TEST

VW GOLF GTI Vozi kao po tračnicama

GTI Performance sa 230 KS možda djeluje pothranjeno, no sve nadoknađuje preciznošću u zavojima

Nije vam jasno zašto se vaša bolja polovica ljuti kada ne primjetite da je izgubila tri milimetra u struku ili obukla novu haljinu? Zamislite kako se tek osjećaju vlasnici Golfa... Većina ljudi, doduše, prepoznat će ga iz prve, ali teško će otkriti radi li se o petoj, šestoj ili sedmoj generaciji. Nekima možete prodati i priču o osmici.

No, s Golfom GTI, sad već legendarnom sportskom izvedbom njemačkog kompakta, već je druga priča. Razlog? Poklonika ne nedostaje, i svi oni znaju priču o prvom Golfu GTI iz 1976., ali i redom zaboravljaju nepouzdani, teški VR6 iz devedesetih. No, bilo je to tek prolazno posrtanje, bez ozbiljnijih posljedica. Temeljito olakšan i prilično osnažen, GTI je već u svom petom izdanju postao zreliji, racionalniji, ali još uvijek spreman za žestoku akciju. Nova, sedma generacija, samo je nastavak tog trenda. U Wolfsburgu su zamiješali finu kombinaciju zabave i zdravog razuma, u kojoj ovo posljednje ipak prevladava.

Vrijedi to i za izvedbu Performance sa 230 KS (+10 KS u odnosu na standardno izdanje), većim kočionim diskovima (340 mm sprijeda), upravljačem promjenjivog odnosa i samoblokirajućim diferencijalom. Karsten Schebsdat, čovjek zadužen za podvozje, još je tijekom prezentacije početkom svibnja s dozom ponosa i samouvjerenosti izjavio kako baš svaki vozač u kratkom roku može dosegnuti barem 90 posto potencijala Golfa GTI. Pretjerano? Prilično, ali nije daleko od istine. Dovoljna su dva prolaska kroz zavoj koji dobro poznajete i GTI će vam reći sve o sebi. Ukoliko pretjerate, otići će preko nosa, no dovoljno je malo popustiti gas i već u sljedećoj sekundi ponovno ga zalijepiti za pod. Elektrohidraulički diferencijal s višelamelnom spojkom blokirat će i potpuno prebaciti snagu motora na kotač koji ima bolji grip. Upravljač s promjenjivim omjerom smanjit će potreban kut zakretanja, a ovjes odraditi ostalo. Lakoća s kojom GTI guta zavoje je impresivna, a sve se odvija mekano, uglađeno i što je najvažnije - jako brzo.

Ne želite li skidati rekorde, nema potrebe ni za snažnim kočenjem. Dovoljno je tek prizvati niži stupanj prijenosa, uživati u dubokom zvuku motora i projuriti zavojem ne puštajući gas. Upravljač ni u jednom trenutku ne gubi na svojoj okretnosti. Nema neugodnog ukrućivanja, trzanja, ni potrebe za križanjem ruku. Dovoljan je tek mali trzaj i GTI pokorno prati putanju baš kako ste zamislili, bez iznenađenja... Stabilnost stražnjeg dijela osobina je koja GTI prati od prvog izdanja. Ni nagla promjena pravca, ni naglo oduzimanje gasa usred zavoja neće izbaciti stražnje kotače iz zadane putanje. Za upravljačem se možete ponašate poput raspamećene gorile, ali kutovi zanošenja stražnjeg dijela ostaju minimalni. Usred zavoja možete bez puno razmišljanja odvaliti punom snagom po gasu i prije nego suputnicima postane mučno, slijedi ispaljivanje iz zavoja.

Dio zasluga pripada dobro poznatom dvolitrenom turbobenzincu. Dorade na sustavu napajanja i distribuciji nisu donijele značajnije promjene u brojkama, ali postao je okretniji i življi. Najbolje od sebe pruža na 3500 okretaja, ali snagu ne gubi sve do 6900/min. Uglađen, poslušan i bez najmanje rupe u cijelom rasponu, spreman je za jurnjavu, ali i lagano krstarenje. Dodatnih 10 KS koje donosi izvedba Performance teško je osjetiti, ali pravu razliku donosi diferencijal koji je zbog stalne prilagodbe učinkovitiji i od mehaničkog. Uvjes je krući, ali naletite li pri kočenju na poneku neravninu, GTI će se neobično zaljuljati. No, ni to ga neće izbaciti iz putanje. Novi GTI, naime, toliko je izbalansiran da na trenutke postaje i dosadan. U vožnji djeluje diskretnije u odnosu na Mégane RS ili Astru OPC. Posljedica je to i razlike u snazi (Megane RS ima 265 KS, a Opel Astra 280 KS), ali je lakoća kontrole, osobito pri naglim promjenama smjera, na strani Golfa.

Perfekcija vlada i u unutrašnjosti. Svaki detalj osvaja kvalitetom izrade, izgledom i funkcionalnošću, a želite li pronaći manjkavost doslovno trebate na radiju naći stanicu koja krči.Najveći problem je cijena. Osnovni Golf GTI stoji 258.145 kn, što je gotovo 60.000 više u odnosu na osnovni Megane RS, ali i tridesetak tisuća više u odnosu na Astru OPC. Osim toga, testna izvedba Performance s ponešto doplatama stoji 277.856 kn, čime se približila i prestižnim konkurentima poput BMW 125i ili Mercedesa A 250 Sport.

Golf GTI Performace

TEHNIČKI PODACI

Motor turbo benzinski, 4 cil.

Obujam 1984 ccm

Snaga 169 kW/230 KS pri 4700-6200/min

Moment 350 Nm pri 1500-4600/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon prednji

Dimenzije 427x179x144 cm

Osovinski razmak 263 cm

Prtljažnik 380/1270 litara

Gume 225/40 R18, Dunlop

Masa/nosivost 1382/480 kg

Ispuh CO2 137 g/km

Brzina 251 km/h

0-100 km/h 6,5 sekundi

Potrošnja 8,4 l/100 km

Cijena 267.740 kn

S doplatama 277.856 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 05:19