Ako je neki Seat ostavio traga na tržištu i stvorio ime onda je to svakako gradska Ibiza. U klasi gdje se nije lako izboriti za naklonost kupaca jer je riječ o jednoj od najpopularnijih, posebice na našem tržištu, Ibiza je na megdan uvijek morala protiv snažne konkurencije poput Forda Fieste, Renaulta Clija, Opela Corse, Fiata Punta, Peugeota 208 i ostalih... No, kroz prethodne četiri generacije - od 1984. godine do danas, kupce je u 33 godine pronašlo 5,4 milijuna primjeraka Ibize. Zavidna brojka koja pred novu generaciju koja se upravo pojavila na tržištu postavlja visoka očekivanja.
Foto: Ivan Lacković
Počevši već od vanjskog izgleda mogli bismo kazati kako su Španjolci ponovo stvorili iznimno privlačan gradski auto sportskog dojma. I dok stoji, nova Seat Ibiza djeluje atraktivno, dinamično i "zategnuto", poput metka u cijevi koji čeka trenutno ispucavanje. Za još bolji dojam kod konkretnog testnog primjerka pobrinuo se paket FR (dolazi samo uz Excellence) koji predstavlja vrh ponude, a uz bogatiju opremu donosi i niz detalja na karoseriji koje dodatno naglašavaju sportski duh nove Ibize, poput malenog krovnog spojlera, naglašenih uzdužnih pregiba koji prate formu svjetala te trapezoidnih ispušnih otvora. Tako osmišljena nova Ibiza postavljena na potpuno novu MQB A0 platformu, na kojoj će od ove jeseni voziti i novi VW Polo, s 406 cm nije bitno dulja od prethodnika no međuosovinski je razmak povećan za čitavih 9,5 centimetara, dok je prednji trap širi za šest, a stražnji za pet centimetara. Uz kraće prevjese auto djeluje vrlo kompaktno i pogođenih proporcija.
S ovim novostima profitirao je očekivano i unutarnji prostor. U odnosu na prethodnika mjere su puno izdašnije sprijeda i straga. Vozač ima puno više prostora za koljena i iznad glave, a nije zanemarivo ni dodatnih 7 cm u širinu. Središnji tunel uzdignut u prednjem dijelu naglašeno odvaja vozača od suvozača uz ugodan sportski dojam, dok na stražnjoj klupi ni oni viši rastom nemaju razloga za kukanje s obzirom na 3,5 cm više prostora za noge i 2 iznad glave. Ibiza je time izbila na sam vrh svoje klase. Usto, FR paket donosi više sportskog dojma i u unutrašnjost: u profiliranim sjedalima presvučenima alkantarom i kožom sjedi se tek 49 cm od tla, stopala vozača pritišću metalne papučice, a ruke drže sportski upravljač prošiven dvostrukim crvenim šavovima. Po pitanju izrade nova Ibiza plijeni VAG-ovom preciznošću na spojevima, dok je kvaliteta plastike pritom solidna, ali ipak ne i vrhunska.
Sve je pritom začinjeno ugodnom LED rasvjetom koja posebno dolazi do izražaja u noćnoj vožnji. Ergonomija i preglednost na visokoj su razini, multimedijski sustav s 8-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir novost je za Ibizu i odlično je pozicioniran, a donosi brojne mogućnosti povezivanja. Usto, zaslon je opremljen senzorima koji očitavaju približavanje ruke i reagira prikazom prepoznatljivih ikona. No, od modernih novotarija koje su danas "must have" u svakom modernom autu pa i gradske klase, više nas je zanimalo kako se trocilindarski 1,0-litreni turbo benzinac snašao u novoj Ibizi. Premda snagom od 95 KS obećava,
ono što nas je intrigiralo jest razvijanje snage trocilindraša i mogućnosti s obzirom na sportsku orijentaciju ovakve Ibize. Inače, postoji izvedba od 75 i 115 KS istog motora, pa se 95 KS u testnom primjerku pokazao ponajboljom mjerom između performansi i potrošnje. Na okret ključa tri cilindra pokreću se vrlo tiho i uz minimalne vibracije. Motor solidno povuče i zdravo prede u svim režimima i pokazuje da ima "sape", a solidna doza od 175 Nm najvećeg okretnog momenta dostupni su od 2000 okretaja. Mjenjač se pokazao preciznim i s ne predugim hodovima, ali s relativno dugim omjerima što odgovara nižoj potrošnji benzina.
Po tom pitanju, Seatov benzinac se nije pokazao prerastrošnim, a na kraju testa potrošnja nam se zacementirala na 6,3 litre u kombiniranim uvjetima. Pritom smo za upravljačem uvijek uživali: upravljač je vrlo precizan, ovjes tvrđi ali nikad neudoban, a do izražaja pritom dolazi dojam čvrstoće karoserije. Okretna Ibiza u FR izdanju plijeni i odličnom izolacijom kabine, a buka vjetra i kotrljanja guma počinje se nazirati tek kad debelo prijeđete dozvoljenu brzinu na autocesti. Na koncu, nova Seat Ibiza osim privlačnim i svježim izgledom ima mnogo vrlina koje bi mogle osvojiti buduće vlasnike - od voznih osobina, serijske opreme poput Front assista koji prepoznaje prepreke i automatski aktivira kočnice, ali i motora koji se pokazao dobrim kompromisom po pitanju performansi i potrošnje.
Ukratko FR paket opreme (uz Excellence) u vrhu je ponude, a uz bogatiju opremu donosi i niz detalja koje dodatno ističu sportski duh nove Ibize. Maleni krovni spojler, naglašeni uzdužni pregibi koje prate i forme svjetala, kao i trapezoidni ispušni otvori koje donosi FR paket, razlog su zbog kojeg nova Ibiza izgleda snažno i straga Nova Ibiza trenutačno je ponuđena samo u verziji s pet vrata, a nova kompaktna verziji MQB platforme donijela je veći razmak među osovinama (+9,5 cm), veću stabilnost i bolje vozne osobine. Gotovo 9 centimetara šira karoserija omogućila je stvaranje dodatnog prostora za putnike, ali istodobno značajno pridonijela agresivnijem i sportskijem izgledu. Modularna MQB A0 platforma, iako šira i s većim međuosovinskim razmakom, kruća je i lakša zahvaljujući tehnologiji toplog prešanja limova Turbobenzinski trocilindrični motor zbog dugih prijenosa ne briljira u međuubrzanjima, ali 95 KS vrlo spremno reagira na svaki podražaj, troši manje od konkurenata i iznimno je uglađen Pozicija vozača ergonomski je dovedena gotovo do savršenstva. Upravljač se pomiče 5 cm po dubini i 6 po visini, a sjedi se poprilično nisko, samo 49 cm od tla. Sjedala su u odnosu na prethodnu generaciju 4 cm šira (ukupno 49), a sportski ugođaj donose naglašeni rubni profili i presvlake u kombinaciji kože i alkantare. Multimedijalni sustav s 8-inčnim zaslonom nema navigaciju (dolazi na jesen), ali nudi brojne opcije spajanja pametnih telefona, bežično punjenje i pojačavač prijema Osim izdašnih dimenzija stražnje klupe (50 cm dubine i 128 širine), putnici straga dobili su i više prostora za noge (7-40 cm), a povećan je i prostor u visinu. Obujmom prtljažnika (izmjerili smo 300 l korisnog prostora) nova Ibiza uvelike nadmašuje prosjek klase, a podesiva visina podnica eliminira stepenicu koja nastaje obaranjem stražnjih naslona TEHNIČKI PODACI Motor turbo benzinski, 3 cil. Obujam 999 ccm Snaga 70 kW/95 KS pri 5000 o/min Moment 175 Nm pri 2000-3500 o/min Pogon na prednje kotače Mjenjač ručni 5 stupnjeva Gume 215/45 R17 Bridgestone Dimenzije 406 x 178 x 144 cm Osovinski razmak 256 cm Prtljažnik 355/1165 litre Spremnik goriva 40 litara Težina 1122 kg Nosivost 418 kg Najveća brzina 182 km/h 0-100 km/h 10,9 sekundi Potrošnja 5,8/4,1/4,7 l/100 km Ispuh CO2 106 g/km Cijena 113.380 kuna S doplatama 133.892 kuna SERIJSKA OPREMA • alunaplaci (17 cola) • automatska klima • sportska sjedala • stražnji spojler • led dnevna i stražnja svjetla • prednja sjedala podesiva po visini • maglenke sprijeda s funkcijom zakretanja • zatamnjena stražnja stakla • upravljač i ručica mjenjača u koži • tempomat + detekcija umora • pomoć pri startu na usponu • start&stop • Front assist - prepoznavanje prepreka i automatsko aktiviranje kočnica • električno podesivi i grijani retrovizori • komande na upravljaču • dodirni zaslon + Bluetooth/Aux/Usb... DOPLATE • metalik lak • akcijski FR paket • prednja led svjetla • parking senzori straga • sjedala u kombinacija kože i alkantare • radio media system plus • zimski paket... • Ukupno 20.512 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....