Razlike u izgledu ipak postoje, a najbolje se vide izbliza, parkiraju li se jedan pored drugog. Sedmica je snažnije utegnutih i zašiljenijih linija, a nešto sportskiji izgled u stvari počiva na novim dimenzijama karoserije. Dulja je za 5,5 centimetara, šira za 1,5 i niža za 3 cm, pa izgleda mišićavijom i od Šestice, što u konačnici rezultira i boljom aerodinamikom (0,29). Golf je, dakle, sa 4,26 metra duljine, ostao u razumnim okvirima i jedan je od kraćih primjeraka kompaktne klase, premda mudro odmjerene proporcije to spretno prikrivaju.
Stamenitijem izgledu i nižem težištu obol daje nova platforma, međuosovinskog razmaka većeg za 6 cm i šireg traga kotača sprijeda za 8, a straga za 6 mm. Sportskijem dojmu te boljem ležanju i prostranijoj unutrašnjosti pridonosi i pomicanje prednje osovine unaprijed za 4 cm, a stražnje za dva unatrag. Upravo je platforma prilagodljivih poprečnih elemanata MQB jedan od temelja tvrdnji da je Golf VII u srži zapravo potpuno nov automobil. Modularno rješenje omogućuje koncernu Volkswagen proizvodjnu modela različitih međuosovinskih razmaka, traga i veličine kotača te pozicije sjedala i samim time veće mogućnosti pojedinačnog prilagođavanja podvozja, položaja i osjećaja za upravljačem.
U unutrašnjosti smo malo toga vizualno mogli povezati s prethodnikom. Dizajnersku svježinu donosi potpuno nova armatura, s prema vozaču blago zakrenutom središnjom konzolom pozamašne širine te upravljačem mesnatog obruča, a pomalo mršavog središnjeg dijela. No, ne treba zanemariti ulogu mekanih materijala, podatnih komandi i opreme, ugodno sadržajne za osnovni paket.
Dodirni zaslon radija, start/stop uređaj, električna parkirna kočnica i pomoć pri kretanju na uzbrdici samo su neki od detalja koje u osnovnom Golfu dosad nismo navikli gledati. Doduše, kontrole za radio na upravljaču, USB ulaz ili grijanje vanjskih retrovizora ipak su zadržani za više pakete, no sve u svemu Trendline više nije oznaka za skromnost. Još važnije: u Sedmici smo se nakon samo par minuta osjećali kao da je vozimo već godinama.
U trenu smo pohvatali logiku gdje se što pali i uključuje, ali najdublji dojam zapravo ostavlja besprijekorna kvaliteta izvedbe. Zrači čvrstinom i trajnošću, u što se uklapa kvalitetna zvučna izolacija. Rad dizelskog motora temeljito prigušuje i u normalnoj vožnji jedva da dopire do unutrašnjosti. Upravljač lijepo sjeda u ruke, a posebno nam se svidjela ručica mjenjača, dodatno udebljana i vrlo preciznih, a mekanih i iznimno tihih te ugodno kratkih hodova. Pravo je zadovoljstvo njome baratati.
Dizelski 1,6-litreni motor u svojoj jačoj izvedbi razvija 105 KS i 250 Nm (slabija i za 5330 kn jeftinija ima 90 KS i 230 Nm) od prvog kilometra nam se učinio nam kao optimalan odabir. Više od toga tražit će tek vozači koji često jure autocestom. Snage je i bez tjeranja u visoke okretaje u pravilu uvijek dovoljno. Već iznad 1000/min motor se budi, a kako brzina raste i Golf se zahuktava, osjećaj postaje sve bolji. Izrazito uglađena ubrzanja bez neugodne zadrške i uravnotežena sprega snažnog okretnog momenta na niskim okretajima, smanjene mase i pogođenih međusobnih omjera mjenjača, posebno od trećeg do posljednjeg petog, do izražaja naročito dolazi na otvorenim cestama.
Volkswagen je napravio najštedljiviji i najčišći dizelaš u klasi, opremljen start/stop uređajem i BlueMotion konceptom ponovnog korištenja kočenjem nakupljene i uskladištene energije. Uz malo oprezniji pristup na otvorenoj cesti trošili smo i manje od 4 litre, a u gradu, uz korištenje start/stop uređaja te na autocesti, gdje se pri 130 km/h motor vrti na samo 2500/min, digli smo je na još uvijek skromnih 6 litara. U prosjeku smo vozili s nešto manje od 5,5 litara. Motor je djelomice pretrpio konstrukcijske promjene u smislu modularnosti i lakše promjene dijelova, a za novi zupčasti remen Volkswagen jamči trajnost od 300.000 kilometara, bez zamjene.
Kao i dosadašnji, i novi Golf je izrazito ugodan i siguran u vožnji, no ništa drugo i nismo očekivali. Više od čvrstog ležanja i osjećaja pune kontrole iznenadila nas je visoka razina udobnosti. Veća platforma i poboljšan ovjes Šestice, uvijek miran i samozatajno tih, kao da su krpom izbrisali pojam njemačke tvrdoće, koja je u prijašnjim generacijama na lošim cestama znala biti zamorna. Golf nikad dosad nije tako udobno i tiho svladavao udarne rupe, a pritom je u oštrijoj vožnji zadržao gotovo sportsku preciznost.
Manja ukupna težina za oko 100 kg u odnosu na Šesticu unijela je dodatnu dozu živahnosti, pa vožnja zavojima bez velikog osjećaja težine prednjeg dijela ponekad podsjeća na brzo vijuganje tračnicama. Kočnice love vrlo snažno, a ponekad prelagan elektromehanički servo plijeni surovom preciznošću i izravnošću. Sve u svemu, novi Volkswagen Golf nije dizajnerska atrakcija, izgleda kao stari, ali je vrlo kvalitetno napravljen, štedljivog motora, već u startu vrlo dobro opremljen i ukupno gledano, bez ijedne izražene mane. Osim toga, jednako opremljen, za priličnih je 7580 kn jeftiniji od Šestice.
TEHNIČKI PODACI
1.6 TDI Trendline
Motor 4, cilindra, dizelski
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 77 kW/105 KS pri 3000-4000/min
Moment: 250 Nm pri 1500-2750/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Gume: 195/65 R 15, testni 205/55 R 16, Continental
Dimenzije: 425,5x179x145 cm
Osovinski razmak: 264 cm
Prtljažnik: 380/1270 litara
Spremnik goriva: 50 litara
Težina/nosivost: 1295/580 kilograma
Najveća brzina: 192 km/h
0-100 km/h: 10,7 sekundi
Potrošnja: 4,6/3,3/3,8 litara
Ispuh CO2: 99 g/km
Cijena 158.445 kuna
Cijena s doplatama 177.800 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....