Čak 24 centimetra hoda prednjeg i stražnjeg ovjesa glavna su vrlina Tuarega 660. Uz to je još i najlakši u klasi (sa točno 3 kg manje odnTénéréa 700)
Tuareg 660
Tehnički podaci
Motor 2 cilindra, redni, hlađen tekućinom,
8 ventila, ride-by-wire
Obujam 659 ccm
Provrt i hod 81 x 63,9 mm
Snaga 59 kW/80 KS pri 9250 o/min
Okr. moment 70 Nm pri 6500 o/min
Mjenjač 6 stupnjeva prijenosa
Okvir čelični, dvostruki
Ovjes sprijeda upside-down vilica ø43 mm,
straga monoamortizer, sprijeda i straga hod 240 mm
Kočnice 2x disk ø300 mm sa 4-klipnim kliještima,
straga disk ø260 mm sa 1-klipnim kliještima
Gume sprijeda 90/90 R21, straga 150/70 R18
Spremnik goriva 18 litara
Duljina 222 cm
Visina sjedala 86 cm
Osovinski razmak 152,5 cm
Težina 204 kg
Cijena 94.500 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....