TEST

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D legenda s novim dizelom od 177 KS zadovoljava se s tek 8 litara

Još više šminke i luksuza, ali i novi dizelaš sa zdravih 177 KS koji troši litru manje od prethodnog 3.0 D-4D. To su najbitnije značajke kultnog Land Cruisera aktualne generacije.. Da se jednako uvjerljivo snalazi na gradskoj špici i u najnemilosrdnijem bespuću znali smo i otprije...
 Zvonimir Jurčić

Diferencijal s ograničenim proklizavanjem Torsen i reduktorom, podnica od tla udaljena priličnih 21,5 cm...

Foto: Željko Puhovski EPH

Da Toyota Land Cruiser nezaustavljiva na terenu nije tajna već 60 godina. No, svakim novim izdanjem legendarni japanski off-roader koji se proizvodi od 1951. sve više osvaja čarobnim spojem luksuza i snage. To je i slučaj s prošlogodišnjim, već drugim značajnijim redizajnom aktualne generacije u prodaji od 2008., koja donosi unutrašnjost ušminkanu atraktivnijim presvlakama, ali i multimedijalnim sustavom Toyota Touch sa zaslonom osjetljivim na dodir i prikazom navigacije ili kamere.

Novi sjaj posebno do izražaja dolazi u šminkerskoj izvedbi Executive, s finim kožnim presvlakama i na struju posesivim sjedalima i upravljačem. Čak se i pomoćna sjedala u trećem redu, inače skrivena u podnicu prtljažnika od 621 litru, preklapaju na struju... Čim sjedne za upravljač gorostasa od 4,8 metra, vozač se osjeća poput šeika. No, prava atrakcija je što se nakon jurnjave autocestom, gdje se postiže i 175 km/h i bezbrižno uživa u luksuznom okruženju, japanski terenac može voziti kroz nezamislivo blato, snijeg ili kamenjar. Pa i kroz rijeku dubine do 70 cm... Dakle, dok drugi uglavnom već odavno sjede i plaču te na telefonu biraju 112, s Land Cruiserom se nezaustavljivo napreduje. I to ne u nekakvom spartanskom okruženju, nego u potpunoj raskoši, na račun koje se i ponekad zaboravi da pri izlasku ne čeka crveni tepih nego gadna kaljuža. Dva različita svijeta...

Ipak, najveća novost s redizajnom nije nikakva šminka, nego nešto sasvim konkretno - dizelaš 2.8 D-4D sa 177 KS. Riječ je, pokazuje se, o dostojnoj zamjeni za dosadašnji 3.0 D-4D. Radi uglađeno, dobro zvuči i troši na kapaljku, čemu pridonosi precizniji sustav ubrizgavanja goriva, ali i nova 6-stupanjska automatika koja kao podmazana klizi kroz stupnjeve i ručno biranje brzina čini potpuno nepotrebnim. Obzirom da najvećih 420 Nm nudi već od 1400/min pri svakom dodiru papučice gasa pokazuje mišiće, pa gorostasni terenac ubrzava iznenađujuće živahno. No, za gorostasni terenac od preko dvije tone još je nevjerojatnije što potrošnja iznosi tek 8,5 litara. Da ekolozi budu mirni, tu je i novi sustav katalitičke redukcije SCR, spreman eliminirati čak 99 posto čestica Nox, a puno bolje u odnosu na 3.0 D-4D stoji i sa CO2 (194 naspram 224 g/km). Većini će, međutim, više značiti za čitavu litru manja potrošnja, kao i što spremnik od 87 litara sad u praksi traje osjetno preko 1000 kilometara.

Dimenziju više Land Cruiseru daje i hrpa elektronike za pomoć u izazovnim situacijama, a posebno vrijedi istaknuti sustav Kinetic Dynamic Suspension System, zaslužan što se ovjes automatski podešava prema uvjetima vožnje i u svakom trenutku osigurava najbolje moguće prianjanje. Osim toga, elektronika pomaže i prilikom spuštanja niz strminu (DAC) i uspona (HAC), pazi na pritisak u gumama i stabilnost vozila, a u najskupljoj izvedbi Premium nude se još i sustavi za podešavanje visine podvozja, bočne i prednje kamere (Multi terrain monitor), blokada stražnjeg diferencijala...

Problem je samo što se tako cijena s već opipljivih 573.900 (Executive) penje na prilično paprenih 644.900 kuna. Utješno je što Land Cruiser većinu draži pokazuje od 465.900 kn, za koliko se dobiva izvedba Limited.

Ukratko

Dizelaš 2.8 D-4D radi uglađeno, dobro zvuči i u prosjeku troši tek 8,4 litre. Zasluga je to i nove 6-stupanjske automatike koja kao podmazana klizi kroz stupnjeve

Strujom se upravlja i prilično iskoristivim sjedalima u trećem redu, a sa spuštanim naslonima nudi se ravna podnica i prostor od 1151 litru

Gorostasni terenac na asfaltu se vozi poput limuzine, iako se za upravljačem sjedi visoko, a cesta gleda kao iz ptičjeg gnijezda

Novost u luksuznoj unutrašnjosti je multimedijalni sustav Toyota Touch sa zaslonom osjetljivim na dodir, spreman na zaslonu ponuditi prikaz navigacije ili kamere

Statusna unutrašnjost ne ostavlja mjesta prigovorima. Na struju se pokreće baš sve, od sjedala i retrovizora do upravljača, koji se pritom i grije

2.8 D-4D

Tehnički podaci

Motor: turbodizelski, 2755 ccm

Snaga: 130 kW/177 KS pri 3400/min

Moment: 420 Nm pri 1600-2400/min

Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije: 476 x 189 x 185 cm

Osovinski razmak: 279 cm

Prtljažnik: 621/1151 litara

Gume: 265/60 R18

Težina: 2185 kg

CO2 ispuh: 194 g/km

MJERENJA

Brzina: 175 km/h

0-100 km/h: 12,7 sekundi

Potrošnja: 8,4 l/100 km

Cijena 573.900 kuna

Cijena s doplatama 579.200 kuna

OPREMA Executive: alu naplaci od 18 cola * automatska klima * Toyota Touch navigacija sa * kožna sjedala, upravljač i ručica mjenjača * KDSS sustav podešavanja ovjesa * el. namjestiva i grijana prednja sjedala * el. podesivi i grijani upravljač * grijana stražnja sjedala * tempomat * kamera za vožnju unazad * prednji i stražnji parking senzori * sustavi za pomoć pri spuštanju i uspinjanju * el. preklopiv treći red sjedala * el. podesivi, preklopivi i grijani retrovizori * senzori svjetla i kiše * radio/CD/mp3 sa 14 zvučnika * utičnica od 220 V u prtljažniku * središnji naslon za ruku s hlađenjem * pranje prednjih svjetala * zatamnjena stražnja stakla * putno računalo * maglenke

DOPLATE: metalik lak 5300 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 13:55