Nakon prvih fotografija nove, četvrte generacije X3, jedva smo dočekali da ga prvi put vidimo uživo u tvorničkoj garaži u Garchingu, sjevernom predgrađu Munchena gdje je smješten odjel za odnose s javnošću tvrtke BMW. Jer, novi obiteljski SUV – ili kako ga sami Bavarci krste SAV – otkriva sasvim novi dizajnerski smjer još iz vremena dok je šef dizajna bio naš Domagoj Đukec (danas Rolls-Royce).
Monolitni dizajn. U prijevodu, čiste linije i ravne plohe, bez suvišnih otvora i proreza. I doista, s novim dvostrukim dnevnim svjetlima u obliku slova L i gotovo četvrtastim osvijetljenim bubrezima, kvakama u ravnini s karoserijom (koeficijent otpora zraka 0,27), ali i stražnjim krajem s uskim stražnjim staklom i svjetlima te četiri ispušne cijevi izgleda spektakularno, pogotovo kad je riječ o najsnažnijem od četiri ponuđena izdanja – M50 xDrive sa 398 KS. I još u vatreno crvenoj boji i s aluminijskim naplacima od 20 cola i danas gotovo neizostavnim M paketom.
Sa svojih 4,76 metara pritom je samo pet centimetara dulji od treće generacije iz 2017., ali i devet od prve generacije X5 iz 2003. Tri centimetra je širi, ali i dva niži, uz gotovo u dlaku isti međuosovinski razmak (2,87 metara). Otvaramo vrata i sjedamo za upravljač. Pred nama je već poznata blago zakrivljena dvostruka digitalna ploča – lijevo instrumenti (30,5 cm), desno informacijsko-zabavni sustav (38 cm).
Armatura je, međutim, sasvim nova. Lijevi i desni ventilacijski otvori s haptičkim prekidačima preseljeni su na vrata, srednji je skriven ispod reda haptičkih prekidača za podešavanje ventilacije, ispod kojih je veliki pretinac s bežičnim punjačima za telefone. Na vrhu središnjeg tunela smješten je novi joystick mjenjača i već poznati kristalni rotirajući izbornik središnjeg upravljačkog sustava iDrive (OS9). Izgleda neobično, ali lako se naviknuti. Standardni prekidači nalaze se još samo na vratima i upravljaču.
Moderna vremena i u izboru materijala. Premda je koža i dalje u ponudi, X3 standardno dolazi s presvlakama od recikliranih plastičnih boca ili umjetne kože. Za s donje strane spljoštenim upravljačem lako je pronaći savršeni položaj, sportska sjedala pristaju kao po mjeri krojena, a mjesta ima u izobilju i iznad glava i za ramena, a na stražnjim sjedalima i za koljena. Tijesno, također, nije ni u prtljažniku s električnim poklopcem, gdje nas dočekuje čak 570 litara, kao i u karavanu nove serije 5 Touring.
Pritisak na okrugli gumb Start/Stop iz sna budi poznati, premda temeljito dotjerani 3,0-litreni redni šesterocilindraš s 398 KS, od čega na, u automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa ugrađeni elektropokretač-generator, otpada 18 KS. Šesterocilindraš s turbopunjačem i promjenjivim upravljanjem ventilima se uz pratnju prigušenog, ali moćnog zvuka iz četiriju ispušnih cijevi doslovce poigrava s prilične dvije tone teškim X3 – do stotke ga ispaljuje za samo 4,6 sekundi!
Zahvaljujući ukupno 580 Nm još je uvjerljiviji u pretjecanjima, pa uživamo na kratkim dionicama između dvaju naseljenih mjesta na otvorenoj cesti od Garchinga prema Ingolstadtu. Pogotovo što s pogonom na sva četiri kotača (s naglaskom na stražnje) sjajno svladava zavoje, a u unutrašnjost se probiju samo rijetke udarne rupe, unatoč čvršćem ovjesu i aluminijskim naplacima od 20 cola (standardno 18 s gumama 225/60). Natrag se vraćamo autocestom, gdje X3 zahvaljujući 580 Nm pri 1900 okretaja silovito krene i pri brzinama debelo iznad zakonom uglavnom dopuštenih 200 km/h. Pritom je čudesno tih, kao da putujete vlakom.
Osim već spomenutog M50 xDrive, X3 je u ponudi još s osnovnim 2,0-litrenim benzincem od 208 KS (xDrive 20), 2,0-litrenim dizelašem sa 197 KS (xDrive 20d) i kao plug-in hibrid sa 299 KS (xDrive 30e). Isključivo, dakle, s osmerostupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom 4x4. Proizvodi se u Spartanburgu (SAD) i Rosslynu (Južna Afrika), a cijene gotovo da se nisu mijenjale u odnosu na prethodnika - od 59.957 eura za osnovni xDrive 20 do 89.790 eura za M50 xDrive.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....