Češki SUV, klapa broj dva. Tako se, otprilike može opisati dolazak velikog, statusnog terenca Kodiaqa, koji ni blizu ne pati od nedostatka centimetara kao Yeti. Prvi Škodin terenac pokazan još 2009., naime, mnogima se dopao na prvi pogled, a jedino što su mu znali zamjeriti bila je veličina. Dugačak tek 422 cm, nije mogao ponuditi čudo u unutrašnjosti…
S Kodiaqom, nazvanom po vrsti smeđeg medvjeda i klimatski surovim dijelom Aljaske, stvar je potpuno drugačija. Poput većine novih koncernovskih modela smješten na modularnu platformu MQB, u dužinu broji čak 470 centimetara. S prostorom tako nema problema, čemu svjedoči i što je unutrašnjost po prvi put u slučaju Škode uz doplatu dostupna i sa sedam sjedala. Problem je, kako to često biva sa češkim proizvođačem, točno odrediti tko su mu konkurenti. Tehnološki je riječ o rastegnutom Tiguanu (pandan Kodiaqu bit će Tiguan Allspace), no dimenzijama, ali i osjećajem za upravljačem Kodiaq je bliži većim modelima poput Hyundaija Sante Fe ili Nissan X-Traila. Ovisno o pogonu tako ga se može uspoređivati i s Kijom Sportage, ali i s Jeepom Cherokee ili Volvom XC60.
Foto: Marin Tomaš
Rasprave, međutim, nema kad je riječ o prostranosti. Uz dužinu od 470, širinu od 180 i visinu od 166 cm češki SUV prava je lađa na kotačima. Posebno oduševljava prostor za noge u drugom redu, gdje se putnicima na uzdužno namjestivim sjedalima za koljena nudi prostor kao u Superbu, pa možda i veći. Kad je sjedalo pomaknuto u krajnji položaj prema prtljažniku, do prednjih naslona čak je 48 centimetara. Pola metra! A ništa manje impresivan nije niti prtljažnik. Kad u podnici ne skriva dva sjedala (doplata od 5900 kn) raspolaže sa čak 650 litara, a preklapanjem stražnjih naslona raste na kombijevskih, pomalo nestvarnih 2065 litara. Usporedbe radi, prtljažnik Nissan X-Traila nudi 550 litara, onaj u Hyundai Santa Feu 516 litara… Korištenje pritom olakšavaju praktične kukice koje sprječavaju da se sadržaj vrećica kotrlja po podnici, a kad su ruke zauzete dobro dođe i senzorski sustav za otvaranje nogom (doplata od 4400 kn). Šteta je tek što se preklapanjem naslona ne nudi ravna podnica, nego mogućnost tovarenja umanjuje poprilična stepenica. Tako da ništa od udobnog spavanja u prtljažniku na izletima u prirodu, usprkos dubini od 190 cm…
Izradi se, međutim, nema što prigovoriti. Uz kvalitetne Volkswagenove gene i tradicionalnu umješnost Škodinih radnika, kvalitetu jamči i proizvodnja u Kvasiny. Nije, naime, uopće nebitno što su češki pogoni u kojima se proizvode Yeti i Superb temeljito obnovljeni upravo pred početak proizvodnje Kodiaqa. Dijelom i stoga, češki SUV djeluje stameno i čvrsto, kao da je izrađen iz jednog komada. Pomalo živcira tek novi element “Simply Clever” ponude. Već poznatim i dokazano praktičnim rješenjima poput prenosive svjetiljke u prtljažniku, strugalice za led skrivene s unutrašnje strane poklopca spremnika za gorivo te kišobrana u prednjim vratima, sad su pridružene plastične zaštite na vratima. Osmišljene tako da pri otvaranju iskaču i štite lak od ogrebotina na uskim parkirališnim mjestima, na prvu se čine kao zgodno rješenje. No, problem je izvedba. Plastične letvice, naime, iskaču bez greške, ali pokrivaju tek dio ruba vrata. Nezaštićen pritom ostaje baš jedan stršeći dio, sklon grebanju. Osim toga, čini se da stražnja vrata upravo zbog novog “Simply Clever” rješenja treba snažnije zalupiti kako bi se potpuno zatvorila.
S druge strane, izvući neugodan zvuk iz unutrašnjosti gotovo je nemoguća misija. Koliko god brzo prelazili preko ležećih policajaca ili se truckali makadamom. Kirurški precizno izrađene plastične površine, mekane na dodir na strateškim mjestima, neće zaškripati kako god se vozili. Temeljito izolirana unutrašnjost tako nudi mir i spokoj, što poziciji za upravljačem obloženim finom kožom daje aristokratski štih.
Kodiaq titulu “Range Rovera za siromašne” brani i ponuđenom tehnologijom, spremnom vozaču i putnicima putovanje pretvoriti u svojevrstan wellness doživljaj. Uz raskošni, strujom pokretani panoramski krov nudi se i ambijentalno osvjetljenje, čiji se intenzitet i boja namještaju na velikom središnjem dodirnom zaslonu od 8 inča, za dobar zvuk zadužen je prestižni glazbeni sustav Canton s pojačalom i 10 zvučnika, a neprestani dotok fino temperiranog zraka osigurava trozonska klima.
Bolje ne može. A isto vrijedi i za pogonski sustav, koji predvodi dobro poznata kombinacija 2,0-litrenog dizelaša od 150 KS i 7-stupanjske automatike s dvostrukom spojkom. Da je riječ o idealnoj motorizaciji za Kodiaq postaje jasno čim se započne vožnja. Ne treba, naravno, očekivati da će visoka i poprilično teška karoserija od 1740 kilograma poletjeti na pritisak papučice gasa, no Kodiaq sasvim solidno povuče već od starta. Svjedoče tome i brojke. Do stotke se stiže za kratkih 10,2 sekunde, a pojuriti se može i znatno brže nego zakon dopušta, sve do 194 km/h. Čak i kad se izabere pogon 4x4, tradicionalno riješen pomoću lamelne spojke Haldex koja po potrebi na stražnju osovinu prebacuje i 100 posto snage, potrošnja u prosjeku broji izvrsnih 7,2 litre. Više od toga i ne treba tražiti, pa je sva prilika da će izvedba sa snažnijim dizelašem od 190 KS biti rijedak izbor vozača. Tim više jer je trenutačno dostupna samo u najbogatijoj opremi Style i s pogonom 4x4, te početnom cijenom od 323.550 kn. Kao i one pokretane turbobenzincem 1.4 TSI, koliko god u startu bile cijenom dostupnije.
Novac, s druge strane, ne treba štedjeti na rafalno brzoj i preciznoj automatici. Vožnja s njom sasvim je druga dimenzija u odnosu na izvedbu s ručnim mjenjačem, koliko god i on bio solidan. U vožnji se izvrsnim pokazuje i ovjes sa stražnjim multilinkom, koji uz izravan upravljač i karoseriju izrađenu uz obilno korištenje visokočvrstog čelika pridonosi uvjerljivom nastupu u zavojima. Putuje se ugodno, bez pretjeranog naginjanja karoserije, a dobro je i što ovjes fino upija udarce prilikom prelaska neravnina ili naleta na predimenzionirane ležeće policajce. Čak i kad se izaberu doplatne niskoprofilne gume u dimenziji 235/50 R19…
Kodiaq tako ima čitavu vojsku jakih aduta, što potvrđuju i već odrađeni usporedni testovi u kojima je odnio niz podjeda. I to postavljen uz bok terencima poput Audija Q5, Mercedesa GLC… Daleko od toga da je društvo pobijedio samo na račun cijene, iako mu je i ona daje vjetar u leđa – izvedba sa 2,0-litrenim dizelašem nudi se, primjerice, od konkurentnih 236.180 kuna.
Ukratko Provjereni turbodizelaš od 150 KS uvjerljivo pogoni 1,7 tona tešku karoseriju, s prosjekom od 7,2 litre nije razmetljiv s potrošnjom. Za smanjenje dušikovih oksida ugrađen je katalizator SCR, a gorivo se štedi pomalo lijenim start/stop sustavom Kodiaq izgleda dominantno, kao Superb na steroidima. Zasluga je to i atraktivno dizajniranih svjetlosnih sklopova, ali i šminkerskih alu naplataka od 19 cola Mišićava karoserija dobro se ponaša u zavojima, a vozačkim entuzijastima se uz doplatu nudi se i prilagodljivi ovjes DCC sa šest programa vožnje (Normal, Eco, Sport…) Uz podnicu udaljenu 19 centimetara od tla te pogon 4x4 riješen pomoću spojke Haldex češki SUV spreman je i za ozbiljnije izlete izvan asfalta Podatna sjedala sasvim opravdano se mogu nazvati “foteljama”, posebno kad su u opremi Style presvučena kombinacijom kože i Alcantare. Vozačevo pritom namjestivo i strujom… Vanjske dimenzije ne pogoduju manevrima na gradskim parkiralištima, no život je lakši uz prednje i stražnje senzore te kamere koje vide svih 360 stupnjeva oko Kodiaqa Izvrsna 7-stupanjska automatika s dvostrukom spojkom šlag je na torti pogonskog sustava i grehota ju je zaobići pri kupnji. Koliko god i ručni mjenjači bili solidni… Pregledni 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir središte je bogate multimedijske ponude. Tu se barata glazbenim sustavom i navigacijom, namješta osvjetljenje… Brutalno velik prtljažnik broji čak 720 litara, a s rezervnom gumom umanjenih dimenzija neznatno skromnijih 650 litara. Šteta što se preklapanjem naslona ne dobiva ravna podnica Avionski stolići straga dolaze serijski, a temperaturu si zasebno mogu namještati i putnici straga Ovisno o položaju uzdužno namjestivih sjedala u drugom redu prednji nasloni udaljeni su od 23 do nestvarnih 48 centimetara. Straga se tako ugodno može smjestiti i Franjo Arapović… TEHNIČKI PODACI MOTOR Vrsta turbodizelski, 1968 ccm Mjenjač DSG, 7 stupnjeva Gume 235/55 R18, Continental Dimenzije 470x188x166 cm Osovinski razmak 279 cm Prtljažnik 720/2065 l Spremnik goriva 60 l Masa 1740 kg Nosivost 675 kg Najveća brzina 194 km/h 0-100 km/h 10,2 sekunde Potrošnja 5,7 l/100 km Ispuh CO2 149 g/km cijena (kn) 302.670 S DOPLATAMA 373.200 kn OPREMA STYLE • alu naplaci od (16”) • automatska klima • presvlake u kombinaciji Alcantare, kože i umjetne kože • el. namjestivo sjedalo vozača s memorijom • prilagodljivi tempomat • upozorenje pri nenamjernoj promjeni trake • Drive Mode Select • zaslonom osjetljiv na dodir (8”) • USB/Aux priključci • višenamjenski upravljač u koži • putno računalo • prednji i stražnji parkirni senzori • senzori kiše i svjetla • el. parkira kočnica • el. stakla • el. najmjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • ambijentalno osvjeljenje • sportske papučice od nehrđajućeg čelika • maglenke • sklopivi stolići straga. DOPLATE • navigacija Columbus s kartom Europe • sustav za nadzor mrtvog kuta • sustav Area View (prikaz okoline od 360 stupnjeva) • alu naplaci Triglav s gumama 235/50 R19 • elektronsko podešavanje ovjesa • glazbeni sustav Canton • panoramski krov • grijani upravljač • prednja sjedala namjestiva na struju • otvaranje prtljažnika bez dodira • bežično punjenje mobitela • Ukupno 70.533 kn SVI MOTORI BENZINSKI 1.4 TSI (125 KS) 176.500 kn 1.4 TSI (150 KS) 207.220 kn 2.0 TSI (180 KS) 257.660 kn DIZELSKI 2.0 TDI (150 KS) 236.180 kn 2.0 TDI (190 KS) 323.550 kn |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....