Japanci plivaju protiv struje. Opet. I dok BMW, Ducati, Triumph... svoje adventure motocikle opremaju motorima od najmanje 1200 ccm i 120 KS, proizvođač iz Iwate novu generaciju svog legendarnog motocikla za pustolove Ténéré, koji ne naziv dobio prema jednoj od dionica relija Pariz-Dakar, opremio je dvocilindrašem od svega 689 ccm i 73 KS. Također, nema ni hrpe elektronike na koju smo već navikli kad su u pitanju R 1250 GS ili Multistrada 1260. Mape paljenja? Nema. Kontrola stabilnosti? Ni toga. Quickshifter? Također. Off-road ABS? Ma kakvi...
No, zato XTZ 700 Ténéré sa svim tekućinama teži svega 204 kilograma, čitavih 45 manje nego BMW R 1250 GS, od kojega je i gotovo upola jeftiniji - stoji povoljnih 79.900 kuna (GS čak 144.502 kn). Bez obzira na cijenu, već pri pogledu na tehničke podatke zamiriši na avanturu - 24 centimetra udaljenosti od tla, 350 kilometara kilometara dosega, žbičani kotači od 21 i 18 cola...
S gotovo uspravnim vjetrobranom i četiri diodna svjetla podsjeća na studiju T7 i natjecateljske motocikle s relija Dakar. Nevjerojatno je uzak, uključujući i 16-litarski spremnik goriva (uz 4,6 litara prosječne potrošnje dovoljno za 350 kilometara). Upravljač nije ni preširok ni predaleko, retrovizori ne smetaju, a oslonci za noge točno su gdje trebaju biti i dok sjedite, a pogotovo dok stojite. Čak je i guma kojom su prekriveni mekana, što dodatno štiti od ionako jedva primjetnih vibracija.
S prethodnikom XTZ 660 Ténéré, koji se proizvodio do 2016., baš i nema dodirnih točaka. Riječ je, naime, o sasvim novom motociklu. Dobro, ne baš sasvim. Uski, ali zato prilično visoki dvocilindraš CP2 sa 689 ccm, osovinom za uravnoteženje i kutom paljenja 270/450 poznajemo još od 2014. i nakeda MT-07. Za službu u adventureu dobio je kraći završni prijenos, drukčiji ispušni lonac i novi airbox. Posljedica? Još ljepše hvata gas na niskim okretajima (2500), ugodnije se osjeća u srednjima (između 6000 i 9000), a ne zazire ni od visokih (crveno polje na 10.000).
Redni twin kao saliven pristaje adventureu s podesivom upside-down prednjom vilicom i stražnjim monoamortizerom, s više od 20 centimetara hoda. Sasvim dovoljno za i ozbiljniji off-road, gdje je nevjerojatno stabilan zahvaljujući osovinama razmaknutim lijepih 160 centimetara, kao i pogođenoj kombinaciji kotača - 21 cola sprijeda i 18 straga. ABS se po želji može isključiti. Sasvim.
Podjednako je XTZ 700 Ténéré uvjerljiva i na asfaltu. Uz pošteni vjetrobran, jaka diodna svjetla, opušten položaj za upravljačem i više cestovne nego terenske gume Pirelli Scorpion Rally STR ugodnija je za putovanje od bratskih MT-07 ili XSR 700. Samo će tanko podstavljeno sjedalo, od tla udaljeno priličnih 87,5 centimetara, žuljati na duljim putovanjima.
TEHNIČKI PODACI
Tehnički podaci
Motor 2 cilindra, redni, 8 ventila, hlađen tekućinom
Obujam 689 ccm
Provrt i hod 80 x 68,6 mm
Snaga 54 kW/73 KS pri 9000 o/min
Okr. moment 68 Nm pri 6500 o/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Završni prijenos lancem
Okvir dvostruki, čelični
Ovjes sprijeda upside-down vilica ø43mm i hoda 210 mm, straga monoamortizer hoda 200 mm
Kočnice sprijeda dva diska ø 282 mm s 2-klipnim kliještima, straga disk ø 245 mm s 1-klipnim kliještima, ABS
Gume sprijeda 90/90 R21, straga 150/70 R18, Pirelli Scorpion Rallye STR
Spremnik goriva 16 litara
Međusovinski razmak 160 cm
Visina sjedala 87,5 cm
Težina 204 kg
Cijena 79.900 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....