Nakrcan sigurnosnom opremom, među kojom se posebno izdvaja zračni jastuk za pješake (po prvi put u serijskom autu), besprijekorno izrađen i uglađen u vožnji, V40 prije svega ima zadatak ojačati imidž (što potvrđuje i plan prodaje od tek 90.000 primjeraka), ali i pokazati da se ništa bitno nije promijenilo nakon što je Volvo od Forda kupio kineski Geely.
Riječ je tako o pokaznom modelu, a V40 tu ulogu igra bez greške. Teško je, naime, ostati hladan kad se stupi u prvoklasno izrađenu unutrašnjost, a pred vama se ukaže nova TFT instrumentna ploča sa zaslonom promjenjive grafike, ali i elegantna prednja armatura. Pretjeranim se čine tek svijetle kožne presvake, serijske u najbogatijoj opremi Summum, no to je ipak stvar ukusa. Sve ostalo je u skladu s visokim očekivanjima.
Nervirati znaju tek česta upozorenja, za što je glavni krivac sustav City Safety, koji prodornim zvučnim i svjetlosnim signalima, ali i automatskim kočenjem, reagira na prebrzo približavanje drugim vozilima ili pješacima. Osim toga, po svačijem ukusu neće biti niti gradska vožnja uz prerevni sustav Start&Stop, spreman ugasiti motor i pri najkraćem stajanju na semaforu. Sreća je tako da je baš svu tu elektoniku, koliko kod bila u funkciji sigurnosti i smanjenja potrošnje, moguće isključiti.
Traži li se dlaka u jajetu, svemu tome može se pridodati i slabija preglednost straga, no tome se učinkovito staje na kraj doplatom za parking kameru (3900 kn, u skopu paketa Intro), koja na zaslon prenosi i sliku poprečnog prometa, pa nema straha kada vam pogled sprječava zid ili drugo vozilo.
Volvo V40 pritom je i vozači orijentiran, što je zasluga izvrsno podešenog ovjesa koji pokorno slijedi putanju, ali i najsnažnijeg dizelaša u ponudi (D4, sa 177 KS i 400 Nm). Prilikom bržih prolazaka kroz zavoje uopće se ne osjeća masa od priličnih 1597 kg, međuubrzanja su uvjerljiva, a pretjecanja, ima li za njih potrebe, strelovita. Tome pridonosi i brza i uglađena 6-stupanjska automatika (100 km/h hvata se za 8,3 s, dok s ručnim mjenjačem treba 8,6 s).
No, danak ipak uzima 5 km/h manjom maksimalnom brzinom, te skoro za litru većom potrošnjom, makar i prosjek od 6,7 litara, koliko smo izmjerili na testu, nikoga neće baciti u očaj. Pogotovo ne kupce koji se odluče iskrcati 270.000 kuna, koliko bez ijedne doplate (a na testnom modelu ih ima u vrijednosti od čak 59.625 kn) stoji luksuzna i prpošna izvedba D4 Summum. Ipak, dobro je znati da se osnovni benzinac T3 sa 150 KS nudi za znatno povoljnijih 178.425 kuna, dok za dizelaš D2 sa 115 KS treba izdvojiti 187.425 kuna.
TEHNIČKI PODACI
V40 D4 Summum
Motor dizelski, common-rail
Obujam 1984 ccm
Snaga 130 kW/177 KS pri 3500/min
Moment 400 Nm pri 1750/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Pogon na prednje kotače
Dimenzije 437x180x144,5 cm
Osovinski razmak 265 cm
Prtljažnik 335 litara
Gume 205/55 R17
Težina/nosivost 1597/443kg
Brzina 215 km/h
0-100 km/h 8,3 sekundi
Potrošnja 6,7 l/100 km
Cijena 270.300 kuna
Cijena s doplatama 329.925 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....