TEST

Volvo V40 D4 Kompakt pun pametnih rješenja

Automatsko kočenje, zračni jastuk za pješake, kamera koja vidi iza ugla - ovdje vozač gotovo ne treba

Ne, nije u pitanju karavan. Iako Volvo V40 na prvu ostavlja takav dojam, riječ je o čistokrvnom kompaktu. I to s prtljažnikom od 335 litara, što je prilično ispod prosjeka klase. Ali ništa strašno. Švedski kompakt, rastegnut na 437 cm, sigurno neće birati kupci koji otraga prevoze vreće s krumpirima ili opremu za zidarske radove.

Nakrcan sigurnosnom opremom, među kojom se posebno izdvaja zračni jastuk za pješake (po prvi put u serijskom autu), besprijekorno izrađen i uglađen u vožnji, V40 prije svega ima zadatak ojačati imidž (što potvrđuje i plan prodaje od tek 90.000 primjeraka), ali i pokazati da se ništa bitno nije promijenilo nakon što je Volvo od Forda kupio kineski Geely.

Riječ je tako o pokaznom modelu, a V40 tu ulogu igra bez greške. Teško je, naime, ostati hladan kad se stupi u prvoklasno izrađenu unutrašnjost, a pred vama se ukaže nova TFT instrumentna ploča sa zaslonom promjenjive grafike, ali i elegantna prednja armatura. Pretjeranim se čine tek svijetle kožne presvake, serijske u najbogatijoj opremi Summum, no to je ipak stvar ukusa. Sve ostalo je u skladu s visokim očekivanjima.

Nervirati znaju tek česta upozorenja, za što je glavni krivac sustav City Safety, koji prodornim zvučnim i svjetlosnim signalima, ali i automatskim kočenjem, reagira na prebrzo približavanje drugim vozilima ili pješacima. Osim toga, po svačijem ukusu neće biti niti gradska vožnja uz prerevni sustav Start&Stop, spreman ugasiti motor i pri najkraćem stajanju na semaforu. Sreća je tako da je baš svu tu elektoniku, koliko kod bila u funkciji sigurnosti i smanjenja potrošnje, moguće isključiti.

Traži li se dlaka u jajetu, svemu tome može se pridodati i slabija preglednost straga, no tome se učinkovito staje na kraj doplatom za parking kameru (3900 kn, u skopu paketa Intro), koja na zaslon prenosi i sliku poprečnog prometa, pa nema straha kada vam pogled sprječava zid ili drugo vozilo.

Volvo V40 pritom je i vozači orijentiran, što je zasluga izvrsno podešenog ovjesa koji pokorno slijedi putanju, ali i najsnažnijeg dizelaša u ponudi (D4, sa 177 KS i 400 Nm). Prilikom bržih prolazaka kroz zavoje uopće se ne osjeća masa od priličnih 1597 kg, međuubrzanja su uvjerljiva, a pretjecanja, ima li za njih potrebe, strelovita. Tome pridonosi i brza i uglađena 6-stupanjska automatika (100 km/h hvata se za 8,3 s, dok s ručnim mjenjačem treba 8,6 s).

No, danak ipak uzima 5 km/h manjom maksimalnom brzinom, te skoro za litru većom potrošnjom, makar i prosjek od 6,7 litara, koliko smo izmjerili na testu, nikoga neće baciti u očaj. Pogotovo ne kupce koji se odluče iskrcati 270.000 kuna, koliko bez ijedne doplate (a na testnom modelu ih ima u vrijednosti od čak 59.625 kn) stoji luksuzna i prpošna izvedba D4 Summum. Ipak, dobro je znati da se osnovni benzinac T3 sa 150 KS nudi za znatno povoljnijih 178.425 kuna, dok za dizelaš D2 sa 115 KS treba izdvojiti 187.425 kuna.

TEHNIČKI PODACI

V40 D4 Summum

Motor dizelski, common-rail

Obujam 1984 ccm

Snaga 130 kW/177 KS pri 3500/min

Moment 400 Nm pri 1750/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Pogon na prednje kotače

Dimenzije 437x180x144,5 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 335 litara

Gume 205/55 R17

Težina/nosivost 1597/443kg

Brzina 215 km/h

0-100 km/h 8,3 sekundi

Potrošnja 6,7 l/100 km

Cijena 270.300 kuna

Cijena s doplatama 329.925 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 08:55