KOREJSKI HIT GODINE

VELIKI TEST: HYUNDAI KONA 1.0 T-GDI ROCKit gradski šminker s istoka nameće se nastupom, opremom i poštenom cijenom

 
 Ivan Lacković

Definitivno, u prenapučenoj klasi kompaktnih crossovera gdje baš svaki proizvođač ima svog predstavnika, novi Hyundai Kona odskače izgledom. Jedan od trenutno dizajnerski najzanimljivijih malih crossovera na tržištu je izgledom već uspio skrenuti pažnju kupaca, pa slobodno možemo ustvrditi kako je atraktivni korejski SUV dugačak 417 cm pravi mamac je za poglede premda će se za kupce natjecati s prokušanim rivalima poput Suzukija Vitare, Renaulta Captura i Nissana Jukea, te nizom novih i zanimljivih modela poput Opela Crosslanda X, Citroen C3 Aircross ili bratske Kije Stonic. Po pitanju izgleda Kona djeluje jako futuristički s nekoliko sklopova svjetala sprijeda i straga, te istodobno atraktivno i snažno dok su proporcije sjajno pogođene, pa možemo kazati kako je kućni dizajner Peter Schreyer ponovo napravio dobar posao.

S druge strane za unutrašnjost i kokpit se osim Acid žute boje na plastičnim elementima, sigurnosnim pojasevima te prošivima upravljača i sjedala, može kazati kako je dizajnirana bitno konvencionalnije od vanjskog lima, no daleko od toga da djeluje zastarjelo - sve je ovdje na svojem mjestu, a solidni materijali i kvalitetna zvučna izolacija ne ostavljaju mjesta značajnijim primjedbama, baš kao ni praktičnost i funkcionalnost. Odgovarala nam je i blago povišena pozicija za volanom što u kombinaciji s podnicom udaljenom od tla 17 cm osigurava pravi SUV-ovski pogled na cestu. Prtljažniku od 361 litre pristupa se jednostavno, preklapanjem stražnjih sjedala raste na 1143 litara, dok je na stražnjoj klupi komotno u širinu, pa i u visinu, no dobro bi došao još koji centimetar za koljena putnika. Što se tiče paketa za individualizaciju njih ima nekoliko, pa je tako testni primjerak za 2500 kuna doplate dobio presvlake sjedala u kombinaciji kože i tkanine, a kožom su presvučeni i dijelovi vrata te nasloni za laktove. Ugodni za oko, ali i za korištenje su i prekidači te tipke kojima se s volana upravlja putnim računalom, multimedijom i tempomatom, no jedan od najvećih aduta Kone je bogata oprema.

Ivan Lacković

Već osnovna od čak šest paketa pod nazivom DRIVEit, u unutrašnjost donosi kožom presvučeni upravljač, klimu, tempomat i strujom pokretana stakla i retrovizore, alu naplatke od 16 cola, maglenke i uzdužne krovne nosače, a ne škrtari niti sa sigurnosnom elektronikom. Dostupni su sustavi za upozorenje pri prelasku trake, upozorenje vozača na umor i pomoć pri kretanju na uzbrdici, a tek automatsko kočenje dolazi u najskupljoj izvedbi GRIPit. Testna izvedba s opremom ROCKit je raspolagala automatskom klimom, parkirnim senzorima, navigacijom, zaslonom od 8 inča i sjajnim audio sustavom Krell...

Ivan Lacković

S druge strane što se tiče motora, u Koni se još ne nudi dizelski stroj, a dostupna su dva benzinca: snažniji 1.6 T-GDI od 177 KS koji dolazi isključivo uz pogon 4x4, 7-stupanjsku automatiku s dvostrukom spojkom i najskuplju opremu GRIPit, pa će ga zbog početne cijene od 203.990 kuna birati imućniji kupci, te trocilindarski turbobenzinac 1.0 T-GDI od 120 KS. Potonji je motor pokretao testni primjerak koji se pokazao više nego dovoljno snažnim (premda je nešto bučniji od konkurenata) za masu karoserije od 1235 kg. No, na tu agilnost pak nikako ne upućuju suhe brojke s papira: Kona 1.0 T-GDI, naime, do 100 km/h stiže za 12 sekundi što nije loše, no neki konkurenti iste snage ubrzavaju i više od sekundu bolje. Razlog: prijenosni omjeri podešeni su na štednju inače preciznog 6-stupanjskog ručnog mjenjača.

Ivan Lacković

Zato prosječna potrošnja na kraju testa nije prešla sedam litara s tim da Koni nigdje nismo davali "popust" na gasu. U vožnji pak Kona vozaču neće priuštiti nikakvih iznenađenja premda je straga ugrađena polukruta osovina, a lijepo podešen ovjes lijepo balansira između udobnosti i zahtjeva za dinamičnije odvezenim kilometrima, dok u zavojima "povišeni" automobil čvrsto prati zadanu putanju. Uvjerljive su i kočnice te upravljač koji osjetno oteža u rukama s povećanjem brzine, baš kako i treba biti. Na koncu, dolazimo i do cijene koja za konkretni model 1.0 T-GDI ROCKit iznosi 140.990 kuna, što je više nego pošteno s obzirom na svježinu modela, darežljivu opremu i solidnu prostranost, a dobro je znati i da osnovni model 1.0 T-GDI DRIVEit stoji 117.990 kuna do registracije.

1.0 T-GDI ROCKit

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 3 cil.

Obujam 998 ccm

Snaga 88 kW/120 KS pri 6000/min

Moment 172 Nm pri 1500-4000/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Gume 215/55 R17

Dimenzije 417x180x155 cm

Osovinski razmak 260 cm

Udaljenost od tla 17 cm

Prtljažnik 361/1143 litara

Težina/nosivost 1233/542 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina 181 km/h

0-100 km/h 12 sekundi

Potrošnja 6,0/4,7/5,2 l/100 km

Ispuh CO2 117 g/km

Cijena 140.990 kuna

S doplatama 146.690 kuna

Serijska oprema ROCKit: automatska klima • alu naplaci od 17 cola • navigacija • multimedijski zaslon od 8 inča osjetljiv na dodir • glazbeni sustav Krell • stražnja kamera • stražnji parkirni senzori • senzor za kišu • bežični punjač za mobitel • putno računalo sa zaslonom od 3,5 inča • LED prednja i stražnja svjetla • el. podešavanje sjedala vozača u lumbalnom dijelu • maglenke • pomoć pri kretanju uzbrdo • upozorenje prilikom prelaska trake • koža na upravljaču i ručici mjenjača • tempomat s ograničenjem brzine • el. podizači stakala • el. namjestivi i grijani retrovizori • kuke u prtljažnom prostoru • rezervni kotač umanjenih dimenzija • plastične obloge vrata

Doplate: metalik lak Acid Yellow • Paket tkanina-koža Lime Ukupno 5700 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. kolovoz 2024 09:51