RADNIK I ŠMINKER

Testirali smo VW Amarok 3.0 TDI 4Motion: Radni stroj u najboljem izdanju spreman za blato i avenije

Volkswagenov pick-up ostaje oličenje robusnosti i moći, ali je sada osjetno udobniji, tehnološki napredniji i opremljeniji

VW Amarok 3.0 TDI 4Motion Aventura

 Željko Puhovski/CROPIX

Već u prvoj generaciji VW Amarok koji je silazio s traka punih 10 godina, od 2010. pa sve do 2020. godine u njemačkom Hannoveru, je stvorio ugled i ime u svijetu radnih kamioneta. Nakon dvogodišnje pauze dočekali smo i drugu generaciju koja je na tržištu od prošle godine, a kojeg smo već imali priliku upoznati i odraditi prve kilometre u Južnoj Africi gdje se proizvodi u tvornici nedaleko Johannesburga, s tehničkim blizancem Fordom Rangerom.

Sada nam je na tjedni test stigao Volkswagen Amarok 3.0 TDI 4Motion sa zgodnim šminkerskim paketom Aventura, pa smo njemački pick-up, koji se krajem prošle godine okitio i prestižnom titulom "International Van of the Year" (IVotY) s Fordom Rangerom, imali prilike pobliže upoznati i ispitati njegove mogućnosti.

image

VW Amarok 3.0 TDI 4Motion Aventura

Željko Puhovski/CROPIX

Ovo je već treća ovakva nagrada za Amarok (2011. i 2017.) koju je dodijelila novinarska struka, a članovima žirija očigledno se dopala kombinacija Ford/VW po pitanju plasmana dva tehnički identična pick upa na tržište.

Ali ne i po izgledu: VW Amarok osim formom ni po čemu ne odaje da krije tehnologiju Forda ispod lima. Amarok je izgledom autentični Volkswagen, pa tako s Fordom Rangerom dijeli tek krov, stakla, retrovizore i kvake na vratima. Estetika je prepoznatljiva VW-ova i ne treba čuditi da se novi Volkswagen Amarok malo promijenio u usporedbi s prethodnom generacijom.

Njemačka marka odlučila se za "dizajn kontinuiteta", dakle na savršeno prepoznatljiv, iako sada značajno moderniji izgled.

image

VW Amarok 3.0 TDI 4Motion Aventura

Željko Puhovski/CROPIX

Prednji kraj je istaknut velikom rešetkom spojenom na vodoravna i uža (po želji i IQ LED Matrix) LED prednja svjetla integrirana i povezana kromiranom trakom.

U odnosu na prethodnika novi je Amarok s 5,35 metra, duži za 9,6 cm, visok je do 189 cm, ali je i nešto uži od prethodnog modela i to za 3,4 cm. Dobro: međuosovinski razmak povećan na 3,27 metara (+17,3 cm) što osigurava više prostora u unutrašnjosti, posebice za putnike na stražnjoj klupi kojima je sada vožnja komotnija.

image

VW Amarok 3.0 TDI 4Motion Aventura

Željko Puhovski/CROPIX

Kompletni dojam u kabini je tehnološki vrlo izražen, ponajprije zahvaljujući okomitom 12 inčnom dodirnom zaslonu multimedije (u paketu Aventura) koja je kompatibilna s Apple CarPlay i Android Auto. Zadržano je dosta fizičkih prekidača na multifunkcijskom upravljaču i tipki za upravljanje raznim funkcijama ispod središnjeg zaslona koje možete koristiti intuitivno bez skretanja pogleda s ceste, premda i dodirni zaslon ima logičan raspored funkcija i brz odziv.

image

VW Amarok 3.0 TDI 4Motion Aventura

Željko Puhovski/CROPIX

U slučaju testnog primjerka dojam boravka u kabini je kao u kakvo luksuznom SUV modelu jer sjedite u udobnim, kožom prekrivenim grijanim i strujom namjestivim sjedalima, a svi ugrađeni materijali i umeci djeluju robusno ali istodobno i vrlo kvalitetno dok od opreme ne ostaje puno toga na izbor. Sve je tu: od adaptivnog tempomata, grijanog obruča upravljača, glazbeni sustava Harmann Kardon s 8 zvučnika...

Za upravljačem ispred vozača se nalazi vrlo informativna digitalna instrumentna ploča, također od 12 inča, a što se tiče povezivosti Amarok ima USB utikače, Bluetooth, ulazak i pokretanje bez ključa te indukcijski punjač za mobitele.

image

VW Amarok 3.0 TDI 4Motion Aventura

Željko Puhovski/CROPIX

S obzirom na gabarite i veliki krug okretanja od čak 12,9 metara Amaroku su dobrodošla pomoć prilikom manevriranja i parkiranja prednji i stražnji parkirni senzori, a pogotovo "Area View" sustav kamera koje pokrivaju te u jednoj slici na zaslonu multimedije objedinjuju sav prostor oko Amaroka.

U drugoj generaciji Amarom dolazi samo u izvedbi s dvostrukom kabinom, a iza nje ostaje prostor presvučen na grebanje otpornom plastikom u "sanduku" širine 1,63 m i dužine 1,22 m, te visine 53 cm. Taj teretni prostor sada može primiti euro paletu i ponijeti teret od 1,2 tone. Korisno: elektromotor pogni roletu tvrdu prekrivku kao bi stvari uvijek bile na sigurnom.

image

VW Amarok 3.0 TDI 4Motion Aventura

Željko Puhovski/CROPIX

Osobama koji Amarok koriste kao radno vozilo dobro će doći i podatak kako je njemački pick-up u stanju povući prikolicu mase od čak 3,5 tona.

Osigurava to i moćan stroj ispod prednjeg poklopca,a riječ je o novom 3,0-litrenom turbodizelskom V6 motoru s 241 KS i 600 Nm dostupnih već od 1750/min. Snažan V6 snagu i moment isporučuje prilično linearno, a uparen je sa sjajnom 10-stupanjskom automatikom.

image

VW Amarok 3.0 TDI 4Motion Aventura

Željko Puhovski/CROPIX

Izmjene stupnjeva protječu glatko i bez trzaja, a elektronika omogućuje u da u svakom trenutku bude u pravom stupnju prijenosa, ovisno o stilu vožnje i opterećenosti. Vožnja je uvijek udobna bez karakterističnog poskakivanja, često toliko svojstvenog za pick-up modele zbog krute osovine i lisnatih opruga. Poželjeli smo jedino nešto izravniji upravljač, a dobra stvar je da, premda je odignut od tla 24 centimetra, Amarok se ne naginje previše u vožnji zavojima.

Performanse su odlične (najveća brzina od 190 km/h i brzih 8,8 sekundi do 100 km/h iz stajanja), međutim teška noga na gasu lako podiže potrošnju s prosječnih 12,9 litara na jednu i dvije brojke više.

image

VW Amarok 3.0 TDI 4Motion Aventura

Željko Puhovski/CROPIX

Izvan utabanih staza dobro dođe stalni 4x4 pogon koji automatski premješta snagu i okretni moment preko višelamelnih spojki te nudi opcije 2H, 4A, 4H i 4L, kao i blokadu stražnjeg diferencijala koja se aktivira pritiskom na tipku. Amarok je pokazao je da može puno toga i na terenu, međutim za ozbiljnije izazove potpuno su neprimjereni šminkerski alu naplaci od 21 cola s gumama 275/45 u opremi Aventura, pa je naša preporuka da odaberete manje s mesnatijim gumama kako ih ne biste oštetili.

image

VW Amarok 3.0 TDI 4Motion Aventura

Željko Puhovski/CROPIX

Zaključak: novi je Amarok i dalje vrlo svestran te u odnosu na prethodnika sa svom silom naprednih sustava pomoći vozaču i modernom multimedijom, bitno moderniji kamionet koji je uz provjerene radne kvalitete sada i vrlo komotan, dok za turbodizelski V6 imamo samo riječi hvale.

Uz raskošan paket opreme Aventura s kojim djeluje vrlo "premium" stoji 68.718 eura do registracije, no valja napomenuti da u ponudi postoji još pet "slabijih" paketa - bazni, Life, Style, Style plus i Pan Americana kao i dva slabija 2.0 TDI 4-cilindraša od 170 i 207 KS, pa tako početni "radni" Amarok 2.TDI 4Motion sa 170 KS stoji povoljnijih 50.393 eura do registracije.

image

VW Amarok 3.0 TDI 4Motion Aventura

Željko Puhovski/CROPIX

3.0 TDI V6

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, V6, 2993 ccm

Snaga 177 kW/240 KS pri 3250 o/min

Moment 600 Nm pri 1750-2250 o/min

Mjenjač automatski, 10 stupnjeva

Dimenzije 535 x 191 x 188 cm

Osovinski razmak 327 cm

Pogon 4x4

Teretni prostor 163x122x53 cm

Masa/nosivost 2435/755 kg

Vuča prikolice 3500 kg

Gume 275/45 R21

Najveća brzina 190 km/h

0-100 km/h 8,8 sekunda

Potrošnja 12,4 l/100 km

Cijena 68.718 eura

OPREMA Aventura - automatska dvozonska klima • alu naplaci od 21 col Varberg • digitalni instrumenti od 12,3 inča • multimedija s navigacijom i zaslonom od 12 inča • IQ LED Matrix prednja i LED stražnja svjetla • adaptivni tempomat • kamera Area View • parkirni senzori • glazbeni sustav Harmann Kardon s 8 zvučnika • kožne presvlake sjedala Savona • grijani kožni upravljač i prednja sjedala • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • bočne stepenice • kuka

DOPLATE - metalik lak Mid Blue (600 eura)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 21:25