Dvobojna karoserija uvijek je zgodan dizajnerski magnet, a posljednji takav model je Yaris Bi-Tone, kojeg Toyota nudi u tri kombinacije, s metalik crno lakiranim gornjim dijelom karoserije kao jedinom čvrsto zadanim elementom. Donji dio može biti u crvenoj, brončanoj ili bijeloj boji, a bez obzira koja se odabere, uvijek serijski dolaze u metalik ili u bisernoj nijansi. Prizor šminkerski dotjeranog Yarisa, gotovo pa neprepoznatljivog u odnosu na uobičajene modele, upotpunjuju i promišljeno odabrani detalji koji dvobojnoj karoseriji daju jak dodatni modni pečat (alu-naplaci, dodatno zatamnjena stražnja stakla, krovni spojler, diodna stražnja svjetla, kromirane površine…), a također dolaze bez ikakve nadoplate.
Foto: Željko Puhovski/EPH
Oprema Bi-Tone znači i lijep i ugodan, čak pomalo luksuzan ugođaj u jednoj od najprostranijih unutrašnjosti u ovoj klasi. Velik dodirni zaslon multimedije sa zanimljivom grafikom, istovremeno u funkciji širokokutne parkirne kamere, glavni je detalj bogato opremljenog interijera, kojem štih plemenitosti daju i bijelim koncem prošivena koža volana, mjenjača i ručke parkirne kočnice, brojni kromirani i piano lakirani detalji, poseban uzorak obloga sjedala…
Izradi se baš ništa ne može prigovoriti, kao ni odabiru finih i ugodnih materijala za strateški važna mjesta. U ovako lijepo dotjeranom i bogato opremljenom Yarisu, međutim, ima stvari koje su trebale biti bolje. Tako su plastične površine na manje upadljivim mjestima jeftinog izgleda, tipke radio i bluetooth uređaja na upravljaču noću nisu osvijetljene, a još je čudnije što još uvijek nije ugrađen uređaj za automatska tri treptaja žmigavca. Konkurencija ga koristi već odavno…
Yaris je, međutim, pregledan i lagan za vožnju gradom, u čemu pomažu i lagane papučice i odlično odmjeren upravljač. Dobro poznati benzinski atmosferski 1,3-litreni motor sa 99 KS, s automatskom regulacijom vremena otvaranja usisnih i ispušnih ventila (Dual VVT-i), jedini je benzinac ponuđen uz opremu Bi-Tone. Nema impresivna međuubrzanja kao moderni turbomotori, ali je startan i sasvim dobro izlazi iz zone niskih okretaja, pa onda jače živne u srednjim i posebno višim režimima rada. Vozi li se oštrije (ili brže juri autocestom), reska buka motora i u šestom stupnju prijenosa jače prodire do unutrašnjosti i remeti ugodu vožnje, pa je ljepše voziti smirenije, kad do izražaja dolaze uglađenost i mirnoća rada motora.
U praznom hodu je praktički nečujan, a zbog prosječne potrošnje oko 6,5 litara neće ga previše osjetiti niti vozački džep. Yaris se i u ovoj verziji standardno dobro vozi, s ovjesom koji s jedne strane ostavlja dojam čvrstine, a s druge je udoban i ne lupa pri prelazu rupa. Sve u svemu, ovako šminkerski skockan zgodan je ukras gradskih ulica, a kad se uz dobar i pouzdan benzinski motor pažljivije promotri i sva oprema te dojam koji pruža, cijena od 107.900 kuna zapravo ispada - iznenađujuće povoljna.
1.33 VVT-I TEHNIČKI PODACI Motor benzinski, atmosferski Obujam 1329 ccm Snaga 73 kW (99 KS) pri 6000/min Moment 125 Nm pri 4000/min Pogon prednji Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 395 x 169,5 x 151 cm Osovinski razmak 251 cm Prtljažnik 286 litara Gume 195/50 R 16, Toyo Masa 1095 kg Ispuh CO2 114 g/km MJERENJA Brzina 175 km/h 0-100 km/h 11,7 sekundi Potrošnja 6,5 l/100 km Cijena 107.900 kuna
OPREMA BI-TONE: dvobojna karoserija • 16-colni aluminijski naplaci • projektorska dnevna svjetla • stražnja diodna svjetla • krovni spojler • dodatno zatamnjeni stražnji prozori • kromirani ukrasi • devet zračnih jastuka • posebna izvedba instrumenata • tempomat • upravljač, mjenjač i parkirna kočnica u koži • parkirna kamera i stražnji senzori • dodirni info zaslon • svi prozori na struju • radio/CD/mp3/bluetooth • USB priključak • kontrole radio uređaja i tempomata na upravljaču • upravljač podesiv po dubini i visini • putno računalo • djeljiv stražnji naslon • središnji naslon za ruke... |