Već u prvoj generaciji VW Amarok koji je silazio s traka punih 10 godina, od 2010. pa sve do 2020. godine u njemačkom Hannoveru, je stvorio ugled i ime u svijetu radnih kamioneta. Nakon dvogodišnje pauze dočekali smo i drugu generaciju koja je na tržištu od prošle godine, a kojeg smo već imali priliku upoznati i odraditi prve kilometre u Južnoj Africi gdje se proizvodi u tvornici nedaleko Johannesburga, s tehničkim blizancem Fordom Rangerom.
Sada nam je na tjedni test stigao Volkswagen Amarok 3.0 TDI 4Motion sa zgodnim šminkerskim paketom Aventura, pa smo njemački pick-up, koji se krajem prošle godine okitio i prestižnom titulom "International Van of the Year" (IVotY) s Fordom Rangerom, imali prilike pobliže upoznati i ispitati njegove mogućnosti.
Ovo je već treća ovakva nagrada za Amarok (2011. i 2017.) koju je dodijelila novinarska struka, a članovima žirija očigledno se dopala kombinacija Ford/VW po pitanju plasmana dva tehnički identična pick upa na tržište.
Ali ne i po izgledu: VW Amarok osim formom ni po čemu ne odaje da krije tehnologiju Forda ispod lima. Amarok je izgledom autentični Volkswagen, pa tako s Fordom Rangerom dijeli tek krov, stakla, retrovizore i kvake na vratima. Estetika je prepoznatljiva VW-ova i ne treba čuditi da se novi Volkswagen Amarok malo promijenio u usporedbi s prethodnom generacijom.
Njemačka marka odlučila se za "dizajn kontinuiteta", dakle na savršeno prepoznatljiv, iako sada značajno moderniji izgled.
Prednji kraj je istaknut velikom rešetkom spojenom na vodoravna i uža (po želji i IQ LED Matrix) LED prednja svjetla integrirana i povezana kromiranom trakom.
U odnosu na prethodnika novi je Amarok s 5,35 metra, duži za 9,6 cm, visok je do 189 cm, ali je i nešto uži od prethodnog modela i to za 3,4 cm. Dobro: međuosovinski razmak povećan na 3,27 metara (+17,3 cm) što osigurava više prostora u unutrašnjosti, posebice za putnike na stražnjoj klupi kojima je sada vožnja komotnija.
Kompletni dojam u kabini je tehnološki vrlo izražen, ponajprije zahvaljujući okomitom 12 inčnom dodirnom zaslonu multimedije (u paketu Aventura) koja je kompatibilna s Apple CarPlay i Android Auto. Zadržano je dosta fizičkih prekidača na multifunkcijskom upravljaču i tipki za upravljanje raznim funkcijama ispod središnjeg zaslona koje možete koristiti intuitivno bez skretanja pogleda s ceste, premda i dodirni zaslon ima logičan raspored funkcija i brz odziv.
U slučaju testnog primjerka dojam boravka u kabini je kao u kakvo luksuznom SUV modelu jer sjedite u udobnim, kožom prekrivenim grijanim i strujom namjestivim sjedalima, a svi ugrađeni materijali i umeci djeluju robusno ali istodobno i vrlo kvalitetno dok od opreme ne ostaje puno toga na izbor. Sve je tu: od adaptivnog tempomata, grijanog obruča upravljača, glazbeni sustava Harmann Kardon s 8 zvučnika...
Za upravljačem ispred vozača se nalazi vrlo informativna digitalna instrumentna ploča, također od 12 inča, a što se tiče povezivosti Amarok ima USB utikače, Bluetooth, ulazak i pokretanje bez ključa te indukcijski punjač za mobitele.
S obzirom na gabarite i veliki krug okretanja od čak 12,9 metara Amaroku su dobrodošla pomoć prilikom manevriranja i parkiranja prednji i stražnji parkirni senzori, a pogotovo "Area View" sustav kamera koje pokrivaju te u jednoj slici na zaslonu multimedije objedinjuju sav prostor oko Amaroka.
U drugoj generaciji Amarom dolazi samo u izvedbi s dvostrukom kabinom, a iza nje ostaje prostor presvučen na grebanje otpornom plastikom u "sanduku" širine 1,63 m i dužine 1,22 m, te visine 53 cm. Taj teretni prostor sada može primiti euro paletu i ponijeti teret od 1,2 tone. Korisno: elektromotor pogni roletu tvrdu prekrivku kao bi stvari uvijek bile na sigurnom.
Osobama koji Amarok koriste kao radno vozilo dobro će doći i podatak kako je njemački pick-up u stanju povući prikolicu mase od čak 3,5 tona.
Osigurava to i moćan stroj ispod prednjeg poklopca,a riječ je o novom 3,0-litrenom turbodizelskom V6 motoru s 241 KS i 600 Nm dostupnih već od 1750/min. Snažan V6 snagu i moment isporučuje prilično linearno, a uparen je sa sjajnom 10-stupanjskom automatikom.
Izmjene stupnjeva protječu glatko i bez trzaja, a elektronika omogućuje u da u svakom trenutku bude u pravom stupnju prijenosa, ovisno o stilu vožnje i opterećenosti. Vožnja je uvijek udobna bez karakterističnog poskakivanja, često toliko svojstvenog za pick-up modele zbog krute osovine i lisnatih opruga. Poželjeli smo jedino nešto izravniji upravljač, a dobra stvar je da, premda je odignut od tla 24 centimetra, Amarok se ne naginje previše u vožnji zavojima.
Performanse su odlične (najveća brzina od 190 km/h i brzih 8,8 sekundi do 100 km/h iz stajanja), međutim teška noga na gasu lako podiže potrošnju s prosječnih 12,9 litara na jednu i dvije brojke više.
Izvan utabanih staza dobro dođe stalni 4x4 pogon koji automatski premješta snagu i okretni moment preko višelamelnih spojki te nudi opcije 2H, 4A, 4H i 4L, kao i blokadu stražnjeg diferencijala koja se aktivira pritiskom na tipku. Amarok je pokazao je da može puno toga i na terenu, međutim za ozbiljnije izazove potpuno su neprimjereni šminkerski alu naplaci od 21 cola s gumama 275/45 u opremi Aventura, pa je naša preporuka da odaberete manje s mesnatijim gumama kako ih ne biste oštetili.
Zaključak: novi je Amarok i dalje vrlo svestran te u odnosu na prethodnika sa svom silom naprednih sustava pomoći vozaču i modernom multimedijom, bitno moderniji kamionet koji je uz provjerene radne kvalitete sada i vrlo komotan, dok za turbodizelski V6 imamo samo riječi hvale.
Uz raskošan paket opreme Aventura s kojim djeluje vrlo "premium" stoji 68.718 eura do registracije, no valja napomenuti da u ponudi postoji još pet "slabijih" paketa - bazni, Life, Style, Style plus i Pan Americana kao i dva slabija 2.0 TDI 4-cilindraša od 170 i 207 KS, pa tako početni "radni" Amarok 2.TDI 4Motion sa 170 KS stoji povoljnijih 50.393 eura do registracije.
3.0 TDI V6
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, V6, 2993 ccm
Snaga 177 kW/240 KS pri 3250 o/min
Moment 600 Nm pri 1750-2250 o/min
Mjenjač automatski, 10 stupnjeva
Dimenzije 535 x 191 x 188 cm
Osovinski razmak 327 cm
Pogon 4x4
Teretni prostor 163x122x53 cm
Masa/nosivost 2435/755 kg
Vuča prikolice 3500 kg
Gume 275/45 R21
Najveća brzina 190 km/h
0-100 km/h 8,8 sekunda
Potrošnja 12,4 l/100 km
Cijena 68.718 eura
OPREMA Aventura - automatska dvozonska klima • alu naplaci od 21 col Varberg • digitalni instrumenti od 12,3 inča • multimedija s navigacijom i zaslonom od 12 inča • IQ LED Matrix prednja i LED stražnja svjetla • adaptivni tempomat • kamera Area View • parkirni senzori • glazbeni sustav Harmann Kardon s 8 zvučnika • kožne presvlake sjedala Savona • grijani kožni upravljač i prednja sjedala • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • bočne stepenice • kuka
DOPLATE - metalik lak Mid Blue (600 eura)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....