Izvijestili smo o njoj sve sa svjetske premijere krajem prošle godine u Pragu, kad smo je prvi put vidjeli uživo i mogli sjesti za upravljač.
Međutim, ovog proljeća propustili smo standardne, prve vožnje za novinare u Grčkoj jer su bile otkazane zbog korona virusa (kao i sve ostale dinamičke prezentacije). No, sad je stožerni model Škode u 4. generaciji stigao u Hrvatsku, a novi smo novi češki bestseller testirali tjedan dana na hrvatskim cestama. Više nego dovoljno, ne samo za prve dojmove, već i puno više od toga... Evo i našeg testa...
Čim je nova Škoda Octavia Combi 1.5 TSI Style Combi stigla pred našu redakciju ponovo je bilo jasno: vremena kad je Škodi pripadala uloga rezervnog igrača unutar koncerna Volkswagen su iza nas.
Krenimo od osnova: češki "razvučeni" kompakt u travnju je stigao i na naše tržište, pa tako i na ovaj test, i to u raskošnoj karavanskoj izvedbi (limuzina stiže za mjesec dana).
Nova Octavia s Golfom VIII dijeli i napredni modularni multimedijski sustav MIB 3 te svu silu napredne elektronike. Kako se u Mladoj Boleslavi nije posezala ručna svjedoče i sitnice poput head-up zaslona, po prvi put uvrštenog na popis doplata na nekoj Škodi, ali i krupnije stvari, poput vanjskog dizajna.
Foto: Marko Miščević / CROPIX
U odnosu na prethodnika na tržište puštenog 2012., posebno na redizajnirano izdanje iz 2016. koje je „krasilo“ po mišljenju mnogih neuspjelo eksperimentiranje s razlomljenim prednjim svjetlima, nova Octavia izgleda znatno zavodljivije.
Očekivano, nema tu nekih dizajnerskih izleta kakvi bi mogli biti trn u oku tradicionalnije orijentiranim kupcima, no karoserija rastegnuta na izdašnih 469 centimetara (+2,2 cm u odnosu na prethodnika) već na prvi pogled izgleda skladno. Zasluga je to prije svega nove prednje maske s užim, šire razvučenim svjetlima već od starta opremljenih LED tehnologijom, izraženijih pregiba na poklopcu motora, kao i pitomog korištenja kromiranih ukrasa prisutnih taman u mjeri da „dignu“ pojavu, a pritom ne izgledaju kičasto.
Barem jednako uvjerljivo nova Octavia djeluje i kad se gleda straga, gdje na poklopcu prtljažnika više nema prepoznatljive Škodine značke već ondje u skladu s novim dizajnerskim smjernicama stoji naziv češke tvrtke ispisan široko razmaknutim slovima.
Nije riječ o originalnom rješenju (mnogima će odmah na pamet pasti Volvo), no pridonosi prestižnijem dojmu i skladno se nadovezuje na svjetlosno sklop i ovdje opremljen diodama. U LED tehnologiji izvedeni su i pokazivači smjera, pa se vozači o namjeri skretanja obavještavaju atraktivnim dinamičkim žmigavcima, davnih dana rezerviranima za Audi. Osim što ih je teško previdjeti pa tako pridonose sigurnosti, predstavljaju i dodatnu vizualnu atrakciju. Posebno noću.
Dobra vijest je i da karoserija međuosovinskog razmaka 267 cm nije niža od prethodne, pa atraktivna bočna vizura ukrašena krovnim nosačima i nizak koeficijent otpora zraka (0,26) vozač i putnici ne plaćaju otežanim smještajem na sjedala. Također, paše i što je u unutrašnjosti na račun širine od 183 centimetara (+1,5 cm) sad još više prostora za ramena, ponešto je izdašniji i prostor za koljena straga, a posebno je dojmljivo što je dodatno povećan ionako gorostasni prtljažnik.
U karavanskoj izvedbi sad broji čak 640 litara (+30), čime se Octavia Combi u ovoj kategoriji ponovno lansirala na tron koji mu je nakratko preotela Kia Ceed Sportwagon sa svojih 625 litara. O kakvom je prostoru tu riječ postaje jasnije kad se, primjerice, zna da nimalo oskudan prtljažnik Renaulta Meganea Grandtour raspolaže sa 521 litrom, onaj u Opel Astri Sports Tourer 540 litara…
Kad za sobom zatvori masivna vrata koja odaju dojam tradicionalno čvrste izrade, vozač postaje svjestan i novih dizajnerskih smjernica u unutrašnjosti. Kroz novi dvokraki upravljač s mesnatim obručem gleda se u virtualni kokpit serijski prisutan u skupljoj od trenutačno dvije ponuđene opreme Style.
Brojnim prikazima, od kojih jedan uključuje i onaj navigacije, krstari se tipkama i praktičnim okretnim prekidačima na upravljaču i potrebno je ponešto vremena da bi se taj posao obavljao bez razmišljanja. Mogućnosti je jednostavno previše. Malo mozganja u početku zahtijeva i kretanje po brojnim izbornicima na središnjem, visoko uzdignutom zaslonu multimedije darežljive dijagonale od 10 inča.
Njime se, naime, također upravlja svom silom funkcija, pa i klimatizacijom čiji su prekidači u cijelosti uklonjeni s prednje armature. Ponukani nekim prijašnjim iskustvima isprva nismo bili zadovoljni takvim rješenjem, no u praksi se pokazalo da ta priča zapravo funkcionira bez posebnih peripetija.
Vozački se nova Octavia također brzo podvlači pod kožu. Prije nego u ponudu dođu trocilindarski turbobenzinac 1.0 TSI sa 115 KS te plug-in hibrid (proizvodnja planirana za drugi dio 2020.), kupcima koji nisu skloni dizelašima (nudi se isključivo 2.0 TDI, sa 115 i 150 KS) kao jedino rješenje nameće se provjereni četverocilindarski turbobenzinac 1.5 TSI sa 150 KS i 250 Nm.
Koji, treba reći odmah u startu, oduševljava nastupom. Opremljen je sustavom Active Cylinder Management, što uvjerljivom, prilično poletnom motoru spremnom stotku dohvatiti za kratkih 8,3 sekunde omogućuje da na manjem broju okretaja radi na samo dva cilindra, čime se značajno štedi gorivo.
Da se uključio takav način rada postaje jasno zahvaljujući jezično nespretnom upozorenju o „2-cilindričnom modusu“, ali i činjenici da potrošnja naočigled počinje kopnjeti. Potencijal za uštedu goriva je zapravo nevjerojatan i vozači koji uspiju odoljeti snažnim ubrzanjima bit će nagrađeni dizelaškom potrošnjom. Primjerice, nama je za rukom pošlo da Zagrebom krstarimo uz prosjek od tek 5,8 litara, no i kad nismo pazili potrošnja ne bi značajnije skakala.
U gradu smo u konačnici u prosjeku trošili 6,4 litre, na otvorenoj cesti 5,1, a vozeći se 130 km/h na autocesti potrošnja se u prosjeku kretala oko 5,8 litara. Nije loše, zar ne? Zasluge za takav rezultat ima i pažljivo proračunati, iznimno precizni 6-stupanjski ručni mjenjač, jedini koji se isporučuje uz 1.5 TSI.
Cijena? Treba znati da sadašnja oprema Ambition (automatska klima, tempomat, alu naplaci od 16 cola, multimedija sa zaslonom od 10 inča…) neće zauvijek predstavljati početak ponude, već će tu ulogu preuzeti izvedba Active (ručna klima, multimedija sa zaslonom od 8,25 inča, kožni upravljač, čelični naplaci…).
To, kao i dolazak turbobenzinca 1.0 TSI od 110 KS, sigurno će umanjiti cijenu početne izvedbe koja u ovom trenutku iznosi 170.512 kn (1.5 TSI, oprema Ambition). Također, već sad se zna da će limuzina u prosjeku biti povoljnija 7000 kuna od karavana. Ne treba, međutim, očekivati diskontne ponude, ali treba računati na veliku vrijednost za uložen novac.
Ukratko
Turbobenzinac 1.5 TSI od 150 KS na manjem broju okretaja radi na samo dva cilindra, čime se značajno štedi gorivo. Tko se uspije oduprijeti snažnijem pritiskanju gasa može računati s dizalaškom potrošnjom
Broj veći naplaci od onih 17 colnih, serijskih u opremi Style, te srebrni umjesto crnih krovnih nosača, stvar su doplate
Uz fino namješten ovjes, izravan upravljač i uvjerljive kočnice spremne zaustaviti Octaviju pri brzini od 100 km/h za kratkih 36,1 metar ponuđeno je baš sve što treba za uvjerljive prolaske kroz zavoje
Uz čvrstu strukturu same karoserije za maksimalnih 5 EuroNCAP zvjezdica zaslužna je i bogata sigurnosna elektronika koja već od starta uključuje automatsko kočenje
Prekidači su uglavnom uklonjeni s prednje armature, a ovo malo što ih je ostalo vješto je skriveno iznad središnjih ventilacijskih otvora. Praktični pretinci nalaze se u svakom kutku unutrašnjosti
Na poklopcu prtljažnika više nema prepoznatljive Škodine značke već ondje u skladu s novim dizajnerskim smjernicama stoji naziv češke tvrtke ispisan široko razmaknutim slovima
Udobna sjedala s izdašnom bočnom potporom ne umaraju niti na dužim putovanjima. Napredna multimedija dostupna u opremi Style serijski donosi navigaciju s prikazom na središnjem zaslonu i virtualnom kokpitu, ali i Wi-Fi
U praksi se pokazuje iznimno praktičnim što Škoda u prtljažniku od 630 litara isporučuje praktične kukice za vješanje vrećica, mrežicu i modularne odjeljke za prtljagu
Putnici straga imaju zasebnu ventilaciju te dovoljno prostora za noge i ramena, pa se i ondje ugodno putuje. Nije možda prostrano kao u Superbu, ali svakako jest iznad prosjeka klase
Široko razvučena svjetla već su od starta opremljena LED tehnologijom, a u opremi Style imaju i naprednu funkciju Matrix koja iznimno olakšava noćnu vožnju
Uz trocilindarski turbobenzinac 1.0 TSI od 110 KS Octaviju će se moći nabaviti i za manje od danas početnih 170.512 kn. Sva je prilika, međutim, da će najtraženiji i dalje biti dizelaši 2.0 TDI...
TEHNIČKI PODACI
MOTOR
Vrsta turbobenzinski, 4. cil.
Obujam 1498 ccm
Obujam 1968 ccm
Snaga 110 kW/150 KS pri 5000-6000/min
Moment 250 Nm pri 1500-3500/min
PODVOZJE
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Ovjes sprijeda McPherson,
straga polukrut
Kočnice sprijeda samoventilirajući diskovi,
straga diskovi
Gume 225/45 R17
KAROSERIJA
Dimenzije 469x183x145 cm
Osovinski razmak 267 cm
Prtljažnik 640/1700 litara
Spremnik goriva 45 litara
Masa (osnovni) 1360 kg
PERFORMANSE
Najveća brzina 224 km/h
0-100 km/h 8,3 sekundi
Prosječna potrošnja 4,8 l/100 km
Ispuh CO2 111 g/km
CIJENE I TROŠKOVI
Početni model (1.5 TSI) 170.512 kn
Testni model 184.459 kn
Testni model s doplatama 195.297 kn
Godišnji porez 900 kn
Jamstvo 5 god/100.000 km
OPREMA Style
automatska klima • alu naplaci od 17 cola • prednji i stražnji parkirni senzori • multimedija sa zaslonom od 10 “ • navigacija • Bluetooth • virtualna instrumentna ploča • višenamjenski upravljač u koži • el. podizači stakala • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • tempomat • senzori kiše i svjetla • LED Matrix glavna svjetla • automatsko kočenje • zadržavanje u voznoj traci • otključavanje auta i uključivanje motora bez ključa • eCall • Paket za pohranu predmeta (pretinac ispod suvozačkog sjedala, mreže i cargo elementi u prtljažniku) • preklapanje stražnjih naslona iz prtljažnika • zatamnjena stražnja stakla • hlađeni pretinac za rukavice • krovni nosači •
DOPLATE
• metalik lak • alu naplaci od 18 cola • kromirane letvice oko ruba prozora • srebrni krovni nosači Ukupno . 10.839 kn
SVI MOTORI
Benzinski
1.5 TSI (150 KS) 170.512 kn
DIZELSKI
2.0 TDI (110 KS) 178.155 kn
2.0 TDI (150 KS) 205.074 kn
SUPARNICI* (kn)
Kia Ceed SW 1.4 T-GDi (140 KS) 162.990
Renault Megane Gr. tour 1.3 TCe (140 KS) 160.420
Opel Astra Sp. Tourer 1.2 T (145 KS) 158.388
Seat Leon Sp. tourer 1.5 TSI (150 KS) 165.136
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI (150 KS) 170.512
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....