U prosincu prošle godine započela je prodaja šeste generacije VW Pola, a obnavljanje je donijelo svježinu i puno unaprjeđenja kako bi bestseller iz Wolfsburga ostao konkurentan u klasi, gdje su mu glavni suparnici Opel Corsa, Škoda Fabia, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Yaris...
Bez sumnje, gradski VW Polo još od 1975. predstavlja ono što i kompaktni VW Golf - mjerilo u klasi.
Sada redizajniran podsjeća na broj većeg brata Golfa VIII i to ne samo izgledom već i uređenjem kabine te sadržajem uopće.
Tehnološki napredak na valu novih digitalnih i sigurnosnih standarda i s mjerom izvedena stilska evolucija oplemenjuju poznate vrline Pola kao čvrstog i kvalitetnog gradskog auta.
Izgledom je to i dalje "dobri stari Polo", a zatezanje bora najviše se očitava kroz nove redizajnirane branike, LED prednja svjetla s novom grafikom (za dodatnih 7300 kuna dobiva se i vrhunska Matrix tehnologija), LED traku koja se proteže cijelom širinom maske kao na Golfu i Arteonu, a najveća novost zapravo se nalazi straga: veća svjetla podijeljena u dva dijela u LED tehnici.
Istini za volju, R Line paket kao na testnom primjerku zaslužan je za dodatno naglašen elitniji i dinamičniji dojam nego dosad.
Pogled u kabinu: gradski VW sada je potpuno digitaliziran: testni je primjerak stigao sa serijskim središnjim zaslonom multimedije od 8 inča, dok u osnovnoj konfiguraciji dolazi u dijagonali od 6,5 inča.
Digitalna instrumentna ploča i središnji zaslon baza su pristupa svim informacijama, a značajan iskorak urađen je multimedijom koja sada radi na snažnijoj operativnoj platformi MIB3.
Rukovanje komandama na ekranu na "touch" je ugodno iskustvo, operativni sustav je brz i jasan te lišen vremenskog odmaka u reakciji nakon pritiska prstom, dok veza s platformama i aplikacijama mobilnih telefona funkcionira odlično.
Za volanom, sjedeći u sportski profiliranim sjedalima podesivim po visini svatko će pronaći idealnu poziciju, a ukupan dojam podižu detalji od aluminija i novi sportski višenamjenski kožni upravljač.
Lijepo se to uklopilo s poslovično ozbiljnim uređenjem kabine vrhunske izrade za gradsku klasu i s boljom plastikom korištenom za izradu nego li je to slučaj kod rođaka Ibize, ili nove Fabije, a nove i kvalitetnije su i tkanine sjedala.
Prostorom za suputnike straga Polo ostaje u dobrom prosjeku klase kao i do sada, a prtljažnik obujma 351 litru i dalje je sasvim solidan za gradsku klasu.
Istina, iznenadilo nas je to da je klimatizacija u testnom primjerku ostala ručna (Climatronic je uvijek doplata), bez obzira na vrhunski R Line paket, no dobro je to što nije integrirana u multimediju, već ostaje analogna s klasičnim okruglim gumbima nadohvat ruke.
Što se motora tiče nema elektrifikacije, ali ni dizelaša, a u ponudi su zasad samo dvije opcije benzinskog pogona i to 1,0-litreni turbo 3-cilindraš u dvije snage, od 95 i od 110 KS, pri čemu snažniji dolazi isključivo sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem s dvije spojke, baš poput automobila koji smo testirali.
Osim snage srčanog trocilindraša, za dobar potisak zaslužno je i 200 Nm dostupnih već od 2000/min, a svejedno želite li se voziti brže ili tek pratiti promet, u oba slučaja sjajnim se pokazuje DSG mjenjač koji je već godinama jedan od najboljih svoje vrste.
Dostupna je i opcija izmjena brzina na polugicama iza upravljača što pospješuje sportski dojam upravljanja, dok ovjesu pristaju veći naplaci od 17 cola s lista doplata (16 cola serijski) za još bolji "grip" u vožnji zavojima.
Potrošnja u kombiniranim uvjetima pritom teško prelazi 7 litara i više se zadržava na povoljnih 6,5 litara.
Može biti manja ili veća i za litru ovisno o stilu vožnje, a kao i prije, Polo je u vožnji vrlo siguran, na volanu dovoljno direktan i s čvrstim ovjesom ulijeva sigurnost. U kombinaciji sa 17 colnim naplacima tek na izraženijim neravninama ili rupama postaje malo neudobniji. Ukupno, redizajnirani VW Polo ostaje jedan od najboljih modela u klasi.
Treba spomenuti da kod novog modela sada serijski dolazi sva sila elektronskih pomagača za sigurnost u vožnji, od automatskog kočenja, držanja u traci, detekcije umora vozača, čitanje znakova do adaptivnog tempomata, a sve kao dio proširenog programa standardnih sigurnosnih sustava.
Cijena VW Pola 1.0 TSI R Line do registracije iznosi 176.180 kuna, dok je testni primjerak sa svim doplatama (vidi popis) stajao 218.040 kuna pa treba spomenuti i to da je njemački bestseller sa slabijim motorom i opremom Life dostupan od 135.430 kuna do registracije.
Tehnički podaci
Polo 1.0 TSI DSG
MOTOR
Vrsta turbobenzinski
Cilindri/ventili 3/12
Obujam 999 ccm
Snaga 81 kW (110 KS) na 5500/min
Moment 200 Nm na 2000-3000/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 6 brzina
Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnice sprijeda samoventilirani, straga puni diskovi
Gume 215/45 R 17
Dimenzije 407 x 175 x 1,42 m
Osovinski razmak 256 m
Prtljažnik 351 litra
Spremnik benzina 40 litara
Masa 1210 kilograma
Najveća brzina 195 km/h
0-100 km/h 10,2 sekundi
Prosječna potrošnja (WLTP) 5,4 l/100 km
Ispuh CO2 (WLTP) 134 g/km
Jamstvo 5 god/100.000 km
Cijena 176.180 kuna
S doplatama 218.040 kn
OPREMA R-LINE - aluminijske felge 16” • automatska LED svjetla • stražnja LED svjetla • jače zatamnjena stražnja stakla • prednji i stražnji senzori • digitalni kombinirani instrumenti • ručna klima • dekorativni umeci • senzor kiše • automatsko kočenje • držanje u traci • detekcija umora vozača • čitanje znakova • adaptivni tempomat • multimedija Ready 2 Discover s 8” ekranom i navigacijom Discover Media • sportska prednja sjedala...
DOPLATE TESTNOG MODELA - alu-felge 17” • metalik boja • LED Matrix svjetla • dinamični žmigavci • navigacijski sustav Discover Pro 9,2” • paket Svjetlo i Vidljivost
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....