SJEDI, 5!

VELIKI TEST: NOVI RENAULT ZOE R135 JE DOKAZ DA SE SA STRUJOM MOŽE ŽIVJETI Osvaja brojnim kvalitetama, no cijena se bez poticaja države pokazuje manom

 
 Ivan Lacković

Temeljito dotjerani mališan na struju zavodi šminkerskim vozačkim okruženjem i brdom opreme, a s novom baterijom izdašnog kapaciteta 52 kWh i bez velike pažnje prelazi preko 330 kilometara. Ništa manje važno, sa snažnijim elektromotorom nudi i strelovita ubrzanja

Možda nije potpuno nov, ali sličnosti s prethodnikom vidljivije su na papiru nego uživo. Temeljito, od glave do pete redizajnirani Renault Zoe i dalje je, naime, smješten na istu platformu i rastegnut u dužinu na istih 408 centimetara. Isti su i međuosovinski razmak od 259 cm, krug okretanja od 10,6 metara, pa i prtljažnik od solidnih 338 litara.

Zli jezici reći će da se i dizajn nije odviše promijenio, i to čak od 2012. kad je krenula proizvodnja električnog mališana, svojevrsnog “Clija na struju”.

Novi izgled poklopca motora, ušminkani prednji odbojnik, smještaj dioda u svjetla i novi “svjetlosni” potpis u obliku slova “C” te ponuda dinamičkih žmigavaca i nisu neka revolucija, reći će takvi komentirajući Zoe.

I neće biti u krivu. No, istina jest da novosti, pa i revolucionarnih, itekako ima. Samo nisu vidljive na prvi pogled, već su uglavnom skrivene u podnici i pod prednjim poklopcem.

Najvažnija je svakako novi paket litij-ionskih baterija kapaciteta 52 kWh, znatno izdašniji od nekadašnjeg kapaciteta 41 kWh, a nemjerljivo od onoga u prvom izdanju od 22 kWh. Zahvaljujući tome, stvaran doseg je povećan za više nego dvostruko u odnosu na Zoe iz prvih godina proizvodnje.

Ivan Lacković

Prema testnom ciklusu WLTP, znatno realnijem od nekadašnjeg NEDC, s jednim punjenjem se može dohvatiti čak 395 km. U stvarnosti je to, naravno, ipak manje, ali i bitno više od 150 km koliko se u početcima moglo prevaliti s električnim Renaultom.

Odnosno, za četvrtinu više nego što se prolazilo s baterijom kapaciteta 41 kWh, uvedenoj tijekom 2016. Realno, riječ je o nekih 330 km, prosječnom vozaču u Hrvatskoj sasvim dovoljnih za tjedan dana vožnje bez ikakvog stresa ili priključivanja na punjač.

Vrijednost više je i novouvedeni, nikad snažniji elektromotor od 135 KS i 245 Nm u izvedbi R135 (slabiji R110 ima 108 KS i 225 Nm). Ubrzanje od 9,5 sekundi do 100 km/h jasno ukazuje da tu više nije riječ o izvedbi s kojom će se doletjeti do nekih 60 km/h, a zatim čekati cijelu vječnost da bi se nabrala neka ozbiljnija brzina.

Samim time, novi Zoe u snažnijoj izvedbi dobro podnosi i otvorene dionice gdje s lakoćom odrađuje pretjecanja.

Startnost i uvjerljiva ubrzanja pogoduju i ležernom prestrojavanjima u gradu, kao uostalom i reduktor sa stalnim omjerom koji u praksi djeluje poput brzog i preciznog automatskog mjenjača.

Riječ je o takvoj žustrini da je s vremena na vrijeme zabavno u retrovizoru promatrati lica vozača kako u nevjerici gledaju u Zoe. Snaga koja se nudi već pri slabijem dodiru na gas ne godi jedino pri manevriranju na parkiralištu.

Zoe se tada u prvi mah zna prilično trznuti naprijed ili nazad, ovisno o poziciji ručice reduktora. No, nije riječ o velikom, nepremostivom problemu, što postaje jasno kad vozač nakon nekoliko dana stekne iskustvo i u delikatnim manevrima prilagodi pritisak noge na osjetljivu papučicu.

Solidno se Zoe ponaša i na autocesti, gdje može pojuriti i 140 km/h (5 km/h više nego prije). Dovoljna je to brzina da bi se bez ikakvog straha izašlo na obilaznicu i tamo nizalo kilometre, pa čak i za lagodnu međugradsku vožnju.

Pritom treba znati da takvi uvjeti najmanje pašu električnom sklopu i doseg na autocesti u brzom ritmu ni blizu ne iznosi kao onaj u gradu ili na otvorenoj cesti.

No, vrti se blizu 280 km pa Zoe bez problema može poslužiti i za duže vikend izlete, može se s njime čak i skočiti do mora ili na skijanje u Sloveniju ili Austriju.

Ipak, Zoe se i dalje najbolje snalazi u gradu. Kao, uostalom, i njegov vozač s obzirom na to da je u urbanim dijelovima još uvijek smještena većina infrastrukture za punjenje…

Ivan Lacković

Zanimljivo je pritom staviti ručicu reduktora u položaj B. Tada se pojačava regenerativno kočenje i toplinska energija se u većoj mjeri koristi za dobivanje struje i napajanje akumulatora, a zauzvrat Zoe izraženije usporava čim se otpusti papučica gasa.

I to u mjeri da ponekad kočnicu uopće nije potrebno dodirnuti. Tako se dugoročno i čuva kočni sustav koji se inače bez problema nosi s popriličnom masom od 1577 kg, od čega su samo baterije gurnute u podnicu zaslužne za njih 326.

Priključak za punjenje i dalje se nalazi skriven iza masivnog prednjeg logotipa, što je i najlogičnije mjesto za njegov smještaj s obzirom na to da se većini javnih punjača pristupa upravo sprijeda.

Dobrodošla novost je što se uz standardan sad ovdje može naći i priključak za brzo punjenje istosmjernom strujom do 50 kW (doplata od 7500 kn) na kojemu se baterije za sat vremena mogu napuniti do 80 posto kapaciteta. Odnosno, do dosega od dodatnih 150 km može se doći u samo pola sata, što iznimno olakšava duža putovanja.

Kad je već riječ o punjenju, treba znati da se već uz osnovnu opremu Life dobiva kabel za punjenje dugačak 6,5 m (i to onaj za javne punionice do 22 kW, dok se onaj kućni doplaćuje 3000 kn), kao i da su u Renaultu razvili zgodnu aplikaciju za pametni telefon koja vlasniku omogućuje provjeru stanja baterije i statusa punjenja te daljinsko pokretanje hlađenja i grijanja kako bi vozača dočekalo temperirano vozilo bez štete po doseg.

Veliki iskorak napravljen je u unutrašnjosti i sjedanjem za upravljač vozač lako može pomisliti da sjedi u iz temelja novorazvijenom autu.

Zatvaranje vrata, doduše, još uvijek prati kombijevski, plehnati zvuk, no prednja armatura sad je presvučena naočigled kvalitetnijom, na dodir mekanom plastikom i ukrašena tkaninom kakva se nalazi i na sjedalima, dobivenom reciklažom.

Uz osjetno manju i atraktivnije dizajniranu ručicu reduktora, međutim, najviše pažnje privlači novi, ogromni i okomito postavljen zaslon multimedije dijagonale 9,3 inča.

Dolazi serijski u najskupljoj opremi Intens, s navigacijom i kamerom za vožnju unazad.

Dostupan prostor u unutrašnjosti nije se mijenjao, za čim će žaliti samo viši putnici koje sudbina odvede na stražnju klupu. Uz visoku podnicu koja skriva baterije i neobično masivne naslone prednjih sjedala višima od 185 cm uglavnom će biti tijesno za noge, a neće se moći niti potpuno uspraviti. No, tako je općenito u gradskoj klasi.

Veći problem je cijena, prilično paprena već od starta. Novi Zoe sa slabijim elektromotorom od 108 KS i osnovnom opremom Life (ručna klima, multimedija sa zaslonom od 7 inča, Renault kartica…) nudi se od 247.900 kn, a bira li se testirana, najskuplja izvedba treba izdvojiti i 275.900 kn.

Tko ugrabi poticaje koji će se i ove godine dijeliti na kapaljku moći će umanjiti cijenu za nekih 80.000 kuna, što je većini zainteresiranih slaba utjeha. S druge strane, vozači koji dnevno prevaljuju ozbiljniju kilometražu, poput taksista ili dostavljača, ulaganjem u Zoe u konačnici mogu i ozbiljno ekonomski profitirati…

Do detalja...

Nova, znatno preglednija instrumentna ploča zapravo je digitalni zaslon od 10 inča koji nudi pregršt korisnih prikaza - od postavki električne vožnje do navigacije

Uz snažniji elektromotor od 135 KS stotka se hvata za kratkih 9,5 sekundi. Novi paket baterija kapaciteta 52 kWh ponudio nam je obilnih 330 kilometara vožnje bez pauze za punjenje

Zbog uzdignute podnice koja skriva baterije sjedi se prilično visoko i preglednost nije loša, a vozaču u opremi Intens pomaže i brdo pametne elektronike

Dizajn karoserije rastegnute na 408 cm nije se odviše promijenila i novi Zoe će na cesti prepoznati samo oni oštrijeg oka, ponajprije po novim svjetlosnim sklopovima s diodama

Ventilacijski otvori jedan su od rijetkih detalja čiji se izgled nije promijenio. To, međutim, nije slučaj s komandama klime, multimedijom, ručicom reduktora…

Atraktivni, pomalo i aristokratski ugođaj u unutrašnjosti donose presvlake od reciklirane tkanine, osim na sjedalima prisutne i na prednjoj armaturi

Već od starta i početne opreme Life nudi se Renault kartica, što znači da se vrata sama otključavaju kad se nađete blizu, a elektromotor uključuje pritiskom na prekidač

Jedina prava mana jest cijena, iako vozači Ubera i drugi koji dnevno prevaljuju ozbiljniju kilometražu itekako mogu imati ekonomsku računicu

Serijski se već od starta nudi kabel za punjenje dugačak 6,5 metara, a prtljažnik s osnovnih 338 raste na 1225 litara. Međutim, tada izostaje ravna podnica…

Visoka podnica i masivni nasloni prednjih sjedala remete prostranost straga, no putnici prosječne visine mogu se tu smjestiti sasvim pristojno, pa i koristiti zasebne USB ulaze

Uz spretno podešen ovjes i nisko težište, Zoe poslušno prati zadani pravac u zavojima, a nije niti neudoban pri susretima s visokim ležećim policajcima

PODACI - RENAULT ZOE R135

Motor

Vrsta električni sinkroni motor

Baterija litij-ionska, 52 kWh

Snaga 100 kW/135 KS

pri 4200 do 11.163/min

Moment 245 Nm od 1500 do 3600/min

PODVOZJE

Pogon na prednje kotače

Prijenos reduktor sa stalnim omjerom

Ovjes sprijeda poprečna ramena,

straga polukruta osovina

Kočnice sprijeda samoventilirajući diskovi

280 mm, straga bubnjevi 260 mm

Gume 215/45 R17

KAROSERIJA

Dimenzije 408 x 173 x 156 cm

Osovinski razmak 259 cm

Prtljažnik 338/1225 litara

Težina 1577 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina 140 km/h

0-100 km/h 9,5 sekundi

Doseg 386 km * tvornički podatak

CIJENE I TROŠKOVI

Početni model (R110) 247.900 kn

Testni model 275.900 kn

Testni model s doplatama 289.700 kn

Godišnji porez 900 kn

Jamstvo 5 god/100.000 km

OPREMA Intens

Serijska oprema - automatska klima • multimedija sa zaslonom od 9,3” • navigacija • Bluetooth • USB • bežično punjenje mobitela • alu naplaci od 16 cola • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za vožnju unazad • digitalni zaslon od 10” • LED svjetla • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • el. podizači stakala • presvlake u kombinaciji kože i tkanine • koža na upravljaču i ručici mjenjača • nadzor mrtvog kuta • prepoznavanje prometnih znakova • tempomat • senzori za kišu i svjetlo • Renault kartica • dodatno zatamnjena stražnja stakla • kabel za punjenje od 6,5 metara •

Doplate - metalik lak • pomoć pri parkiranju od 360 stupnjeva i kamera za vožnju unatrag • brzo punjenje baterije Ukupno: 13.800 kn

SVI MOTORI

R110 (108 KS) 247.900 kn

R135 (135 KS) 263.600 kn

SUPARNICI

Renault Kangoo ZE (60 KS) 233.125 kn

Hyundai Kona EV (136 KS) 263.990 kn

Renault Zoe (108 KS) 247.900 kn

Opel Corsa-e (136 KS) 242.358 kn

Nissan Leaf (150 KS) 276.500 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. rujan 2024 23:11